Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Zgłaszanie poprawek - przychodzący mail - ulepszenie

Re: Zgłaszanie poprawek - przychodzący mail - ulepszenie

Postprzez ALEX » niedziela, 1 gru 2013, 16:24

Po pierwsze to Y ostrzega z odległości 10 razy prędkość.
Po drugie, zmienimy zasady konkursu bo mentos11 widzę, że odpuściłeś. W takim razie niech Lukasz NE, mistrz ds. fotoradarów odpowie na drugą zagadkę. Dodatkowo dostanie także trzecią, bardzo podchwytliwą. Jako pracownik NE mam nadzieję, że sobie z nią poradzi. Czekam więc na drugą odpowiedź.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zgłaszanie poprawek - przychodzący mail - ulepszenie

Postprzez mentos11 » niedziela, 1 gru 2013, 19:47

A to był konkurs?
Nie nadążam ;)
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2961
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: Zgłaszanie poprawek - przychodzący mail - ulepszenie

Postprzez lchmiel » niedziela, 1 gru 2013, 21:13

Konkursy, zagadki... Co to jest? Reverse engineering?

1. Byłoby najlepiej, gdyby Łukasz napisał, jakie jest oczekiwane właściwe zachowanie użytkowników i jakiego rodzaju wsparcia mogą się przy taki zachowaniu spodziewać po NE. To byłby krótki podręcznik na stan obecny. Podręcznik nie znaczy stustronicowa cegła. Wystarczyłyby dwa-trzy treściwe akapity. Zasada absolutnej intuicyjności absolutnie nie wystarcza, to widać. Zdaje mi się, że zasada absolutnej intuicyjności została przyjęta przez załogę NE jako obowiązująca. Jeśli tak, to taka zasada przeszkadza w co najmniej kilku tematach.

2. Potem dopiero możemy dyskutować, jaki byłby naszym zdaniem stan lepszy niż obecny. A tak, to mieszają się dwa wątki - nie wiadomo, jak jest, a jednocześnie chcemy, żeby to zmienić. Gdy ten nowy stan zostałby zaimplementowany, potrzebny byłby nowy podręcznik.

Obecnie, punktem najbardziej niejasnym jest dla mnie właśnie to, czy zgłaszać radar patrzący w przeciwną stronę, czy nie. Ja pamiętam skądś, że zgłaszać, bo zmiana kierunku radaru może nastąpić szybko, mentos11 pamięta, że nie zgłaszać, a ALEX uważa, że to bzdury. A rzecz dotyczy bezpośrednio źródła informacji systemu i ma kolosalny wpływ na jego działanie. Cenię to, że Łukasz napisał sporo o mechanizmach, ale, jak jasno widać, to nie wszystko tłumaczy. Tym bardziej, że pole widzenia radaru po odwróceniu się zmienia i zmienia się obszar, w którym powinno nastąpić ostrzeżenie. Na jednopasmowych drogach działa to inaczej, niż na dwupasmowych, i jedną prymitywną regułą się tego nie obejmie.

Na przyszłość, mnie najbardziej przeszkadza brak możliwości zgłoszenia dowolnego zdarzenia na przeciwnym pasie ruchu. Widzę, nie jestem królikiem doświadczalnym, bo to dotyczy nie mojego pasa, a zgłosić nie mogę - to strata.
LChmiel
Avatar użytkownika
lchmiel
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1302
Dołączył(a): piątek, 21 sie 2009, 13:13
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy S8 SM-G950F Orange

Re: Zgłaszanie poprawek - przychodzący mail - ulepszenie

Postprzez ALEX » niedziela, 1 gru 2013, 22:04

Jutro Lukasz NE mam nadzieję, że odpowie, a ja wtedy pokażę co jest bzdurą.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zgłaszanie poprawek - przychodzący mail - ulepszenie

Postprzez Qbek » niedziela, 1 gru 2013, 22:21

Na przestrzeni lat, zmieniał nam się stan prawny dot. fotoradarów i wszystko wskazuje, że szybko znów się zmieni.
Przypomnę co nieco...
Qbek napisał(a):Znak D-51
d51.jpg

oznacza, że za od 100 do 200 metrów będzie fotoradar stacjonarny (szary, kremowy, żółty etc). Na tym odcinku nie mogą być ustawione żadne urządzenia mobilne, tzn. na trójnogach, w kontenerach lub pojazdach.

Znak D-51 z określeniem odległości
d51_m.jpg

oznacza, że na określonym odcinku może odbywać się okresowa/czasowa kontrola prędkości przy użyciu urządzenia mobilnego, tzn. na trójnogu, w kontenerze lub pojeździe.

Z wyżej wymienionych zasad wyłączone są póki co pojazdy ITD, które mogą robić następujące zdjęcia:
1 - podczas jazdy:
- z odjazdu (np wyprzedzenie takiego samochodu),
- z najazdu (mijamy taki pojazd)
- jadąc za pojazdem - robiąc 3 zdjęcia na długości 100m, z czego liczona jest średnia prędkość
2 - podczas postoju:
- z odjazdu
- z najazdu

Moje pytania brzmią następująco:
- skoro każdy FR stacjonarny i przenośny musi być oznaczony, po co w ogóle o nim informować?
- skoro obecnie największym zagrożeniem są cywilne samochody ITD z FR mogące robić zdjęcia poza oznaczonymi strefami - jak to zgłaszać/ostrzegać się wzajemnie?
- skoro przybywa i przybywać będzie wideorejestratorów, jak chronić się przed nimi?
Mam gotowe odpowiedzi na te pytania, ciekawe czy NE ma na to pomysł.
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: Zgłaszanie poprawek - przychodzący mail - ulepszenie

Postprzez Lukasz NE » poniedziałek, 2 gru 2013, 13:09

Opiszę jak ogólnie działa algorytm kierunkowości fotoradarów, bowiem zgłoszenia Alexa są niepełne - aż takim mistrzem nie jestem by odgadnąć miejsce lokalizacji tych zdjęć i sprawdzić jak fotoradar ze zdjęcia traktowany jest przez nasz system ;)

W przypadku ulic dwukierunkowych fotoradar ustawiony np. po prawej stronie traktowany jest jako fotoradar dwukierunkowy – może zrobić zdjęcie zarówno pojazdom zbliżającym się do niego, jak i oddalającym się.

Fotoradar ustawiony po prawej stronie jezdni jednokierunkowej (niezależnie od liczby pasów) oddzielonej barierkami od pojazdów poruszających się w przeciwnym kierunku algorytm domyślnie taki fotoradar kategoryzuje jako jednokierunkowy, który robi zdjęcia pojazdom zbliżającym się do niego. Może być on jednak traktowany jako dwukierunkowy, jeżeli raporty pokazują, że kierowcy jadący z przeciwnego kierunku także go zgłaszają.

Jest jeszcze sytuacja podobna do tej opisanej powyżej z tym wyjątkiem, że fotoradar ustawiony jest między dwoma kierunkami jezdni, np. na pasie zieleni. W tym przypadku w nawigacji będzie on widoczny „podwójnie” – dla pasów w obu kierunkach jazdy.

Tak wygląda automatyczna kategoryzacja fotoradarów, natomiast mamy narzędzie do ręcznej moderacji kierunkowości fotoradarów, z którego także korzystamy. Bierzemy pod uwagę zgłoszenia naszych użytkowników i wtedy nanosimy poprawki w przypadku, kiedy jest taka konieczność.
Lukasz NE
Site Admin
Użytkownik forum Użytkownik forum
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
 
Posty: 1333
Dołączył(a): wtorek, 18 cze 2013, 12:37
Telefon: Nexus 5

Re: Zgłaszanie poprawek - przychodzący mail - ulepszenie

Postprzez mentos11 » poniedziałek, 2 gru 2013, 14:05

A czy fotoradar stojący pomiędzy dwoma jezdniami może zmieniać kierunek ostrzegania po zgłoszeniach od użytkowników?
Bo ja widząc fotoradar skierowany w druga jezdnię odwołuję go, a radar skierowany w moja stronę potwierdzam, dobrze robię?
Taki jak ten przy Wóycickiego na DK7, widać na korkosferze że jest zgłoszony z obydwu stron pomimo że foci na południe, ja go z północy odwołuje.
Załączniki
fotoradar Wóycickiego.jpg
fotoradar Wóycickiego.jpg (109.93 KiB) Przeglądane 933 razy
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2961
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: Zgłaszanie poprawek - przychodzący mail - ulepszenie

Postprzez PiT3R » poniedziałek, 2 gru 2013, 15:37

mentos11 napisał(a):A czy fotoradar stojący pomiędzy dwoma jezdniami może zmieniać kierunek ostrzegania po zgłoszeniach od użytkowników?
Bo ja widząc fotoradar skierowany w druga jezdnię odwołuję go, a radar skierowany w moja stronę potwierdzam, dobrze robię?
Taki jak ten przy Wóycickiego na DK7, widać na korkosferze że jest zgłoszony z obydwu stron pomimo że foci na południe, ja go z północy odwołuje.

Niech się Łukasz wypowie, ale czytając jego opis wnioskuję, że źle. Fotoradar stający w pasie rozdziału może być kierunkowy więc należy zgłosić go bez względu na kierunek najazdu. W przypadku, który Qbek podał (maszt stoi po prawej stronie, a jest pas rozdziału) wówczas nie ma szans by taki był dwukierunkowy i zgłaszamy "od przodu". Moim zdaniem ma to sens. Szkoda, że ekipa NE tak rzadko i późno wypowiada się w tego typu problematycznych kwestiach.
PiT3R
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 79
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 21:12
Telefon: LG G3S

Re: Zgłaszanie poprawek - przychodzący mail - ulepszenie

Postprzez Lukasz NE » poniedziałek, 2 gru 2013, 16:15

mentos11 napisał(a):A czy fotoradar stojący pomiędzy dwoma jezdniami może zmieniać kierunek ostrzegania po zgłoszeniach od użytkowników?
Bo ja widząc fotoradar skierowany w druga jezdnię odwołuję go, a radar skierowany w moja stronę potwierdzam, dobrze robię?
Taki jak ten przy Wóycickiego na DK7, widać na korkosferze że jest zgłoszony z obydwu stron pomimo że foci na południe, ja go z północy odwołuje.


W tym miejscy mamy radar dodany przez naszego moderatora. Moderator otrzymał informacje, że fotoradar może robić zdjęcia w obu kierunkach, zatem zamodelował tę sytuację w systemie. Użytkownicy potwierdzają nam istnienie radaru w tym miejscu w obu kierunkach, stąd system nie miał powodu, żeby go odwoływać.

Postaram się stworzyć prostą instrukcję potwierdzania i odwoływania ostrzeżeń, tak by wszystko było jasne i byście nie musieli się zastanawiać czy dany fotoradar potwierdzać czy odwoływać. Dajcie mi jednak trochę czasu.
Lukasz NE
Site Admin
Użytkownik forum Użytkownik forum
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
 
Posty: 1333
Dołączył(a): wtorek, 18 cze 2013, 12:37
Telefon: Nexus 5

Re: Zgłaszanie poprawek - przychodzący mail - ulepszenie

Postprzez ALEX » poniedziałek, 2 gru 2013, 17:34

Lukasz NE napisał(a):Opiszę jak ogólnie działa algorytm kierunkowości fotoradarów, bowiem zgłoszenia Alexa są niepełne - aż takim mistrzem nie jestem by odgadnąć miejsce lokalizacji tych zdjęć i sprawdzić jak fotoradar ze zdjęcia traktowany jest przez nasz system ;)

To nie są zgłoszenia. Wyobraź sobie, że jesteś kierowcą, widzisz ten fotoradar pierwszy raz i:
- napisz czy go zgłaszasz czy odwołujesz (jedziesz w obu kierunkach)
- napisz jak według algorytmu który opisałeś fotoradar powinien być oznaczony na mapie.
Poproszę dla obu wcześniejszych przykładów.
Dodatkowo, jak wcześniej wspomniałem - trzeci, specjalnie dla Ciebie. Opisz swoje zgłoszenia (odwołania) dla wszystkich czterech kierunków jazdy. Przypominam - podchwytliwe. I proszę nie szukaj tego na mapie, to nie o to chodzi teraz. W lewo (jak DPD) i prawo (jak TIR) to trzypasmówki rozdzielone torowiskiem tramwajowym.
Fotoradar#3.jpg
Fotoradar#3.jpg (43.54 KiB) Przeglądane 914 razy

Po uzyskaniu Twojej odpowiedzi będzie konkluzja :)
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert