Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Wpadki CT Online

Re: Wpadki CT Online

Postprzez ALEX » czwartek, 7 paź 2010, 13:25

ALEX napisał(a):Dzisiaj, wjazd do Grudziądza od strony Bydgoszczy - korek 1700m, wg. ikonek korków nawet dłuższy a pomimo tego błąd oszacowania czasu przejazdu - 13 minut... Jakoś nie wydaje mi się żeby dzisiaj korek był "wolniejszy". Skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną ma jakąś przepustowość i nie sądzę aby aż tak się mogła zmieniać.
Ktoś już niedawno pisał o błędnym obliczaniu prędkości jazdy w korku (to co wyświetla NE).

No więc jestem pod wrażeniem. Dzisiaj dokładnie ta sama sytuacja, tyle, że NE wytyczał mi trasę, która pozwoliła "skrócić" korek o ponad kilometr. Tak, wiem, to nie fair w stosunku do tych co tam stali :)
I nawet szacowanie czasu działało znacznie lepiej.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wpadki CT Online

Postprzez Marian » czwartek, 7 paź 2010, 16:01

ALEX napisał(a): No więc jestem pod wrażeniem. Dzisiaj dokładnie ta sama sytuacja, tyle, że NE wytyczał mi trasę, która pozwoliła "skrócić" korek o ponad kilometr.
No proszę, raz na jakiś czas coś się uda. I ile radochy! ;)
Ciekawa byłaby statystyka skuteczności. Koledzy dojeżdżający do pracy ciągle tą samą drogą mogliby pokusić się to zrobić.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Wpadki CT Online

Postprzez vtec_z » czwartek, 7 paź 2010, 16:15

Marian napisał(a):Ciekawa byłaby statystyka skuteczności. Koledzy dojeżdżający do pracy ciągle tą samą drogą mogliby pokusić się to zrobić.


Proszę bardzo. Trochę ad hoc i z głowy, ale myślę, że powinna się zmieścić w niewielkim marginesie błędu.

Stała trasa poranna w Warszawie: Ochota - Służew - Targówek.
Przeciętna długość trasy (zależnie od wariantu wybranego przez NE) 22 - 24 km
Planowany czas przejazdu 55 min - 1h 05 min
Różnica między czasem planowanym a rzeczywistym od -1 min do +10 min przy czym najczęstszym wynikiem jest +5 min.

Jak na moje potrzeby skuteczność b. wysoka.

Gorzej jest na trasie parking (stąd startuję) - dom (zabieram pasażerów).
Długość - 300m, czas przewidywany - zawsze - 1 min a rzeczywisty... do 5 min. Wszystko zależy od kultury kierowców wpuszczających auta wyjeżdżające z uliczki osiedlowej na główną, ale to już jest parametr trudnomierzalny ;)
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: Wpadki CT Online

Postprzez algi » czwartek, 7 paź 2010, 20:26

Trasa Warszawa Bemowo - (za)Janki.

W zależności od trasy czy kogoś podwożę....
Jeżeli przez Dźwigową ... zawsze czas niedoszacowany minimum 15 minut albo i więcej
Jeżeli Górczewska->Prymasa Tysiąclecia - czas niedoszacowany około 10 minut...
Jeżeli przez Piastów to czas się potrafi zgodzić co do +/- 1 minuty. Tu jest najlepiej - rozrzut to głównie natrafiona konfiguracja świateł / czas wyjazdu z dróg podporządkowanych.

Zauważyłem że strasznie brużdżą lewoskręty, nawet jak jest oddzielna faza do skrętu w lewo.
Np. w Al. Jerozolimskich NE prowadzi często w lewo przez Ursus gdzie często stoję po 3 cykle świateł (długie)
ZAWSZE skręcam wcześniej w lewo na pierwszym cyklu ---- zawsze przelicza trasę i NIGDY się nie nauczyła że tędy jest szybciej.

Mam wrażenie że przy przeliczaniu trasy, ten odcinek gdzie się zjedzie i zanim przeliczy, nie jest brany do danych CT pod uwagę.

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x /7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1359
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Re: Wpadki CT Online

Postprzez Marian » piątek, 8 paź 2010, 10:04

algi napisał(a): Zauważyłem że strasznie brużdżą lewoskręty, nawet jak jest oddzielna faza do skrętu w lewo.
Np. w Al. Jerozolimskich NE prowadzi często w lewo przez Ursus gdzie często stoję po 3 cykle świateł (długie)
Lewoskręty miały być w NE odróżniane od jazdy na wprost. Najwidoczniej opisana przez Ciebie sytuacja nie jest przez NE właściwie rozpoznawana. Prawdopodobnie NE postój na światłach ignoruje (tzn. traktuje jak postój na parkingu) i nie bierze pod uwagę przy wyznaczaniu czasu przejazdu przez skrzyżowanie.
algi napisał(a):ZAWSZE skręcam wcześniej w lewo na pierwszym cyklu ---- zawsze przelicza trasę i NIGDY się nie nauczyła że tędy jest szybciej.
To jeszcze jeden dowód na to, że NE nie można niczego nauczyć. Dotychczas dotyczyło to miejsc o małym natężeniu ruchu, teraz ruchliwych. A wynika to prawdopodobnie z błędnej oceny czasu potrzebnego na lewoskręt.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Wpadki CT Online

Postprzez ALEX » piątek, 8 paź 2010, 10:45

Ani NE ani Targeo nie potrafią rozróżnić prędkości na pasach ruchu (mam na myśli sytuację gdy w ramach jednej drogi jeden pas jest zakorkowany a drugi przejezdny). Obydwa systemy uśrednią taki przejazd.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wpadki CT Online

Postprzez vtec_z » piątek, 8 paź 2010, 11:24

Wielka szkoda! Różnice w czasach przejazdu na poszczególnych pasach zależnie od kierunku jazdy potrafią być kolosalne.
Czyżby winę takiemu stanowi rzeczy należało przypisać:
a) braku Asystenta Pasa Ruchu
b) możliwościom lokalizacyjnym GPS (raczej właśnie to)?
Co prawda możnaby powiązać wysyłaną informację o aktualnej prędkości z wytyczoną przez nawigację trasą, ale to kosztowałoby dodatkowe bity transmisji, a i tak nie byłoby pewne, bo przecież użytkownik samodzielnie może zmienić trasę zależnie od sytuacji obserwowanej przez siebie.
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: Wpadki CT Online

Postprzez Marian » piątek, 8 paź 2010, 12:29

vtec_z napisał(a): Co prawda możnaby powiązać wysyłaną informację o aktualnej prędkości z wytyczoną przez nawigację trasą, ale to kosztowałoby dodatkowe bity transmisji, a i tak nie byłoby pewne, bo przecież użytkownik samodzielnie może zmienić trasę zależnie od sytuacji obserwowanej przez siebie.
Na podstawie skapych informacji o sposobie przekazywania danych z telefonów użytkowników wyłania się następujący obraz: Obecnie jest to robione na podstawie paczki danych wysyłanych przez komórkę niezależnie od trasy co jakiś czas do serwera. Jeśli w tej paczce znajdzie się całe skrzyżowanie i czasy postoju nie będą zbyt długie, to wtedy charakterystyka czasu wykonania manewru (jazda na wprost, lewoskręt) bedzie prawidłowa. Niestety dłuższe korki już w jednej paczce mogą się nie zmieścić, a paczki są wg. zapewnień NE anonimowe. Dlatego tez nie można polączyć danych z dwu różnych paczek tak, aby wytworzyć obraz historii przejazdu pojedynczego samochodu. Taki sposób zdobywania informacji o ruchu jest nienajlepszy, a jego możlwości są niezwykle ograniczone. Aż prosi się dodanie do tego choćby odrobiny inteligencji. Organizacje pomiaru należałoby powiązać z zamierzona trasą (albo rezygnacja z tej trasy) przez odpowiedni program działający na komórce użytkownika.
Ostatnio edytowano piątek, 8 paź 2010, 12:33 przez Marian, łącznie edytowano 1 raz
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Wpadki CT Online

Postprzez ALEX » piątek, 8 paź 2010, 12:31

Jak dla mnie wystarczy (w znakomitej większości przypadków) analiza gdzie użytkownik jedzie później. Ani APR, ani super dokładność GPS nie są potrzebne.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wpadki CT Online

Postprzez Marian » piątek, 8 paź 2010, 12:41

ALEX napisał(a):Jak dla mnie wystarczy (w znakomitej większości przypadków) analiza gdzie użytkownik jedzie później
Ale jeśli serwer nie wie gdzie użytkownik był przedtem, to co może z tym zrobić? Analiza wymaga powiązania tych dwu stanów. A takie wiązanie jest ryzykowne, gdy dane są anonimowe a użytkowników jest więcej. Chyba, że prawdopodobieństwo znalezienia się dwu różnych użytkowników w pobliżu tego samego skrzyżowania jest bliskie zeru.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zgłoszenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert