Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez ALEX » czwartek, 25 lis 2010, 11:50

Jeżeli dobrze pamiętam, to w czasie gdy NE zaczął wyświetlać prędkość średnią to była ona liczona dla ostatnich 5 minut, może tu tkwi problem?
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez jotde » czwartek, 25 lis 2010, 12:05

ALEX napisał(a):Jeżeli dobrze pamiętam, to w czasie gdy NE zaczął wyświetlać prędkość średnią to była ona liczona dla ostatnich 5 minut, może tu tkwi problem?


To jak jechałem na autostradzie pokazywał mi około 85 km/h. A wcale tyle nie jechałem ;)
Avatar użytkownika
jotde
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 313
Dołączył(a): wtorek, 1 wrz 2009, 10:21
Telefon: Samsung GT-i8160

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez HaniaK » czwartek, 25 lis 2010, 12:11

ALEX napisał(a):Jeżeli dobrze pamiętam, to w czasie gdy NE zaczął wyświetlać prędkość średnią to była ona liczona dla ostatnich 5 minut, może tu tkwi problem?


Średnia prędkość dotyczy całej przejechanej trasy. Załóżmy że jedziesz miastem 34km/h , a potem wjeżdżasz na autostradę i pędzisz ile maszyna wyda to komputer pokładowy pokaże średnią od początku Twojej trasy.
Pozdr. HK
HaniaK
 

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez Qbek » czwartek, 25 lis 2010, 12:12

Czyli Wasz system jest do ... w odniesieniu do przytoczonego przeze mnie przykładu.
Chyba, że któryś z inżynierów wyjaśni mi logicznie (najlepiej matematycznie) powstałą różnicę...
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez ALEX » czwartek, 25 lis 2010, 12:15

Ja pierwsze co robię po zainstalowaniu programu to właśnie wyłączam prędkość średnią. Nigdy nie udało mi się zrozumieć co ona pokazuje...
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez krzyszt_off_74 » niedziela, 28 lis 2010, 16:49

A gdzie kładziesz swojego Pentagrama Qbek ? Bo jesli pod szybą to OK. Ale jeśli miejscem lokowania Twojego odbiornika GPS jest inne miejsce to nic dziwnego że wyniki są dziwne. Jaką NE wskazał Ci prędkość maksymalną ? Może 300 km/godz ?
Mój kolega , wtedy jeszcze poczatkujacy NaviExparciarz kładł swojego Navibe nawet do schowka, a potem klął, że NE bzdury pokazuje.
Avatar użytkownika
krzyszt_off_74
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 74
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:35
Lokalizacja: Starogard Gdański
Telefon: SE U8i Vivaz Pr + Navibe GB735

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez Qbek » niedziela, 28 lis 2010, 19:09

Od dawna korzystam znów z zbudowanego modułu. Tym samym całość była na szybie, więc i dokładność właściwa.
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez vtec_z » środa, 8 gru 2010, 12:31

Przeprowadziłem dwie próby testowe w warunkach jazdy miejskiej na odcinkach 6 i 14 km.
W pierwszej próbie w NE była włączona opcja uwzględniania postojów do obliczenia średniej w drugiej wyłączona.
W obu przypadkach zatrzymania wynikały wyłącznie z warunków jazdy (korki, sygnalizacja).
Zerowanie liczników auta i wyznaczenie trasy nastąpiły w odstępie max 1 minuty, odczyty na końcu trasy także.

Próba (1).JPG

Czas start 17:33
Czas stop 17:50
Czas jazdy 17 minut

Dystans wg NE - odczyt 6 km
V średnia NE obliczona (czas/droga) 21,2 km/h
V średnia wg NE odczyt 17 km/h

Dystans wg komputera samochodu 6,4 km
V średnia auto obliczona (czas/droga) 22,6 km/h
V średnia wg komputera samochodu odczyt 22 km/h

Wnioski: średnia wyliczona przez NE wyraźnie zaniżona, wynik nie mieści się w granicach błędu wynikającego z dokładności pomiaru czasu i drogi. Czyżby uwzględnienie w obliczeniach czasu postoju (a właściwie zatrzymania) było błędne? Wydawać by się mogło, że czas zmierzony to suma czasu jazdy (V>0) i postoju/zatrzymania (V<0) a więc moje obliczenia Vśr i NE powinny się pokrywać. Jeżeli jakikolwiek czas został zakwalifikowany jako postój to Vśr wyznaczona przez NE powinna być nawet wyższa!

Próba (2).JPG

Czas start 8:32
Czas stop 9:07
Czas jazdy 35 minut

Dystans wg NE - odczyt 14 km
V średnia NE obliczona (czas/droga) 24 km/h
V średnia wg NE odczyt 23 km/h

Dystans wg komputera samochodu 14,4 km
V średnia auto obliczona (czas/droga) 24,7 km/h
V średnia wg komputera samochodu odczyt 26 km/h

Wnioski: tym razem NE spisał się lepiej od komputera pokładowego samochodu, pozostała zależność VśrNE < Vśrauto. Jeżeli tym razem wyłączona była opcja uwzględniania w obliczeniach czasu postoju to tendencja do wzrostu prędkości średniej obliczonej przez NE w stosunku do próby 1 jest właściwa, prezentowana wartość jest jednak dalej za niska choć mieści się w granicach błędu metody.

Zdaję sobie sprawę, że obie próby były przeprowadzone w sposób wybitnie amatorski i obarczone są dużym błędem, spokojnie można zatem powiedzieć, że wyniki są do luftu. Może ktoś pokusiłby się o przeprowadzenie podobnej próby na długim dystansie poza miejskim?
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Poprzednia strona

Powrót do Wersje NaviExpert

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert