Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

[Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

[Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez Aga NE » czwartek, 27 maja 2021, 10:36

Cześć Wam!

Przychodzę do Was z tematem nowej nawigacji, na razie w wersji eksperymentalnej.

Od pewnego czasu pracujemy nad tym widokiem w odświeżonej wersji, już na nowej mapie.

Po co robimy nową nawigację?
1. Chcemy w widoku nawigacji pokazywać nową, szybszą i bardziej precyzyjną mapę, którą znacie już z aplikacji z zakładki “Mapa”.
2. Chcemy uspójnić wygląd aplikacji - dostosować widok nawigacji do znanego już Wam widoku mapy.
3. W efekcie powyższych zmian będziemy mogli prezentować Wam więcej kontekstowych informacji o trasie podczas nawigacji oraz wzbogacić tryb nawigacji o nowe funkcje.

Jeżeli nie dołączyliście jeszcze do naszych testów beta w Google Play - koniecznie to zróbcie. Wystarczy wejść do Sklepu Play, wyszukać NaviExpert i poniżej opisu aplikacji znajdziecie opcję dołączenia do beta testów. Gdy już dołączycie do testów, może upłynąć do kilku godzin zanim Sklep udostępni Wam aktualizację.

Gdy będziecie mieli już zainstalowaną najnowszą wersję dostępną w ramach testów beta w Google Play, wystarczy w wyszukiwarce w aplikacji wpisać hasło “nowa nawigacja”. Następnie w ustawieniach pojawi się dla Was dodatkowa opcja.

Wejdźcie w Menu - Ustawienia - Wygląd mapy - i zaznaczcie checkbox na dole “Włącz eksperymentalny widok nawigowania”. Następnie konieczne jest wyjście z aplikacji poprzez przycisk funkcyjny telefonu “wstecz”, odczekanie ok. minuty lub wyrzucenie aplikacji z menedżera aplikacji. Następnie, po ponownym uruchomieniu aplikacji, każda kolejna wytyczona trasa powinna wyświetlać się już w nowym widoku nawigowania.

Wersja ta, jak sama nazwa wskazuje, jest wersją eksperymentalną, którą na chwilę obecną pokazujemy jedynie Wam. Wiele rzeczy wymaga jeszcze dopracowania i duża część funkcjonalności jest jeszcze niedostępna w tej wersji. Poniżej krótki spis, czego możecie się spodziewać w tej wersji i jakich rzeczy brakuje.

W wersji dostępne są:
-widok alternatyw przed nawigacją na nowej mapie,
-korki na trasie w nawigacji,
-trasy alternatywne podczas nawigacji,
-asystent pasa ruchu,
-ograniczenia prędkości,
-przycisk śledzenia pozycji/widoku trasy,
-przycisk odpowiedzialny za zarządzanie dźwiękiem w widoku nawigacji,
-zgłaszanie ostrzeżeń,
-ostrzeżenia dźwiękowe o fotoradarach, kontroli policji etc.,
-tryb poziomy.

Niedostępne funkcje i znane problemy:
-brak menu nawigacyjnego i wszystkich funkcji dotychczas w nim dostępnych,
-brak możliwości potwierdzania ostrzeżeń,
-niedostępne interakcje z mapą - POI są jeszcze nieklikalne, nie ma możliwości dodania punktu do trasy z mapy,
-brak obsługi tras wielopunktowych (trasa wielopunktowa jest możliwa do ułożenia poprzez zakładkę “trasa”, jednak podczas nawigacji na trasie wielopunktowej mogą pojawić się liczne błędy),
-brak trybu nocnego.


Koniecznie włączcie nowy widok nawigacji i podzielcie się odczuciami z jazdy.
Co myślicie o rzeczach które są już tam dostępne? Jakiej funkcjonalności najbardziej Wam brakuje i za jaką powinniśmy się wziąć w najbliższym czasie?


Zmiany, o których wspominam są dostępne od wersji 12.3.3. Jeżeli czegoś z opisanych powyżej rzeczy nie widzicie - upewnijcie się, czy na pewno macie zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji.

Jeżeli chcielibyście powrócić do dotychczasowego widoku nawigowania, w dowolnym momencie możecie tę opcję wyłączyć w ustawieniach wyglądu mapy.

Czekam (bardzo zestresowana :lol:) na pierwsze opinie i uwagi :)

Aga
Aga NE
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 22
Dołączył(a): wtorek, 19 cze 2018, 12:32

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez PanBambaryla » czwartek, 27 maja 2021, 10:47

Ekhem....
Android Auto?
PanBambaryla
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela, 7 lut 2016, 21:42

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez Aga NE » czwartek, 27 maja 2021, 11:09

Nowa mapa z nowym silnikiem nawigacji pozwoli nam zaimplementować ją w kolejnym kroku na AA. Ten ruch jest niezbędny aby się tam pojawić.
Aga NE
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 22
Dołączył(a): wtorek, 19 cze 2018, 12:32

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez lchmiel » czwartek, 27 maja 2021, 12:20

Na szybko:

Podoba mi się:
- jednocześnie widać godzinę i minuty dojazdu oraz pozostający czas jazdy,
- aktualna prędkość bezpośrednio pod ograniczeniem,
- najbliższy manewr i następny manewr,
- nowa mapa, jest estetyczna i nazwy ulic są napisane wzdłuż ulic.

Nie widzę sensu w tym:
- aktualna prędkość jest za małymi cyferkami,
- na każdym POI jest znaczek z gwiazdką.

Jestem ciekaw, czy:
- prędkości (korki) są nadal w liczbach bezwzględnych (to lubię, po staremu) czy względem typowej (tego nie lubię, po nowemu, bo skąd mam wiedzieć jaka jest ta typowa).

Zauważyłem, że:
- miało nie być trybu nocnego, a ja mam na stałe włączony nocny i z nową mapą też jest nocny.
LChmiel
Avatar użytkownika
lchmiel
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1364
Dołączył(a): piątek, 21 sie 2009, 13:13
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy S10+ SM-G975F Orange

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez lchmiel » czwartek, 27 maja 2021, 21:24

0.

Aga NE napisał(a):Czekam (bardzo zestresowana :lol:) na pierwsze opinie i uwagi :)
Aga


Spokojnie, ja uważam, że jest nieźle. Dobrze się czuję z tą mapą.

1.

Dobrze, że odległości do najbliższego manewru nie trzeba szukać po ekranie, bo jest na najważniejszym miejscu. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby ta odległość była bliżej znaków najbliższego i kolejnego manewru. Byłoby to zgodne z zasadą łączenia informacji dotyczących tego samego tematu. Omiatanie wzrokiem większego obszaru zawsze trochę kosztuje. Dlatego proponuję zrobić dwie rzeczy:
- informację o odległości do manewru przesunąć w prawo, do pozycji troszkę bardziej na prawo niż w 1/3 odległości od ikon manewrów;
- uzyskane w ten sposób nieco miejsca po lewej od środka wykorzystać na umieszczenie tam prędkości aktualnej, nieco większą czcionką niż teraz, w pozycji troszkę bardziej na lewo niż w 1/3 odległości od ikony ograniczenia prędkości.

Umieszczanie informacji dotyczących tego samego tematu w bliskich sobie miejscach jest ważne dla zmniejszenia zmęczenia wzroku. Niestety, mogę służyć jako czuły miernik tego zmęczenia :(

Z kolei co do prędkości, to dla mnie prędkość wg GPS jest ważniejsza, niż prędkość pokazywana przez prędkościomierz samochodu. Jest dokładniejsza. Chciałbym ją dobrze widzieć :)

2.

Mam nadzieję, że strzałka reprezentująca mój pojazd na tle białego kółka to tymczasowy pomysł. Razem dominuje to centralną część obrazu odwracając trochę uwagę od trasy. Strzałka jako "ja" jest zawsze w tym samym miejscu i nie szuka się jej po obrazie, więc nie musi się tak wyróżniać.

3.

Asystent pasa ruchu na górze to bardzo dobry pomysł. Gdy był na dole, patrzenie na niego zabierało za dużo energii ruchu źrenicami. Teraz energia zostaje na ważniejsze zadania. Widok asystenta jest wystarczająco wyraźny, a nie nadmiernie dominujący trasę. Asystent jest ważny, więc z przyjemnością na niego patrzę. Może dałbym trochę jaśniejszy czerwony na linie skreślające wykluczone pasy; ale nie wiem, bo skoro ja używam trybu nocnego w dzień, to mam trochę skrzywioną percepcję. Może mimo to takie lekkie rozjaśnienie to nie jest zły pomysł, bo teraz białe kreski są znacznie jaśniejsze, niż czerwone skreślenia, a w nocy ten kontrast byłoby jeszcze bardziej wyraźny. Więc może warto spróbować pójść nieco, nie za daleko, w kierunku czerwieni mniej nasyconej, a jaśniejszej.

4.

Czy skala mapy będzie się zapamiętywać od włączenia do włączenia? Szczerze, nie pamiętam jak to było dotychczas, a skala jaką miałem (ta zwykła i ta automatycznie przybliżana) była w sam raz. Teraz jakby muszę sobie trochę powiększyć na początku nawigacji. Niewiele było jazdy, więc jeszcze nie wiem, jak będzie najlepiej.

5.

Bardzo się cieszę, że po włączeniu nawigacji jesteśmy w widoku "inteligentnych ostatnich celów". Przekonałem się, że ten rodzaj inteligencji ma sens, i warto to zachować.

Niech sobie nowy użytkownik od razu klika na mapę. Stary wyjadacz raczej od razu klika na cel. Widok mapy go cieszy wtedy, gdy ona już mu służy do tego, do czego została tam umieszczona.
LChmiel
Avatar użytkownika
lchmiel
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1364
Dołączył(a): piątek, 21 sie 2009, 13:13
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy S10+ SM-G975F Orange

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez Aga NE » piątek, 28 maja 2021, 13:38

Dzięki za uwagi!

Spokojnie, ja uważam, że jest nieźle. Dobrze się czuję z tą mapą.

Cieszę się, że raczej lepiej niż gorzej :)

Dobrze, że odległości do najbliższego manewru nie trzeba szukać po ekranie, bo jest na najważniejszym miejscu. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby ta odległość była bliżej znaków najbliższego i kolejnego manewru. Byłoby to zgodne z zasadą łączenia informacji dotyczących tego samego tematu. Omiatanie wzrokiem większego obszaru zawsze trochę kosztuje. Dlatego proponuję zrobić dwie rzeczy:
- informację o odległości do manewru przesunąć w prawo, do pozycji troszkę bardziej na prawo niż w 1/3 odległości od ikon manewrów;
- uzyskane w ten sposób nieco miejsca po lewej od środka wykorzystać na umieszczenie tam prędkości aktualnej, nieco większą czcionką niż teraz, w pozycji troszkę bardziej na lewo niż w 1/3 odległości od ikony ograniczenia prędkości.

Rozkład informacji na górnym panelu pewnie się jeszcze trochę zmieni. Docelowo chcemy tam pokazać jeszcze informację o tym, w jaką ulicę skręcamy. Ta informacja powinna dopełnić ten panel i nadać mu pełen kontekst. Wtedy też będziemy wprowadzać korekty w położeniu pozostałych elementów (strzałek, odległości do manewru).
Odnośnie aktualnej prędkości - postaramy się ją powiększyć :)

Mam nadzieję, że strzałka reprezentująca mój pojazd na tle białego kółka to tymczasowy pomysł. Razem dominuje to centralną część obrazu odwracając trochę uwagę od trasy. Strzałka jako "ja" jest zawsze w tym samym miejscu i nie szuka się jej po obrazie, więc nie musi się tak wyróżniać.

Już tłumaczę, jakie intencje stoją za nową strzałką. Nowa trasa jest zdecydowanie cieńsza od poprzedniej wersji. Strzałka w starym rozmiarze byłą zbyt duża w stosunku do nowej trasy. Pomniejszenie samej strzałki powodowało, że ginęła ona na mapie, dodatkowo, w momencie gdy byliśmy na zakorkowanym odcinku, zlewała się ona z kolorem spowolnień na trasie. Jednak wiemy, że nie każdy jest fanem tego rozwiązania i jak najbardziej zakładamy możliwość zmiany w tym zakresie.

Czy skala mapy będzie się zapamiętywać od włączenia do włączenia? Szczerze, nie pamiętam jak to było dotychczas, a skala jaką miałem (ta zwykła i ta automatycznie przybliżana) była w sam raz. Teraz jakby muszę sobie trochę powiększyć na początku nawigacji. Niewiele było jazdy, więc jeszcze nie wiem, jak będzie najlepiej.

Aktualnie skala mapy po kolejnym włączeniu aplikacji będzie domyślna, czyli musiałbyś ją ponownie powiększyć. Nie obsługujemy jeszcze autozoomu. Myślimy nad tym, by w widoku nawigacji trochę powiększyć domyślnie mapę z wytyczoną trasą. Daj znać jak trochę więcej pojeździsz, czy wrażenie małej mapy nadal jest aktualne (ponieważ po części może być to też efekt przyzwyczajenia do starej mapy - która była bardzo duża w trybie nawigacji.

Niech sobie nowy użytkownik od razu klika na mapę. Stary wyjadacz raczej od razu klika na cel. Widok mapy go cieszy wtedy, gdy ona już mu służy do tego, do czego została tam umieszczona.

Zgadzam się - docelowo chcielibyśmy umożliwić właśnie taki wariant - brak historii tras - mapa, a jeżeli historię tras mamy, to ona wychodzi na pierwszy plan.

Nie widzę sensu w tym:
- na każdym POI jest znaczek z gwiazdką.

Pomarańczowe pinezki z gwiazką to punkty ulubione.

Jestem ciekaw, czy:
- prędkości (korki) są nadal w liczbach bezwzględnych (to lubię, po staremu) czy względem typowej (tego nie lubię, po nowemu, bo skąd mam wiedzieć jaka jest ta typowa).

W nowej nawigacji zobaczyć można aktualnie i stary traffic i nowe spowolnienia na trasie jednocześnie. To trochę błąd w trakcie prac, a nie docelowe rozwiązanie ;)

Zauważyłem, że:
- miało nie być trybu nocnego, a ja mam na stałe włączony nocny i z nową mapą też jest nocny.

Miałam na myśli tryb nocny jako ciemny wariant dla jasnych elementów ekranu (przyciski etc.).
Mapa może być w trybie nocnym, chociaż w samej nawigacji nie ma jeszcze możliwości sterowania zmianą trybu dzień/noc. Jeżeli zmienisz tryb dzień<->noc w zakładce "Mapa" i następnie wytyczysz trasę, to mapa na trasie będzie miała wariant który wcześniej ustawiono w zakładce "Mapa".


Czekamy na dalsze wrażenia z jazdy :)
Aga NE
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 22
Dołączył(a): wtorek, 19 cze 2018, 12:32

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez mentos11 » sobota, 29 maja 2021, 14:27

Pięknie jednak NE działa dalej

Mapa miodzo działa płynnie, nawigacja wygląda schludnie jeszcze nie jeździłem ale sprawdzę
Cieszę się że NE pojawi się na Android auto, obecnie jeżdżę w samochodzie na mapach Google ale wolałbym z NE.
Mam pytanko czy jeśli już prowadzicie prace nad aplikacja, to czy NE będzie potrafił nawigować w tunelach? Niedługo otworzą tunel na Ursynowie S2 a potem na S7 i następnie do Świnoujścia, dodam że google maps sobie z tym radzi.
Pozdrawiam


Wysłane z mojego Pixel 3a przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 3006
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: Pixel 3a

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez sztaba » niedziela, 30 maja 2021, 20:46

Krótki odcinek na nowej mapie zaliczony. Zastanawiałem się co oznacza głośnik z wykrzyknikiem, po przekroczeniu prędkości już wiem ;)
Zmiany póki co oceniam pozytywnie. Oczywiście ciężko o obiektywną ocenę po przejechaniu 5 km, ale póki co na plus :)


Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
sztaba
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 450
Dołączył(a): wtorek, 14 lip 2009, 11:41
Telefon: Samsung Galaxy Young (GT-S6310

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez mentos11 » niedziela, 30 maja 2021, 23:29

To może dodajmy widok nawigacji w trybie poziomym, tak będzie wyglądać NE na (przyszłym) Android Auto?!
Zastanawiam się czy te 3 przyciski z prawej strony ekrany nie powinny być razem z pozostałymi z lewej strony?
Chyba za bardzo nie poszalejemy z widokiem nawigacji bo google chyba ma konkretne wymagania co do rozmieszczenia elementów w Android Auto?
Załączniki
Screenshot_20210530-115346[2].png
Screenshot_20210530-115346[2].png (154.39 KiB) Przeglądane 2119 razy
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 3006
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: Pixel 3a

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez Michal1983 » poniedziałek, 31 maja 2021, 07:24

Pole z nazwą miasta i ulicy jest za małe i z pewnej odległości mało czytelne. Nie mieści się w nim też cała treść. Wydaje się działa wolniej, ale może zostanie jakoś zoptymalizowana.
lchmiel napisał(a):Asystent pasa ruchu na górze to bardzo dobry pomysł. Gdy był na dole, patrzenie na niego zabierało za dużo energii ruchu źrenicam

Moim zdaniem nie bardzo. Najważniejszym punktem, na który się patrzy na ekranie nawigacji to dół ekranu, aktualne położenie i przebieg drogi przed nami. Asystent pasa ruchu na górze ekranu to dopiero będzie gimnastyka. Na szczęście na 5 calowym ekranie to jest jeszcze do ogarnięcia wzrokiem.
Dziwne jest "sekretne" włączanie opcji pozwalającej użycie tej nawigacji w nowej wersji. Nie można było od razu udostępnić tej opcji tylko jakieś hasła trzeba wpisywać w wyszukiwarce adresu. Ostatnio też pewien producent gier też zahaslowal nową wersję testową i skończyło się na tym, że od razu w informacjach o nowej funkcji pojawiało się też te hasło. Jaki więc miało to sens?
Ostatnio edytowano poniedziałek, 31 maja 2021, 08:19 przez Michal1983, łącznie edytowano 4 razy
Naviexpert - Navigation comes back to business | Piłeś alkohol? Nie prowadź! Poproś o pomoc trzeźwego kierowcę!
Nie jeżdżę wolno to wszyscy wokół mnie gdzieś się śpieszą. | Chce testować/używać NE 11.4.293 na mojej Nokii.
PS 22:17, PS2 0:38 z Nokią 5230
Michal1983
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1757
Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia 5230

Następna strona

Powrót do Wersje NaviExpert

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert