Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Punkt pośredni - przejazd w pobliżu zamiast dokładnie przez

Punkt pośredni - przejazd w pobliżu zamiast dokładnie przez

Postprzez Piotrek » niedziela, 11 sty 2015, 01:37

Przy wyznaczaniu trasy, jeśli proponowana przez NE trasa nie pasuje, trzeba dodać punkt pośredni i przez to wymusić/zasugerować inny przebieg.

Problem jeśli punkt pośredni wypadnie na "przeciwległym" pasie. Wtedy NE wyznacza nieoptymalną trasę, np. każe zawracać, podjeżdża od innej strony.

Przykłady można zobaczyć na mapie WWW:

  • 50.064949, 19.998336 przez 50.054315, 19.994924 do 50.052951, 20.049706 - trasa wyznaczona przez al. Pokoju, Stoczniowców
  • j.w. ale przez 50.054370, 19.994828 (ale punkt pośredni na drugim pasie) - trasa wyznaczona przez Nowohucką
  • 50.039240, 20.004022 przez 50.037683, 20.018077 do 50.038406, 20.031703 - trasa "prosta"
  • j.w. ale przez 50.037903, 20.018088 - NE proponuje nawracanie

Podobne zjawisko można zaobserwować na telefonie.

Wybierając punkt pośredni często wskazuję ten punk na mapie. Zazwyczaj mapa jest na takim powiększeniu, że nie widać, czy droga ma jeden czy dwa pasy i w który się kliknęło. A poza tym moje palce mają małą dokładność i nawet mając duże powiększenie, nie jest łatwo wybrać odpowiedni pas.

Jest to o tyle problematyczne, że jak ktoś nie zna okolic to może nie wiedzieć, że trasa zaproponowana przez NE jest nie optymalna, a nawet jak zna, może tego nie zauważyć.

Myślę, że przydałby się jakiś sposób powiedzenia NE, że nie musi przejeżdżać przez punkt pośredni dokładnie, ale może przejechać np. w odległości 50 metrów. Albo 10 km (jeśli wyznaczamy dłuższą trasę i chodzi generalnie o przejazd przez jakieś miasto).


Co ciekawe, zgłaszałem to do NE jakiś czas temu i dostałem taką odpowiedź:
Obecnie w przypadku miast działa to dokładnie tak.Trasa Kraków-Olkusz-Częstochowa, nie biegnie przez centrum Olkusza. Jeżeli podany punkt pośredni jest samym miastem, jest on określany jako punkt orientacyjny. Bardzo dobrze widać to na przykładzie trasy Poznań-Łódź-Warszawa. Trasa biegnie autostradą i omija łódź.


Czyli być może działa już coś takiego jeśli wpisane jest nazwa miasta. Ale często punkty pośrednie wybierane są tak jak pisałem, z mapy, i wtedy nie działa...
Piotrek
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 150
Dołączył(a): środa, 3 gru 2014, 01:01
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Punkt pośredni - przejazd w pobliżu zamiast dokładnie pr

Postprzez Michal1983 » niedziela, 11 sty 2015, 05:43

Skoro wie się lepiej od nawigacji jak jechać to po co się nawigować?
Naviexpert - Navigation comes back to business | Piłeś alkohol? Nie prowadź! Zadzwoń po trzeźwego kierowcę!
Nie jeżdżę wolno to wszyscy wokół mnie gdzieś się śpieszą. | Chce testować/używać NE 10.2.74 na mojej Nokii.
PS 22:17, PS2 0:38 z Nokią 5230
Michal1983
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1590
Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia 5230

Re: Punkt pośredni - przejazd w pobliżu zamiast dokładnie pr

Postprzez Piotrek » niedziela, 11 sty 2015, 10:36

Pan sobie żartuje? Czy mnie podpuszcza? ;)
Piotrek
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 150
Dołączył(a): środa, 3 gru 2014, 01:01
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Punkt pośredni - przejazd w pobliżu zamiast dokładnie pr

Postprzez Marian » niedziela, 11 sty 2015, 13:30

Piotrek napisał(a):Przy wyznaczaniu trasy, jeśli proponowana przez NE trasa nie pasuje, trzeba dodać punkt pośredni i przez to wymusić/zasugerować inny przebieg ...
Niegdyś w roli punktu pośredniego w mieście doskonale spisywało się skrzyżowanie dwu ulic. Poza miastem mogłoby to być skrzyżowanie dróg. Niestety możliwość ta zniknęła.
Natomiast podawanie jako punktu pośredniego nazwy miejscowości bywa nieskuteczne, gdyż często trasa jedynie odbija w bok do osiągnięcia granicy administracyjnej danej miejscowości i wraca z powrotem do trasy nominalnej. Pokazuje to przykład, w którym do trasy Gliwice-Kraków w celu ominięcia bramek na A4 dodano dwa punkty pośrednie: Jaworzno i Krzeszowice.
Screenshot_2015-01-11-13-02-25.JPG
Screenshot_2015-01-11-13-02-25.JPG (33.86 KiB) Przeglądane 1739 razy
Jak widać o ile trasa istotnie wiedzie przez Jaworzno, to przez Krzeszowice niekoniecznie.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Punkt pośredni - przejazd w pobliżu zamiast dokładnie pr

Postprzez Piotrek » niedziela, 11 sty 2015, 21:04

Marian napisał(a):często trasa jedynie odbija w bok do osiągnięcia granicy administracyjnej danej miejscowości i wraca z powrotem do trasy nominalnej.


To co piszesz jest nie związane przejeżdżaniem w pobliżu punktu pośredniego. Nawet gdyby trasa przechodziła dokładnie punkt pośredni to i tak mogła by wrócić z powrotem do trasy nominalnej.
Piotrek
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 150
Dołączył(a): środa, 3 gru 2014, 01:01
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Punkt pośredni - przejazd w pobliżu zamiast dokładnie pr

Postprzez Marian » niedziela, 11 sty 2015, 22:42

Piotrek napisał(a): To co piszesz jest nie związane przejeżdżaniem w pobliżu punktu pośredniego. Nawet gdyby trasa przechodziła dokładnie punkt pośredni to i tak mogła by wrócić z powrotem do trasy nominalnej.
Owszem, ale to zależy od doboru punktu pośredniego. Bo gdyby trasa doszła do punktu pośredniego w centrum Krzeszowic, to już by do A4 nie wracała i wiodła by dalej drogą 79.

Rzecz w tym, aby można było odpowiedni punkt łatwo i skutecznie zdefiniować. Skrzyżowanie takim rozwiązaniem jest, nazwa miejscowości niekoniecznie. Wybór punktu za pomocą wskazania palcem na mapie też może być, ale jego skuteczność będzie zależna od przyjętej tolerancji odległości od wyznaczanej trasy.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Punkt pośredni - przejazd w pobliżu zamiast dokładnie pr

Postprzez Piotrek » poniedziałek, 12 sty 2015, 00:11

Może by nie wracała, może by wracała. Może w tym przypadku byłoby tak a w innym inaczej. Może zależy to od ruchu (korków) i typu trasy.

To co ty chcesz to zmienić trasę przez dodanie punktu pośredniego. Nie obchodzi cie czy zmieniona trasa będzie przechodzić dokładnie przez punkt czy niedaleko niego. Nie chcesz, żeby była stara trasa i tylko odnoga do punktu pośredniego. Jakby punkt był w środku miasta (na skrzyżowaniu ulic) ale trasa była stara tylko z odnogą dochodzącą do tego skrzyżowania to też byś był niezadowolony.

Jasne, to też jest problem, jak wymusić zmianę trasy tak żeby rzeczywiście trasa się zmieniła jak chcemy. Ale jazda dokładnie przez punkt pośredni nie jest wystarczającym rozwiązaniem. To zupełnie inne zagadnienie.

Ja pisze o sytuacji gdy NIE chcesz jechać dokładnie przez punkt pośredni, bo nie wiesz gdzie dokładnie ma leżeć żeby było idealnie (wiesz że trasa ma biec przez miasto X ale jakimi ulicami juz nie wiesz) albo nie jest łatwo dokładnie wybrać lokalizację punktu (dotknięcie mapy może ustawić punkt na pasie jazdy w drugą stronę, na jakiejś jednokierunkowej albo nawet zamkniętej ulicy itp)
Piotrek
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 150
Dołączył(a): środa, 3 gru 2014, 01:01
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Punkt pośredni - przejazd w pobliżu zamiast dokładnie pr

Postprzez Qbek » poniedziałek, 12 sty 2015, 08:15

Od lat już nikt nie narzeka na ten sposób wyznaczania via , więc wychodzi na to, że się sprawdza. Pojedyncze dziwne przypadki lub zachcianki nie koniecznie muszą być powodem do zmian. Lepiej przyłożyć się do innych, ważniejszych problemów.

from TT
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: Punkt pośredni - przejazd w pobliżu zamiast dokładnie pr

Postprzez Piotrek » poniedziałek, 12 sty 2015, 09:00

Być może masz rację. Ale ten problem naprawić łatwo.

Poza tym co to znaczy "juz nie narzeka"? Narzekali kiedyś? I mowisz o problemie moim czy tym drugim ?
Piotrek
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 150
Dołączył(a): środa, 3 gru 2014, 01:01
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Punkt pośredni - przejazd w pobliżu zamiast dokładnie pr

Postprzez Michal1983 » poniedziałek, 12 sty 2015, 14:05

Piotrek napisał(a):Pan sobie żartuje? Czy mnie podpuszcza? ;)

Cóż, stwierdzam fakt. Też miałem problem z wyznaczeniem trasy do puntu na ulicy Śliskiej w Łomiankach przez ulicę Długą. Kiedy wyznaczałem trasę z punktem pośredni na ulicy Długiej czy Śliskiej nawigacja proponowała nawrót w punkcie pośrednim i przejazd według zamysłu programisty. Może i wyznaczenie trasy Poznań - Warszawa przez Łódź bez wjeżdżania do Łodzi, ale gdy wybierze się Płock trasa biegnie przez centrum zygzakiem. Trudno mi powiedzieć od czego zależy.
Naviexpert - Navigation comes back to business | Piłeś alkohol? Nie prowadź! Zadzwoń po trzeźwego kierowcę!
Nie jeżdżę wolno to wszyscy wokół mnie gdzieś się śpieszą. | Chce testować/używać NE 10.2.74 na mojej Nokii.
PS 22:17, PS2 0:38 z Nokią 5230
Michal1983
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1590
Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia 5230

Następna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert