Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Ciekawostki NaviExperta ;)

Re: 1>8 czyli trasa optymalna

Postprzez Marian » poniedziałek, 16 lis 2009, 17:14

mindzik napisał(a):Optymalna było w temacie jeśli tyczy się to rodzaju trasy.[...]
Tak, nie zauważyłem. :oops: Ale skąd wiadomo, że Optymalna nie zawiera odcinków gruntowych?
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: 1>8 czyli trasa optymalna

Postprzez mindzik » poniedziałek, 16 lis 2009, 17:37

Marian napisał(a):
mindzik napisał(a):Optymalna było w temacie jeśli tyczy się to rodzaju trasy.[...]
Tak, nie zauważyłem. :oops: Ale skąd wiadomo, że Optymalna nie zawiera odcinków gruntowych?

W zasadzie opieram to na swoich testach tras. Zawsze unika tych odcinków, pojawiają się tylko jeśli tam jest koniec trasy, bądź startujemy z gruntowej. Nie przytrafiło mi się żeby brało je pod uwagę, w środku trasy.
Przykład, proszę.
Raszyn.jpg
Raszyn.jpg (190.99 KiB) Przeglądane 3867 razy

Wjeżdżając do Warszawy w poniedziałek, szukałem objazdu korka w Raszynie, różne trasy sobie próbowałem. A, że Zumi oferuje teraz niezłe zdjęcia lotnicze, to szukam nieraz tam gdzie są drogi i jaka jest nawierzchnia :).
I tak kiedyś wjechałem na drogę, która jest zaznaczona czerwonymi kropkami, była na mapie jako gruntowa, jest asfaltowa, zgłosiłem to, zmienili, od tego czasu NE trasę najszybszą prowadzi tamtędy, wcześniej tego nie robił, a widząc ile samochodów tamtędy jedzie, pewnie już kiedyś ktoś z NE tamtędy jechał, następnie zgłosiłem ten kawałek zaznaczony zielonymi kropkami, teraz i nim prowadzi. Gdyby NE brało pod uwagę trasy gruntowe, pewnie trasa Najszybsza była by już dawno tamtędy prowadzona.
Optymalna nadal nie prowadzi tymi drogami, a czas dojazdu Najszybszej od Optymalnej na tym odcinku jest szybszy o 5 minut, nadrabiając 6 km. Takie są czasy planowane przez NE, szkoda że się nie pokrywają.
Stąd mój osąd, że trasa optymalna nie bierze pod uwagę odcinków gruntowych.
Edit: Trochę przeskoczyłem z tej trasy Najszybszej do Optymalnej ;)
mindzik
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 632
Dołączył(a): piątek, 10 lip 2009, 09:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia N8

Re: 1>8 czyli trasa optymalna

Postprzez Marian » poniedziałek, 16 lis 2009, 17:58

mindzik napisał(a):W zasadzie opieram to na swoich testach tras. Zawsze unika tych odcinków, pojawiają się tylko jeśli tam jest koniec trasy, bądź startujemy z gruntowej. Nie przytrafiło mi się żeby brało je pod uwagę, w środku trasy.
[...] Gdyby NE brało pod uwagę trasy gruntowe, pewnie trasa Najszybsza była by już dawno tamtędy prowadzona.
Optymalna nadal nie prowadzi tymi drogami, a czas dojazdu Najszybszej od Optymalnej na tym odcinku jest szybszy o 5 minut, nadrabiając 6 km. Takie są czasy planowane przez NE, szkoda że się nie pokrywają.
Stąd mój osąd, że trasa optymalna nie bierze pod uwagę odcinków gruntowych.
To bardzo ciekawe. ;) Ale nie wszystko zrozumiałem:
1. Czy tylko odcinki oznaczone kropkami są asfaltowe?
2. Czy zaznaczona trasa jest wyznaczana przez NE jako Najszybsza?
3. Czy trasa Optymalna pokrywa sie z DK8?
4. Z czym nie pokrywają się czasy planowane przez NE?
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: 1>8 czyli trasa optymalna

Postprzez mindzik » poniedziałek, 16 lis 2009, 18:10

Marian napisał(a):
mindzik napisał(a):W zasadzie opieram to na swoich testach tras. Zawsze unika tych odcinków, pojawiają się tylko jeśli tam jest koniec trasy, bądź startujemy z gruntowej. Nie przytrafiło mi się żeby brało je pod uwagę, w środku trasy.
[...] Gdyby NE brało pod uwagę trasy gruntowe, pewnie trasa Najszybsza była by już dawno tamtędy prowadzona.
Optymalna nadal nie prowadzi tymi drogami, a czas dojazdu Najszybszej od Optymalnej na tym odcinku jest szybszy o 5 minut, nadrabiając 6 km. Takie są czasy planowane przez NE, szkoda że się nie pokrywają.
Stąd mój osąd, że trasa optymalna nie bierze pod uwagę odcinków gruntowych.
To bardzo ciekawe. ;) Ale nie wszystko zrozumiałem:
1. Czy tylko odcinki oznaczone kropkami są asfaltowe?

Tak, są asfaltowe, na mapach podczas mojego zwiedzania były gruntowe. Zgłosiłem, są teraz zaznaczone jako utwardzone.
2. Czy zaznaczona trasa jest wyznaczana przez NE jako Najszybsza?

Tak
3. Czy trasa Optymalna pokrywa sie z DK8?

Tak, trochę tylko w Raszynie odbija na równoległą
4. Z czym nie pokrywają się czasy planowane przez NE?

Z faktycznym czasem dojazdu, ale to już wiemy co się dzieje w poniedziałek rano i piątek po południu, rozbieżność około 20-30 minut, przyjeżdżamy później.
Sorki, za ten chaos ale tak z doskoku między pracą tu zerkam.
mindzik
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 632
Dołączył(a): piątek, 10 lip 2009, 09:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia N8

Re: Ciekawostki NaviExperta ;)

Postprzez Janeo » poniedziałek, 23 lis 2009, 11:10

Warszawa, skręt z Al.Jerozolimskich w prawo na Trasę Toruńską (Prymasa Tysiąclecia):

Untitled - 1.png
Untitled - 1.png (26.51 KiB) Przeglądane 3828 razy


Ciekawostka... sam jako kierowca nigdy takiego myku nie używałem przy skręcie w prawo, gdy np. jest wielka kolejka :D.
A może tu o co innego chodzi?
Janeo
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 186
Dołączył(a): środa, 19 sie 2009, 09:15
Lokalizacja: WARSZAWA
Telefon: SE C702

Re: Ciekawostki NaviExperta ;)

Postprzez mindzik » poniedziałek, 23 lis 2009, 11:34

Na tym skręcie jest coś takiego możliwe, ale czy jest tam aż taka kolejka w prawo żeby robić taką pętelkę. Przy dużej kolejce w prawo może i to się opłaca ;)
mindzik
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 632
Dołączył(a): piątek, 10 lip 2009, 09:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia N8

Re: Ciekawostki NaviExperta ;)

Postprzez vtec_z » poniedziałek, 23 lis 2009, 11:38

Janeo napisał(a):A może tu o co innego chodzi?


Oczywiście, że tak!
W ten sposób można zamanifestować - a ja mam NE na pokładzie :D
Ta kolejka w prawo musi być rzeczywiście spora, bo pętelkę trzeba przejechać w kilku zmianach świateł (warszawskie wydzielone lewoskręty!)
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: Ciekawostki NaviExperta ;)

Postprzez Janeo » poniedziałek, 23 lis 2009, 12:21

vtec_z napisał(a):W ten sposób można zamanifestować - a ja mam NE na pokładzie :D

Niech będzie, ale jak mi NE tak zechce zamanifestować w tym miejscu kiedyś o 3:00 nad ranem, to chyba promile we krwi :P.
Janeo
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 186
Dołączył(a): środa, 19 sie 2009, 09:15
Lokalizacja: WARSZAWA
Telefon: SE C702

Re: Ciekawostki NaviExperta ;)

Postprzez ALEX » poniedziałek, 23 lis 2009, 23:35

Dzisiaj jechałem trasą Złotów-Szczecin. Za Jastrowiem na drodze stał radiowóz i kierował wszystkich na Piłę.
Pila.jpg
Pila.jpg (102.42 KiB) Przeglądane 3793 razy

Niestety, ale od tego momentu NE stał się całkowicie bezużyteczny... konsekwentnie, z uporem godnym jakiejś większej sprawy kazał mi zawrócić. Nic nie pomagało przeliczanie trasy (5), wyznaczanie jej od nowa - za każdym razem słyszałem, że zjechałem z trasy. Nie pozostało nic innego jak go po prostu wyłączyć. Dopiero po kilkunastu kilometrach, gdy trasa przez Piłę była już krótsza od tej przez Wałcz, trasa została przeliczona. A właściwie to nie przeliczona, tylko wyznaczona nowa - jedyna słuszna. Problem nie jest banalny dla kogoś kto nie zna trasy, bo w sytuacji, gdyby po drodze było miasto, to jestem w stanie sobie wyobrazić, jak NE kilkoma sprytnymi manewrami skieruje ponownie do zamkniętej drogi... a nawigacja generalnie jest dla tych, co nie znają. A objazdy to nie jest jakieś niecodzienne zjawisko...
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ciekawostki NaviExperta ;)

Postprzez Janeo » wtorek, 24 lis 2009, 06:59

ALEX napisał(a):... konsekwentnie, z uporem godnym jakiejś większej sprawy kazał mi zawrócić. Nic nie pomagało przeliczanie trasy (5), wyznaczanie jej od nowa - za każdym razem słyszałem, że zjechałem z trasy. Nie pozostało nic innego jak go po prostu wyłączyć.

W pewnym tylko sensie to ciekawostka, lecz bardziej sprawa ustawień w NE, a raczej ich brak. Np. w Garminie tego by nie było, a to za sprawą jednej, a może 2 przyczyn:
1- fabrycznie tam jest zafiksowane w ustawieniach trasy (oczywiście można samemu zmienić) "Mozliwie nie zawracaj" czy coś takiego. W takiej sytuacji Garmion podejmuje automatycznie przeliczenie nowej trasy ale do przodu;
2 - przycisk "Omiń", przy naciśnięciu którego Garmin podejmuje przeliczenie na nowo trasy wg. nowego algorytmu Z ZAŁOŻENIA INNEJ, niż dotychczasowa.

W NE brakuje więc w ustawieniach trasy "Ustawienia trasy" -> "Domyślny rodzaj trasy" -> "Możliwie nie zawracaj",
oraz, o co postuluję od dawna i jak grochem o ścianę,
przycisku "Omiń" na wychodzenie z korka w bok co w rzeczywistości nie jest de facto omijaniem korka, a wyznaczeniem INNEJ trasy niż dotychczasowa z powodu nieprzejezdności (brak jazdy do przodu), z uwzględnieniem nowej pozycji wyjściowej oraz początkowo dróg 2-go rzędnych, w które by natychmiast skierowywał w lewo czy prawo..
Janeo
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 186
Dołączył(a): środa, 19 sie 2009, 09:15
Lokalizacja: WARSZAWA
Telefon: SE C702

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zgłoszenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert