Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Rozwój NE

Re: Rozwój NE

Postprzez vtec_z » środa, 25 sie 2010, 10:09

perun napisał(a):A czy NE nie zbiera danych o ruchu też z kilkudziesięciu tysięcy pojazdów korzystających z AutoGuard ?


Podobno zbiera. AutoGuard pracuje zatem na naszą korzyść nie dostając nic w zamian (tzn. użytkownicy AG nic z tego nie mają).
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: Rozwój NE

Postprzez mindzik » środa, 25 sie 2010, 10:29

vtec_z napisał(a):
perun napisał(a):A czy NE nie zbiera danych o ruchu też z kilkudziesięciu tysięcy pojazdów korzystających z AutoGuard ?


Podobno zbiera. AutoGuard pracuje zatem na naszą korzyść nie dostając nic w zamian (tzn. użytkownicy AG nic z tego nie mają).

Za darmo to jeszcze nikt, nikomu nie dał. Jakieś korzyści też pewnie ma.
mindzik
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 632
Dołączył(a): piątek, 10 lip 2009, 09:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia N8

Re: Rozwój NE

Postprzez vtec_z » środa, 25 sie 2010, 11:10

mindzik napisał(a):
vtec_z napisał(a):
perun napisał(a):A czy NE nie zbiera danych o ruchu też z kilkudziesięciu tysięcy pojazdów korzystających z AutoGuard ?


Podobno zbiera. AutoGuard pracuje zatem na naszą korzyść nie dostając nic w zamian (tzn. użytkownicy AG nic z tego nie mają).

Za darmo to jeszcze nikt, nikomu nie dał. Jakieś korzyści też pewnie ma.


AutoGard na pewno coś dostaje. Użytkownik AutoGarda (systemu) dostaje możliwość nadzorowania samochodów, która nijak się ma do nawigacji. Kierowca samochodu z AutoGuardem nie dostaje nic, a dostarcza danych do nawigacji - chyba, że NE taniej sprzeda mu swoje usługi.

Swoją drogą AutoGuard na swojej stronie nie reklamuje NE tylko nawigację NAVTO bez systemu omijania korków ;)
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: Rozwój NE

Postprzez Marian » środa, 25 sie 2010, 11:50

hkoziarek napisał(a):
Spychacz napisał(a):Nie pokazał Pani Hanno - dlaczego? - to pytanie do Was. Nigdy nie wybieram innej trasy niż Optymalna Premium, a w korku stałem około godziny i zero oznaczenia.
Sprawdzę w sobotę osobiście. Jak nie będzie stawiam piwo ;)
Niby nie bezpośrednio moja sprawa, ale ma charakter ogólniejszy i mnie zaciekawiła. Co i gdzie będzie Pani sprawdzać? Czego może nie być? Oznaczenia remontu? W tym celu nie trzeba ani być na miejscu, ani czekać do soboty. Jest na mapie i to tak długo, aż p. Kamil go nie zdejmie. Czy korek jest oznaczony na mapach NE? To też można sprawdzić siedząc w fotelu w Poznaniu. Natomiast dla stwierdzenia jak wygląda sytuacja na trasie istotnie potrzebna jest osobista inspekcja. I pewnie zgodnie z wypowiedzią Spychacza korek jest. Ale może się okazać, że oczekiwanie w kolejce na zmianę świateł wahadła jest rozwiązaniem najlepszym z możliwych, bo drogi alternatywne wymagają dłuższego czasu jazdy. Ale jak sprawdzić właśnie to? Czy jadąc dwoma autami: jednym przez Murowaną Goślinę a drugim drogą alternatywną? Ale jeśli tak, to trzeba by ustalić punkt docelowy. Tylko jaki? Może Wągrowiec? Wtedy zakładając, że trasa Optymalna wiedzie przez Murowaną Goślinę, trasa alternatywna (Głównymi) wiodłaby przez Oborniki. No i początkowy, np. siedzibę NE. Trochę to trudne do zrealizowania.
A może po prostu wyznaczyć jakąś prostą trasę np. z NE do Skoków, odnotować przewidywany czas jazdy i porównać z faktycznym? I sugerowałbym raczej jazdę w piątek po pracy a nie w sobotę. Bo w sobotę być może korka nie ma. To by w zupełności wystarczyło, aby stwierdzić, czy CT Online ten remont zauważa, czy nie. Ja obstawiam, że nie.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Rozwój NE

Postprzez HaniaK » środa, 25 sie 2010, 14:51

Marian napisał(a):
hkoziarek napisał(a):
Spychacz napisał(a):Nie pokazał Pani Hanno - dlaczego? - to pytanie do Was. Nigdy nie wybieram innej trasy niż Optymalna Premium, a w korku stałem około godziny i zero oznaczenia.
Sprawdzę w sobotę osobiście. Jak nie będzie stawiam piwo ;)
Niby nie bezpośrednio moja sprawa, ale ma charakter ogólniejszy i mnie zaciekawiła. Co i gdzie będzie Pani sprawdzać? Czego może nie być? Oznaczenia remontu? W tym celu nie trzeba ani być na miejscu, ani czekać do soboty. Jest na mapie i to tak długo, aż p. Kamil go nie zdejmie. Czy korek jest oznaczony na mapach NE? To też można sprawdzić siedząc w fotelu w Poznaniu. Natomiast dla stwierdzenia jak wygląda sytuacja na trasie istotnie potrzebna jest osobista inspekcja. I pewnie zgodnie z wypowiedzią Spychacza korek jest. Ale może się okazać, że oczekiwanie w kolejce na zmianę świateł wahadła jest rozwiązaniem najlepszym z możliwych, bo drogi alternatywne wymagają dłuższego czasu jazdy. Ale jak sprawdzić właśnie to? Czy jadąc dwoma autami: jednym przez Murowaną Goślinę a drugim drogą alternatywną? Ale jeśli tak, to trzeba by ustalić punkt docelowy. Tylko jaki? Może Wągrowiec? Wtedy zakładając, że trasa Optymalna wiedzie przez Murowaną Goślinę, trasa alternatywna (Głównymi) wiodłaby przez Oborniki. No i początkowy, np. siedzibę NE. Trochę to trudne do zrealizowania.
A może po prostu wyznaczyć jakąś prostą trasę np. z NE do Skoków, odnotować przewidywany czas jazdy i porównać z faktycznym? I sugerowałbym raczej jazdę w piątek po pracy a nie w sobotę. Bo w sobotę być może korka nie ma. To by w zupełności wystarczyło, aby stwierdzić, czy CT Online ten remont zauważa, czy nie. Ja obstawiam, że nie.


Marianie o tym, że korek jest oznaczony w systemie pisałam i to że wyświetla się na mapie na załączonym obrazku- Spychacz twierdzi ,że nawet oznaczenia remontu nie ma.Obrazek
Inspekcję zaproponowałam, bo się w tym kierunku wybieram i zaręczam, że w weekendy ta trasa cieszy się dużą popularnością ze względu na tereny rekreacyjne - Wojnówko , Skoki itp.
Realizacja jest bardzo prosta. Trasa z NE do Wągrowca wiedzie objazdem przez Oborniki ponieważ w remoncie jest most w Biedrusku, ale i tak za Obornikami wpadasz na trasę do Wągrowca tuż za Murowaną. Normalnie prowadziłby przez Biedrusko do Murowanej. Jeżeli wybierzemy trasę z Bałtyckiej , Rataj lub Czerwonaka Przejazd jest bezpośrednio przez Murowaną , Skoki do Wągrowca.
I zgadzam się po analizie tras alternatywnych, że przejazd Wągrowiec, Skoki- Murowana Goślina jest jedynym optymalnym rozwiązaniem nawet przy istniejących korkach.

Pozdrawiam HK
HaniaK
 

Re: Rozwój NE

Postprzez Marian » środa, 25 sie 2010, 16:29

hkoziarek napisał(a):I zgadzam się po analizie tras alternatywnych, że przejazd Wągrowiec, Skoki- Murowana Goślina jest jedynym optymalnym rozwiązaniem nawet przy istniejących korkach.
Ok. godz. 16:00 wyznaczyłem trasy z siedziby NE do Wągrowca. Trasa Optymalna wypadła przez Oborniki,
NE_Oborniki_Wągrowiec.JPG
NE_Oborniki_Wągrowiec.JPG (25.89 KiB) Przeglądane 1260 razy
trasa przez Murowaną Goślinę wymagała wprowadzenia punktu pośredniego:
NE_MurowanaGoślina_Wągrowiec.JPG
NE_MurowanaGoślina_Wągrowiec.JPG (27.41 KiB) Przeglądane 1260 razy
Wg. NE trasa przez Murowaną Goślinę jest szybsza.
Z kolei trasa Koziegłowy-Skoki nie ma żadnych alternatyw:
Koziegłowy_Skoki.JPG
Koziegłowy_Skoki.JPG (23.78 KiB) Przeglądane 1260 razy
Analiza średnich prędkości nie wskazuje na jakiekolwiek utrudnienia na tej trasie. Jeśli jednak kolejka do przejazdu przez wahadło za Murowaną Gośliną rzeczywiście istnieje i jest długa to znaczy, że CT Online jej nie widzi. Właśnie to należy sprawdzić przez porównanie czasów przejazdu: prognozowanego przez NE oraz rzeczywistego. Można to zrobić np. na trasie Kozieglowy-Skoki.

Życzę owocnego testowania
Marian
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

prawdziwy rozwój i kierunek NE

Postprzez roman_tp » środa, 25 sie 2010, 20:08

tak obie głośno myślę....
w orange NE występuje jako Nawigacja Orange
w play ... Naviexpert
w era również Naviexpert
nie wiem jak to wygląda w plusie, polsat i innych.

do czego zmierzam.
widząc jak ochoczo telefony operatorów są wyposażane w NE, jak niektórzy operatorzy mają wymagania, aby oferowany produkt nie był kojarzony po nazwie z NE [chodzi mi o orange] i w jaki sposób zachwalają rewelacyjny produkt,
zastanawiam się, czy indywidualni użytkownicy, w większości userzy tego forum nie są formą świnek doświadczalnych produktu.

dlaczego tak myślę?
zostało stworzone forum, na którym mamy zgłaszać propozycje, błędy itp.
forum już działa jakiś czas i każdy z nas rzucił jakiś pomysł. każdy z nas rzucił kilka błędów.
błędy raczej są postrzegane i na bieżąco naprawiane. z pomysłami gorzej.
być może [a nawet wielce prawdopodobne] wdrażane pomysły są wywiązaniem się z umów jakie zostały podpisane z operatorem, na temat wypuszczania nowych wersji lub przygotowania aplikacji pod nowe telefony.

być może, że operatorzy na podstawie umowy, dofinansowują wypuszczenie nowej wersji i tym samym skutkuje to tym, że pewne modele nie będą wspierane, ze względu na małą ilość samych telefonów na rynku polskim. wiecie o co chodzi: mało telefonów, ileś procent w rękach osób zainteresowanych NE i tym samym praca włożona w wypuszczenie wersji na dany model nie zaprocentuje zyskami, bo żaden operator nie dofinansował aplikacji.

to są tylko domysły, domniemania, przypuszczenia, hipotezy, posądzenie, podejrzenia, przeczucia. *)
ale jakże ma to sens patrząc na listę odrzuconych telefonów, które już nie są wspierane, a nie które biznesowe modele nawet nie doczekały się aplikacji dla siebie.
premiera iPhone [jeśli dobrze poszukałem] miała odbyć się na jesień 2007r. może odbyła się jesienią 2008r.
na forum informacja z przed paru miesięcy, że NE planuje wydać wersję na ten telefon pod koniec 2010r.
no rewelacja. telefon po dwóch latach doczekał się aplikacji. jak tak dalej pójdzie to doczekam się siódmej odsłony NE na K750 :lol:

nie jest tajemnicą, że NE otrzymał pokaźną dotację z UE na rozwój pomysłu swojego autorstwa: CT.
dotację otrzymał po przedstawieniu jakiegoś biznes planu [tak mi się wydaje].

chciałem troszkę niegrzecznie się spytać, czy można poznać chociaż taki ogólny zarys takiego planu, z jakim firma wystąpiła o dotację?
pytam, bo widząc kolejne zmiany kolejnej wersji aplikacji mam podstawy aby myśleć, to co wyżej napisałem na temat umów z operatorami lub też naszpikowanie aplikacji zbytecznymi bajerami i zrobienie z nawigacji gadżetu.


pozdrawiam
______________________________
*) - nie potrzebne skreślić ;)
Avatar użytkownika
roman_tp
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 16 lip 2009, 13:35
Lokalizacja: Lusówko
Telefon: CAT B15

Re: prawdziwy rozwój i kierunek NE

Postprzez Andrzej » środa, 25 sie 2010, 20:32

roman_tp napisał(a):tak obie głośno myślę....
w orange NE występuje jako Nawigacja Orange
w play ... Naviexpert
w era również Naviexpert
nie wiem jak to wygląda w plusie, polsat i innych.

do czego zmierzam.
widząc jak ochoczo telefony operatorów są wyposażane w NE, jak niektórzy operatorzy mają wymagania, aby oferowany produkt nie był kojarzony po nazwie z NE [chodzi mi o orange] i w jaki sposób zachwalają rewelacyjny produkt,
zastanawiam się, czy indywidualni użytkownicy, w większości userzy tego forum nie są formą świnek doświadczalnych produktu.

dlaczego tak myślę?
zostało stworzone forum, na którym mamy zgłaszać propozycje, błędy itp.
forum już działa jakiś czas i każdy z nas rzucił jakiś pomysł. każdy z nas rzucił kilka błędów.
błędy raczej są postrzegane i na bieżąco naprawiane. z pomysłami gorzej.
być może [a nawet wielce prawdopodobne] wdrażane pomysły są wywiązaniem się z umów jakie zostały podpisane z operatorem, na temat wypuszczania nowych wersji lub przygotowania aplikacji pod nowe telefony.


Po prostu błędy znacznie łatwiej poprawić niż zrealizować niektóre nowe pomysły, co nie znaczy, że z nich rezygnujemy.
Oczywiście nasi partnerzy mają swoje wymagania, często poparte poważnymi badaniami wśród użytkowników. Przede wszystkim ta współpraca pozwala nam pozyskać środki na rozwój produktu, które trudno byłoby nam pozyskać sprzedając produkt tylko własnymi kanałami.

roman_tp napisał(a):być może, że operatorzy na podstawie umowy, dofinansowują wypuszczenie nowej wersji i tym samym skutkuje to tym, że pewne modele nie będą wspierane, ze względu na małą ilość samych telefonów na rynku polskim. wiecie o co chodzi: mało telefonów, ileś procent w rękach osób zainteresowanych NE i tym samym praca włożona w wypuszczenie wersji na dany model nie zaprocentuje zyskami, bo żaden operator nie dofinansował aplikacji.

to są tylko domysły, domniemania, przypuszczenia, hipotezy, posądzenie, podejrzenia, przeczucia. *)
ale jakże ma to sens patrząc na listę odrzuconych telefonów, które już nie są wspierane, a nie które biznesowe modele nawet nie doczekały się aplikacji dla siebie.
premiera iPhone [jeśli dobrze poszukałem] miała odbyć się na jesień 2007r. może odbyła się jesienią 2008r.

Nie ma sensu tworzyć teorii spiskowych. Na pewno sam musiałeś wiele razy zmieniać komputery, bo nie nadawały się do pracy z nowymi wersjami oprogramowania. Podobnie jest naturalne, że kolejne wersje NaviExperta mają większe wymagania sprzętowe. Zauważ też, że w żaden sposób nie uniemożliwiamy korzystania ze starszych wersji NaviExperta na słabszych telefonach.
Andrzej
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 53
Dołączył(a): czwartek, 25 cze 2009, 14:07
Telefon: Galaxy S, HTC Hero, Monte

Re: Rozwój NE

Postprzez roman_tp » środa, 25 sie 2010, 20:42

dzięki za odpowiedź [tak szybką]. chyba mogę podsumować, że potwierdza ona w większej części moje przypuszczenia ;)

a co z ogólnym zarysem biznes planu, takim pobieżnym z którym firma wystąpiła o dotację.
zarys ten chociaż w niewielkim stopniu pozwoliłby poznanie kierunku jaki obrała firma.

jeśli jest to tajemnica, proszę to napisać - ja to uszanuję i nie będę więcej naciskać ;)
Avatar użytkownika
roman_tp
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 16 lip 2009, 13:35
Lokalizacja: Lusówko
Telefon: CAT B15

Re: Rozwój NE

Postprzez Andrzej » środa, 25 sie 2010, 20:47

roman_tp napisał(a):a co z ogólnym zarysem biznes planu, takim pobieżnym z którym firma wystąpiła o dotację.
zarys ten chociaż w niewielkim stopniu pozwoliłby poznanie kierunku jaki obrała firma.

jeśli jest to tajemnica, proszę to napisać - ja to uszanuję i nie będę więcej naciskać ;)

Nie wiem, sprawdzę na ile to poufne.
Andrzej
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 53
Dołączył(a): czwartek, 25 cze 2009, 14:07
Telefon: Galaxy S, HTC Hero, Monte

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert