Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Oficjalna premiera Community Traffic online

Re: Oficjalna premiera Community Traffic online

Postprzez Qbek » czwartek, 23 wrz 2010, 07:45

Sytuacja wg NE z godz. 8.40

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: Oficjalna premiera Community Traffic online

Postprzez algi » czwartek, 23 wrz 2010, 07:54

Marian napisał(a):[
P.S. A tak wyglądała w czwartek o 8:00 ciekawa sytuacja po pęknięciu rury w Raszynie:
raszyn_rura.JPG
NE ten ciągle rozrastający się korek na szczęście także wykrywa. Ciekawe jak wpływa to na trasy? Mnie zaspokojenie tej ciekawości kosztowałoby 3PLN. Może zdąży to zrobić ktoś z forumowiczów?



Wczoraj w środę był korek i nic NE nie omijał (standardowo uciekał na Puchały).
Oczywiście odbiłem w lewo najszybciej jak się da przez Wypędy. Tak to bym pewnie z godzinke postał.


Dzisiaj jest masakra - korek na Krakowskiej zaczyna się w połowie drogi do Magdalenki ... ja jadąc w drugą stronę nie widziałem żadnych ikonek korka... widziałem takową na Katowickiej tuż przy skrzyżowaniu w Jankach...

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x /7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1358
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Re: Oficjalna premiera Community Traffic online

Postprzez vtec_z » czwartek, 23 wrz 2010, 08:56

Sytuacja z 9:20-9:40.
Korki są nadal, NE je widzi i wyświetla.
Korek jest.jpg

Dwie przykładowe trasy w kierunku Warszawy:
- z Magdalenki (zgrabne ominięcie korka)
Magdalenka.JPG

- z Sękocina Starego (tu reakcja dopiero w Raszynie - chyba za późno)
Sękocin.JPG
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: Oficjalna premiera Community Traffic online

Postprzez algi » czwartek, 23 wrz 2010, 09:07

vtec_z napisał(a): - z Sękocina Starego (tu reakcja dopiero w Raszynie - chyba za późno)
Sękocin.JPG



Tu jak jedziesz prosto do warszawy to za bardzo nie ma co kombinować.
Jakbyś jechał na Bemowo albo do Al. Jerozolimskich to wtedy masz możliwości
1. przez Wypędy i Sokołów
2. zawrotka na Sokołów
3. przez Puchały...
no i potem właśnie
4. przy kościele w Raszynie.

Jak już wjedziesz w Raszyn to ewentualnie odbicie w prawo i równolegle do wylotu "Na skraju" ale różnie to wychodzi...


Odcinek Janki-kościół w Raszynie jest praktycznie codziennie przeze mnie "opomiarowywany" dla danych CT ale że CT często zawodzi (np. wczoraj po 17:00) to uciekam w lewo w zależności od sytuacji...

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x /7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1358
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Re: Oficjalna premiera Community Traffic online

Postprzez buzuma » czwartek, 23 wrz 2010, 09:31

Odnosnie tych predkosci pokazywanych na ikonkach korka. NE informuje w Raszynie o predkosci 7km/h czy nawet 10km/h, co jest ewidentna nieprawda. Zona odcinek od wiaduktu w Jankach na Katowickiej do kosciola w Raszynie, czyli 2 km, pokonywala 1.5h. Srednia predkosc w takim razie wyszla niewiele ponad 1km/h. Skad zatem 7 czy 10km/h? A co jak co, ale na tej trasie na pewno dane trafficowe sa. Bledna informacja o predkosci w korku rzutuje rowniez na bledny routing w ogole, bo skoro system uwaza, ze sie jedzie 10 razy szybciej niz w rzeczywistosci to uznac moze, ze oplaca sie pomimo wszystko pojechac przez korek. No i mamy kanal...
buzuma
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 106
Dołączył(a): środa, 14 lip 2010, 15:45
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Oficjalna premiera Community Traffic online

Postprzez mindzik » czwartek, 23 wrz 2010, 11:48

Marian napisał(a):P.S. A tak wyglądała w czwartek o 8:00 ciekawa sytuacja po pęknięciu rury w Raszynie:
raszyn_rura.JPG
NE ten ciągle rozrastający się korek na szczęście także wykrywa. Ciekawe jak wpływa to na trasy? Mnie zaspokojenie tej ciekawości kosztowałoby 3PLN. Może zdąży to zrobić ktoś z forumowiczów?


Dziś też wpadłem w ten korek, zero reakcji NE, a stałem w tym korku z 20 minut. Jechałem już około 9.20, mógł mnie wcześniej wyrzucić przez Nadarzyn, albo przy Ikea poprowadzić przez Falenty, ale nie było żadnej reakcji jeśli chodzi o CT-online. pchała ciągle przez Janki i Raszyn. Dobrze że już sobie objeździłem wszelkie objazdy, to jakoś potem poszło, jak się człowiek przestawił na własną wiedzę.
mindzik
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 632
Dołączył(a): piątek, 10 lip 2009, 09:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia N8

Re: Oficjalna premiera Community Traffic online

Postprzez Marian » czwartek, 23 wrz 2010, 12:51

Wytłumaczenie tego jest poniżej:
buzuma napisał(a):Bledna informacja o predkosci w korku rzutuje rowniez na bledny routing w ogole, bo skoro system uwaza, ze sie jedzie 10 razy szybciej niz w rzeczywistosci to uznac moze, ze oplaca sie pomimo wszystko pojechac przez korek. ...
Zatem pojawia się problem właściwego pomiaru średniej prędkości w korku. Bo gdy wynosi ona 1 km/h to więcej się stoi niż jedzie. Po odrzuceniu czasów postoju średnia prędkość wypada większa. Zapewne tak liczy NE.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Historia jednej podróży

Postprzez vtec_z » poniedziałek, 27 wrz 2010, 09:34

Miałem dziś okazję przetestować CT tkwiąc w solidnym korku (1km - 20min).

Najpierw trasa ułożona początkowo przez NE. Wygląda zachęcająco.

01_Trasa 1.JPG

W trakcie jazdy zaczęło być gorzej, źle i bardzo źle. Tragicznie nie było, bo nie był to korek stojący ;)
Na ulicy poprzecznej są ikony korka, na mojej trasie - nie.

02_Korek na Jagiellońskiej - ekrany.JPG

A tak wyglądało to na dynamicznej mapie prędkości - widać efekty mojego przejazdu (strzałki)

03_Korek na Jagiellońskiej - mapy.JPG

Wnioski:
1. Dałem się wpuścić w korek, którego NE nie widział (czyżby użytkownicy NE jechali wg własnych doświadczeń?). Wyraźnie widać brak informacji o ruchu z innych źródeł niż NE i AG.
2. CT zauważył mój przejazd i dośc szybko wyświetlił nowe dane na mapie dynamicznej.
3. O efektach po godzinie w kolejnym poście (w jednym poście tylko 3 załaczniki!)
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Historia jednej podróży - suplement

Postprzez vtec_z » poniedziałek, 27 wrz 2010, 09:39

Poprzednio pisałem o kłopotach z pewnym korkiem.
Teraz o tym, czy NE wyciągnął wnioski z danych zebranych przeze mnie i być może jeszcze przez kogoś kto utkwił w korku.
Po godzinie od mojego przejazdu wyznaczyłem ponownie tę samą trasę. NE znalazł inną drogę, choć dane z mapy dynamicznej nie były tak złe jak godzinę wcześniej.

04_Trasa 2.JPG
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: Oficjalna premiera Community Traffic online

Postprzez navtek » poniedziałek, 22 lis 2010, 11:15

Mam pytanie, czy na mapach dynamicznych prędkości i kolory oznaczają w ogóle prędkości przejazdu, czy też prędkości wynikające z przepisów ruchu drogowego, czyli wynikające z ograniczeń prędkości, opisanych znakami drogowymi.

Dzwoniłem właśnie na infolinię i miły pan odpowiedział, że kolory oznaczają przejezdność i jak jest ograniczenie do 40 km/h
i da się jechać z taką prędkością to pokaże się zielony kolor .

Na moją uwagę, że jednak legenda do kolorów podaje bezwzględne prędkości, czyli realne, a nie skalowane dopuszczalnymi prędkościami,
odpowiedział, że dokładnie tego nie wie, jak to jest.

Inny problem z CT to taki, czy dane o prędkości przejazdu pochodzą z samochodu, który ma ograniczoną prędkość maksymalną, czy z samochodu, który coś przewozi i dlatego jedzie wolno, czy też od kierowcy samochodu, który lubi wolną jazdę,
a może z samochodu, który uległ awarii itp.

Nie byłoby ok, gdyby kierowca takiego samochodu mógł kreować informacje o obiektywnej prędkości, gdy to będxzie bardzo subiektywna prędkość,
nie potwierdzona przez innych użytkowników.

Ok, ale wtedy potrzebne jest uśredniania wyników pomiarów CT dla kilku pojazdów i tego samego odcinka drogi.

Kolejny temat to wykrywanie korków a wykrywanie prędkości przejazdu odcinka zakorkowanego.
Jeżeli korek dopiero powstał i wjeżdża w niego pierwszy samochgód z CT, to zanim nie przejedzie zakorkowanego odcinka, kolor odcinka drogi teoretycznie się nie zmieni, no chyba że kolor z fragmentu korka będzie aproksymowany na cały odcinek drogi za korkiem do najbliższego skrzyżowania, rozjazdu, poszerzenia drogi, objazdu.

Kolejny temat to czy średnia prędkość przejazdowa odcinka zakorkowanego to długość odcinka przez łączny czas ze staniem w korku, czy też stanie w korku bez ruchu jest odliczane.

I kolejny temat, to czy potrzebny jest podział na tyle kolorów i prędkości, gdy Google Traffic Live działa z 4 kolorami w logice rozmytej - szybko, wolniej, wolno, bardzo wolno.

To znacznie ułatwia życie algorytmowi routingu i upraszcza, przyspiesza obliczenia.

I kolejne pytanie w sprawie korków.
Wiele nawigacji przyjmuje taki parametr jak czas stracony w korku, aby wyeliminować dany odcinek z routingu , jako nieprzejezdny.
Czyli pojawia się nie sama informacja o korkach, ale o tym jak długo się stoi w korku, czyli jak długo dany odcinek drogi pozostaje nieprzejezdny.
Nawet bez routingu to działa doskonale dla kierowców znających miasto i objazdy.

Zatem temat rzeka, ale warto analizować wszystkie rozwiązania znane ze świata, od innych producentów nawigacji i analizować koszt ich wdrożenia
i przydatność dla kierowców.

Od strony programistyczno-developerskiej, w 90% wiadomo i jest to opisane, jak działa każdy system nawigacji, routingu, informacji o korkach na świecie
i najczęściej jest tak, że system informacji drogowej, autostradowej jest sprzeżony ze sterowaniem światlami na skrzyżowaniach, cyfrowymi świetlnymi znakami drogowymi i ograniczenia prędkości, światła, znaki kierunkowe, mogą się zmieniać dynamicznie, w zależności od sytuacji na drogach i informacji z czujników pod jezdnią + analizy ruchu drogowego z kamer nad drogami.

Zatem CT jest ok, ale potrzeba współpracy z serwisem robót drogowych, aby ta informacja pojawiała się aktualnie w nawigacji lub wcześniej, jako zapowiedź robót drogowych ( US, Anglia, Kanada, Australia).

Navteq's developer LBS
navtek
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 46
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2010, 13:11

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert