Strona 1 z 2

v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

PostNapisane: środa, 24 lis 2010, 23:53
przez Qbek
Coś dziwnego mnie spotkało wczoraj. Z Katowic do Wrocławia NE oszacował przejazd na 1.55, czyli wyjazd o 8.30 dojazd 10.24. Było to dla mnie dziwne, bo trasa prosta jak sznurek, bez korków itp. Przyjechałem o 10.10 jadąc max 130km/h. Gdzie się podziało te 14 minut?

W drodze powrotnej postanowiłem sprawdzić aplikację. W Jeleniej Górze włączyłem NE i ruszyłem z automatycznie wyzerowanym licznikiem odcinkowym w aucie. I oto jakie wyniki ukazały się moim zdziwionym oczom po przejechaniu ok 77km:

dane z NE
Obrazek

dane z kompa auta
1 w okienku - to średnia prędkość z bieżącej trasy
2 w okienku - to średnia z od ostatniego kasowania kompa

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Myli się komp auta, czy NE?

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

PostNapisane: czwartek, 25 lis 2010, 00:14
przez ALEX
Qbek napisał(a):Myli się komp auta, czy NE?

A ile wychodzi z dzielenia odległości przez czas?

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

PostNapisane: czwartek, 25 lis 2010, 00:43
przez vtec_z
Skąd NE wiedział, kiedy ostatnio kasowałeś dane w komputerze auta?

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

PostNapisane: czwartek, 25 lis 2010, 01:00
przez Qbek
Licznik km i średniej prędkości (1 w kwadraciku) kasuje się automatycznie po przerwie dłuższej niż podajże godzina.
Oba liczniki wystartowały w tym samym momencie, czyli w chwili ruszenia auta. W efekcie tego zabiegu, prędkości średnie powinny być te same, a nie są.
Może w wyniku błędu NE w pracy/obliczaniu średniej wychodzą te pomyłki - np. niedoszacowanie trasy Katowice-Wrocław...
Wielokrotnie było podnoszone na forum, że autostrady są jakoś dziwnie obliczane, jakby TIR jechał. Co z resztą jakby się zgadzało, bo NE wyliczył czas potrzebny na przejechanie 185 km na 1godz. i 54 min we wtorek, a na jutrzejszy czwartek 1.57.

Dodatkowy materiał poglądowy:
Obrazek

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

PostNapisane: czwartek, 25 lis 2010, 01:26
przez vtec_z
Pytanie z gatunku naiwnie prostych - czy masz włączona opcję uwzględniania postojów do obliczenia średniej i czy po drodze przystanąłeś gdzieś na chwilę?

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

PostNapisane: czwartek, 25 lis 2010, 09:00
przez Tygrys55
Jedno jest pewnie i oba założenia w miarę poprawnie. Jak zauważycie aktualną prędkość jaką wskazuje NE jest przeważnie około 6km/h mniejsza od wskazywanej przez licznik samochodowy. Wiąże się to z tym że liczniki samochodowe mają zawyżone wskazania ze względu na możliwość założenia innych rozmiarów ogumienia oraz względy bezpieczeństwa. NE jak i inne samochodowe nawigacje pokazują raczej rzeczywistą prędkość jak i odległości.

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

PostNapisane: czwartek, 25 lis 2010, 10:20
przez Qbek
vtec_z napisał(a):czy masz włączona opcję uwzględniania postojów do obliczenia średniej i czy po drodze przystanąłeś gdzieś na chwilę?

Mam włączoną i nie stawałem po drodze.

Tygrys55 napisał(a):Jedno jest pewnie i oba założenia w miarę poprawnie. Jak zauważycie aktualną prędkość jaką wskazuje NE jest przeważnie około 6km/h mniejsza od wskazywanej przez licznik samochodowy. Wiąże się to z tym że liczniki samochodowe mają zawyżone wskazania ze względu na możliwość założenia innych rozmiarów ogumienia oraz względy bezpieczeństwa. NE jak i inne samochodowe nawigacje pokazują raczej rzeczywistą prędkość jak i odległości.

Różnica nie wynosi 6km/h, a 30 (86-56=30) Opony są fabryczne, czyli takie, jakie zaleca producent.

A jak wytłumaczyć szacowaną średnią prędkość na autostradzie - 94km/h? Pewnie dlatego, że z taką prędkością jeżdżą userzy NE...

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

PostNapisane: czwartek, 25 lis 2010, 10:23
przez algi
Qbek napisał(a):A jak wytłumaczyć szacowaną średnią prędkość na autostradzie - 94km/h? Pewnie dlatego, że z taką prędkością jeżdżą userzy NE...


Monitoring flot więc zapewne cieżarówki "z kagańcem"
Dlatego w NE powinna być opcja:
- samochód osobowy
- samochód ciężarowy
- motocykl

Co dawało by do systemu CT info że ciężarowy szybciej nie pojedzie więc te dane nie do końca są ok w górnej granicy, a motocykl przejeżdżą sobie przez korki więc nie znaczy że tego korka już dawno nie ma i możemy tam następnych użytkowników NE wpychać aby odstali swoje...

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

PostNapisane: czwartek, 25 lis 2010, 10:29
przez jotde
Tygrys55 napisał(a):Jedno jest pewnie i oba założenia w miarę poprawnie. Jak zauważycie aktualną prędkość jaką wskazuje NE jest przeważnie około 6km/h mniejsza od wskazywanej przez licznik samochodowy. Wiąże się to z tym że liczniki samochodowe mają zawyżone wskazania ze względu na możliwość założenia innych rozmiarów ogumienia oraz względy bezpieczeństwa. NE jak i inne samochodowe nawigacje pokazują raczej rzeczywistą prędkość jak i odległości.


Dzięki !!!! Od dawna mnie to zastanawiało i nikt nie mógł mi tego wytłumaczyć.

Co do wskaźnika średniej prędkości w NE to dawno już to wyłączyłem bo pokazywało wartości z sufitu. O ile dobrze pamiętam to już na ten temat toczyła się dyskusja na forum i nikt z NE nie udzielił wtedy konkretnej odpowiedzi w jaki sposób obliczana jest ta średnia prędkość.

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

PostNapisane: czwartek, 25 lis 2010, 10:46
przez Marian
jotde napisał(a):
Tygrys55 napisał(a):Co do wskaźnika średniej prędkości w NE to dawno już to wyłączyłem bo pokazywało wartości z sufitu.
Byłoby niezwykle interesujące jakie wartości średniej prędkości pokazuje NE w warunkach solidnego zatoru lub wahadła przy obydwu opcjach obliczeń: z odliczaniem postojów i bez. Ciekawe również gdzie się to liczy - w komórce czy na serwerze. Bo jeśli na serwerze nie działa elementarna arytmetyka, to co działa i czego można oczekiwać po NE?