Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Beta 11.4.279

Re: Beata 11.4.279

Postprzez lchmiel » środa, 22 sty 2020, 23:30

Przepraszam... Może to naiwne pytanie... O jakiej Beacie my mówimy?

Taki jest tytuł wątku.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
LChmiel
Avatar użytkownika
lchmiel
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1336
Dołączył(a): piątek, 21 sie 2009, 13:13
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy S10+ SM-G975F Orange

Re: Beta 11.4.279

Postprzez algi » czwartek, 23 sty 2020, 05:59

Beatkę zmieniłem na Betę :-)


Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

NE v3.x - NOKIA 6300+LD-3W
NE v4.x/5.x - LG GT 505
NE v6.x/7.x - SAMSUNG GALAXY S / S+
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S+ / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE / 10+
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1376
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 10+

Re: Beta 11.4.279

Postprzez buzuma » czwartek, 23 sty 2020, 09:10

Trasa rzeczywiście jest wyraźnie widoczna na mapie, ale dla mnie NE oprócz podpowiadania, gdzie mam jechać, jest przedłużeniem mojego wzroku, umożliwia(ł) zobaczenie tego, gdzie wzrok nie sięgał i dzięki temu wykorzystanie możliwości własnej analizy do doboru trasy. Zabranie trafficu z okolic ogranicza aplikację tylko do podpowiadania, gdzie jechać. Dodatkowa obserwacja to taka, że kiedyś kolor rysowania trasy odpowiadał prędkości poruszania się na danym odcinku (przynajmniej z założenia). Dzięki temu już wcześniej można było zacząć dostosowywać prędkość do zmieniającej się za jakiś czas prędkości (np. przejazd kolejowy za zakrętem). Teraz trudno mi określić, jaka jest logika kolorowania, ale kolorem niebieskim oznaczane są zarówno autostrady/ekspresówki, droga osiedlowa z prędkością poruszania się 20km/h jak i dojazdy do np rond. Kolorowanie dla mnie jest zupełnie nie intuicyjne (nie wspominając o często zupełnie złym oznaczaniu zatorów co się wcześniej na taką skalę nie zdarzało - zupełny korek, prędkość poruszania ~10km/h - kolor niebieski, koniec korka i kolor zmienia się na pomarańczowy). Podsumowując - w takiej formie jestem na duże NIE, z asystenta kierowcy aplikacja staje się tylko drogowskazem.
buzuma
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 108
Dołączył(a): środa, 14 lip 2010, 15:45
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Beta 11.4.279

Postprzez KasiaD » czwartek, 23 sty 2020, 15:01

@algi, dzięki za chociaż kilka ciepłych słów :lol: :P
To co zrobiliśmy ostatnio to pierwszy krok i nie wykluczam, że z pokazywaniem korków na innych drogach zrobimy tak jak napisałeś. To mocno zależy od opinii użytkowników.
Chcemy dać możliwość zgłaszania ograniczeń prędkości, może w tym roku. To zależy co wypłynie z opinii z nowej prezentacji trasy, jak zmieni to aktualne plany. Pracujemy w bardzo dynamicznym trybie.

@mciesi, dzięki że wspomniałeś o kolorach na alternatywach. Nie jest łatwo wypośrodkować co będzie wystarczająco widoczne, ale nie zlewające się z trasą - będziemy nad tym pracować.

@lchmiel, Beatę przemyciła autokorekta :P nie zauważyłam

@buzuma - bardzo dziękuję za Twoją opinię, jest to bardzo ciekawy punkt widzenia.
Faktycznie wcześniej było tak, że kolory w trakcie nawigacji odzwierciedlały bezwzględną prędkość. Polegliśmy na próbie wytłumaczenia tego użytkownikom również z tego powodu, że cały świat interpretuje to inaczej. Czarny i czerwony kolor jest przez większość kierowców postrzegany jako korek, jako problem na drodze. Wcześniej jak słusznie zauważyłeś była to po prostu niska prędkość, czarno mogło być na zupełnie pustej drodze. Teraz inny kolor niż niebieski oznacza problem na drodze, zmniejszenie prędkości lub korek, kolory pokazują różnicę w stosunku do swobodnej jazdy. Staraliśmy się określić swobodną jazdę tak, aby był to faktycznie moment, gdy oprócz samej jakości drogi nic nie wpływa na Twoją prędkość jazdy. Oczywiście każde z rozwiązań ma swoje wady i zalety. Znamy wady poprzedniego rozwiązania, było ich dość sporo. Uczymy się wad nowego i będziemy wyciągać wnioski.
...in space no one can hear your scream...
KasiaD
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 862
Dołączył(a): czwartek, 22 lip 2010, 09:44
Telefon: Samsung S9

Re: Beta 11.4.279

Postprzez Michal1983 » czwartek, 23 sty 2020, 19:40

Jak zobaczyłem nową prezentację trasy to miałem wrażenie, że informacja o natężeniu ruchu mi się wyłączyła. W sumie jak mamy alternatywne trasy to natężenie ruchu na sąsiednich drogach jest mało ważne, bo mamy wyliczone czy gdy pojedziemy inną drogą to będzie szybciej czy wolniej.
Nie ma sensu dobierania prędkości jazdy przez kierowców do kolorków na mapie. O prędkości na danej drodze decydują ograniczenia prędkości, warunki pogodowe, natężeni ruchu itd.
Naviexpert - Navigation comes back to business | Piłeś alkohol? Nie prowadź! Poproś o pomoc trzeźwego kierowcę!
Nie jeżdżę wolno to wszyscy wokół mnie gdzieś się śpieszą. | Chce testować/używać NE 11.4.293 na mojej Nokii.
PS 22:17, PS2 0:38 z Nokią 5230
Michal1983
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1705
Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia 5230

Re: Beta 11.4.279

Postprzez buzuma » piątek, 24 sty 2020, 14:45

Idąc tym tokiem rozumowania to prezentacja trafficu w ogóle nie jest potrzebna - przecież widzę, czy stoję w korku.
buzuma
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 108
Dołączył(a): środa, 14 lip 2010, 15:45
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Beta 11.4.279

Postprzez lchmiel » poniedziałek, 27 sty 2020, 10:22

Po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że jeśli miałbym wybierać między informacją o prędkości względną (względem jakiejś prędkości odniesienia na danym odcinku), czy bezwzględną (po prostu w km/h), to zdecydowanie wolę bezwzględną.

Powód jest prosty: skąd ma wiedzieć, jaka była przyjęta prędkość odniesienia? A nawet gdybym wiedział, to po co miałbym to brać pod uwagę dla każdego odcinka drogi, który ma inną prędkość odniesienia od poprzedniego? Niepotrzebna, a spora komplikacja.

Całkowicie zgadzam się z tym, co pisze buzuma. NE ma być, i dotąd tak go używałem, jako pilot. Jadę lasem, w lesie zakręt a za nim zaczyna się obszar zabudowany, zwężona droga i ograniczenie do 20. Dzięki NE wiedziałem o tym nie tylko ze znaków ograniczenia, ale i z koloru. Nie chciałbym z tego zrezygnować. Skąd mam wiedzieć, że tam zawsze jest powolna jazda, zgodnie z przepisami?

A więc - względne info o prędkości - absolutnie nie. Kolorów jest dość, także tych bardzo kontrastowych.

KasiuD, nie rozumiem twierdzenia, że cały świat coś uważa. Wszędzie pełno absurdów, bo cały świat... itd. Były jakieś badania? Czerwony kolor oznacza korek, ale na jasnoniebieskiej autostradzie ciemny niebieski też oznacza, że czas zwolnić, a nawet bardzo mocno zwolnić, i będziemy bardzo sprawnie i płynnie jechać 50, co na autostradzie jest prawie korkiem i można komuś rozbić bagażnik. A jak będzie 15, albo zero, to będzie i czerwony, i czarny.
LChmiel
Avatar użytkownika
lchmiel
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1336
Dołączył(a): piątek, 21 sie 2009, 13:13
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy S10+ SM-G975F Orange

Re: Beta 11.4.279

Postprzez algi » poniedziałek, 27 sty 2020, 19:11

Kolejna bzdura. Ja chce widzieć czy na Puławskiej jest korek. Teraz to nic nie wiadomo. Może i korek jest bo na początku czerwono i na końcu ale dotychczas oceniałem i dla marnego zysku nie toczyłem się równoległą z progami zwalniającymi. Teraz nawet tu nie ma informacji że predkość na tej równoległej jest mizerna przez te progi. Tak więc także predkość bezwzględną na każdej drodze chce widzieć.
Do tego mam wrażenie że 3-pasmówki które zazwyczaj mają wysoką kategorię chyba były bez traffiku żółte a teraz nie różnią się od osiedlowej ścieżki
Zabraliście przez te durne zmiany z 70% informacji. To nie krok wstecz. To 7 kroków wstecz.
Dlaczego psujecie moją ulubioną nawigację?!?!?!Obrazek

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

NE v3.x - NOKIA 6300+LD-3W
NE v4.x/5.x - LG GT 505
NE v6.x/7.x - SAMSUNG GALAXY S / S+
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S+ / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE / 10+
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1376
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 10+

Re: Beta 11.4.279

Postprzez Michal1983 » wtorek, 28 sty 2020, 06:01

Moim zdaniem każdy kierowca powinien patrzeć przede wszystkim na znaki, a nie na kolorki na mapie oznaczające natężenie ruchu z nie wiadomo kiedy, bo użytkowników NE jest zawsze za mało, aby na każdej drodze w każdej chwili było widoczne rzeczywiste natężenie ruchu. Lepsza byłaby informacja typu uważaj za 1 km zmiana dopuszczalnej prędkości .
To że nie widać na mapie podczas nawigacji jak bardzo jest zakorkowana ulica powinna rozwiązywać prezentacja alternatywnych tras. Wtedy użytkownik widziałby, że jadąc normalnie straci 3 czy 10 minut i wtedy podejmuje decyzję czy objeżdżać zator bocznymi drogami czy stać w korku.
Naviexpert - Navigation comes back to business | Piłeś alkohol? Nie prowadź! Poproś o pomoc trzeźwego kierowcę!
Nie jeżdżę wolno to wszyscy wokół mnie gdzieś się śpieszą. | Chce testować/używać NE 11.4.293 na mojej Nokii.
PS 22:17, PS2 0:38 z Nokią 5230
Michal1983
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1705
Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia 5230

Re: Beta 11.4.279

Postprzez KasiaD » środa, 29 sty 2020, 08:20

Potrzebowałam trochę czasu, żeby dobrze przemyśleć odpowiedź na ostatnie wpisy.

@lchmiel... Tak, były badania. Niewielki procent osób rozumiał, że kolorki które pokazujemy to prędkość bezwzględna, mimo legendy. Dla dużej grupy osób to co zrobiliśmy to nie jest komplikacja, tylko uproszczenie, którego oczekują. Tacy kierowcy nie zastanawiają się jaki jest punkt odniesienia dla danego koloru, interesuje ich wyłącznie informacja czy na drodze jest problem. Dla takich kierowców poprzedni widok był nie do przejścia. O nich też musimy pomyśleć.

@lchmiel, @buzuma, @algi... po to wystawiliśmy wersje beta, aby poznać Waszą opinię. Rozumiem Wasze podejście i to, że analizujecie podczas jazdy to co się dzieje na mapie. Ja tego osobiście nie robię, ale rozumiem jaki nowy wygląd stanowi dla Was problem. Będziemy rozbudowywali nowy widok trasy o dodatkowe informacje, nie tylko o widok korków na pozostałych drogach, ale to jeszcze trochę zajmie. W najbliższym czasie (około 2 tyg) pojawi się beta, w której będziecie mogli wrócić w Ustawieniach do starego widoku. Być może później uda nam się Was przekonać, do nowego rozwiązania.

@Michał1983 doskonale trafiłeś z rozwiązaniem problemu, który algi pokazał wyżej na screenie. Tam powinna być trasa alternatywna, która pokazuje ile dłużej będziemy jechać, jeżeli pojedziemy prosto. Zgadzam się z Tobą w 100% - to jest to do czego dążymy.
...in space no one can hear your scream...
KasiaD
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 862
Dołączył(a): czwartek, 22 lip 2010, 09:44
Telefon: Samsung S9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wersje NaviExpert

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert