Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Omijanie przyszłych remontów

Re: Omijanie przyszłych remontów

Postprzez Marian » niedziela, 10 paź 2010, 17:41

ALEX napisał(a):
algi napisał(a):Czy planując trasę w przyszłości i informując NE kiedy to będzie podając godzinę i datę, NE uwzględnia przyszłe remonty (już wcześniej wprowadzone na serwerze) omijając zamknięte odcinki?
Twoja propozycja jest pozbawiona sensu. Jeżeli dzisiaj zaplanujesz trasę na jutro z uwzględnieniem zamknięcia drogi to trasa taka będzie ułożona na podstawie danych historycznych. Natomiast jutro w wyniku zmian w natężeniu ruchu w wyniku remontu (a takie zapewne będą) trasa wcale nie musi wyglądać tak jak dzisiaj gdyby ten remont uwzględniała.
Niekoniecznie. Zaburzenia ruchu w stosunku do danych historycznych będą miały zasięg lokalny. Jeśli punkty startowy i docelowy są odległe, to zamknięcie odcinka może skierować trasę w rejony na tyle odległe, że dane historyczne będą całkowicie adekwatne. A trasę przed wyruszeniem w drogę zawsze można (a nawet należy) zweryfikować.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Omijanie przyszłych remontów

Postprzez algi » niedziela, 10 paź 2010, 21:25

ALEX napisał(a):
algi napisał(a):Czy planując trasę w przyszłości i informując NE kiedy to będzie podając godzinę i datę, NE uwzględnia przyszłe remonty (już wcześniej wprowadzone na serwerze) omijając zamknięte odcinki?

Twoja propozycja jest pozbawiona sensu. Jeżeli dzisiaj zaplanujesz trasę na jutro z uwzględnieniem zamknięcia drogi to trasa taka będzie ułożona na podstawie danych historycznych. Natomiast jutro w wyniku zmian w natężeniu ruchu w wyniku remontu (a takie zapewne będą) trasa wcale nie musi wyglądać tak jak dzisiaj gdyby ten remont uwzględniała.


Spójrz na problem trochę szerzej - nie jest bez sensu gdyż:
- może wyznaczyć inną trasę, na którą wpływ będzie minimalny (o ile start/stop nie jest tuż przy zamkniętym odcinku)
- w trybie trasy np. krótka/najkrótsza gdzie podobno CT nie jest brane pod uwagę - pozwoli wyznaczyć trasę króką/najkrótsza PRZEJEZDNĄ - wtedy dane data/czas nie służą jako dane do algortymu stosującego CT tylko służą do sprawdzenia czy o tej dacie nie ma "blokady" na jakimś odcinku (czytaj: trzeba ominąć ten kawałek).


Od piątku od 22:00 Dźwigowa jest zamknięta.
Wyznaczyłem przed chwilą trasę z datą jutrzejszą i ......... prowadzi mnie Dźwigową !!! ... są ikonki remontu ale żółte - brak "blokady" utworzonej "czerwonymi" ikonkami remontu.

Jak jutro ludzi poprowadzi Dźwigową to posypie się na NE stek słów, które jakbym tu użył, zapewne zostaną ocenzurowane.

No chyba że jutro Dźwigową otwierają ??? Wtedy ok...

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x /7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1359
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Re: Omijanie przyszłych remontów

Postprzez roman_tp » poniedziałek, 11 paź 2010, 07:13

Marian napisał(a):Jeśli punkty startowy i docelowy są odległe, to zamknięcie odcinka może skierować trasę w rejony na tyle odległe, że dane historyczne będą całkowicie adekwatne.

wole dane historyczne niż wyznaczoną trasę przez odcinki zamknięte - lepsze zło ;)
Avatar użytkownika
roman_tp
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 16 lip 2009, 13:35
Lokalizacja: Lusówko
Telefon: CAT B15

Re: Omijanie przyszłych remontów

Postprzez Marian » poniedziałek, 11 paź 2010, 07:46

roman_tp napisał(a):wole dane historyczne niż wyznaczoną trasę przez odcinki zamknięte - lepsze zło ;)
A co złego w prawidłowo wykorzystanych danych historycznych? Jeśli nie ma jakiś zdarzeń nadzwyczajnych, są one całkowicie miarodajne. A zdarzeń typu blokada drogi przez wypadek NE i tak nie wykrywa. Są jeszcze zatory spowodowane przez imprezy masowe, z którymi NE też nie po drodze. Nie mówiąc o tym, że, jak świadczy wiele postów, i z historycznymi NE bywa na bakier (wahadła, kolejki do bramek na autostradzie, pewne ulice w Warszawie).
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Omijanie przyszłych remontów

Postprzez algi » poniedziałek, 11 paź 2010, 15:53

Widząc na targeo czarne linie przy Blue City w Warszawie, stwierdzam że sprawdzę czy tamtędy mnie poprowadzi NE i .......... trasa wyznaczona przed chwilą i prowadzi Dźwigową!!!

Dzisiaj rano prowadziło Dźwigową,

Z 3-4 godziny temu już omijało (były blokady)

Teraz znowu prowadzi Dźwigową.

No jak tak NE ma omijać remonty to może nie chwalcie się tym za bardzo, co? Bo to kompromitacja....

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x /7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1359
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Re: Omijanie przyszłych remontów

Postprzez itsn » wtorek, 12 paź 2010, 09:22

Przy okazji Dźwigowej i remontów poruszamy raz jeszcze coś takiego jak dane "historyczne".

Pytanie co to oznacza w praktyce? W domyśle rzecz wydaje się oczywista, jednak CT działa chyba na przekór naszym wyobrażeniom.
---
ITSN
itsn
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 20
Dołączył(a): środa, 16 wrz 2009, 08:01
Telefon: Nokia E72

Re: Omijanie przyszłych remontów

Postprzez Marian » wtorek, 12 paź 2010, 15:30

itsn napisał(a):Przy okazji Dźwigowej i remontów poruszamy raz jeszcze coś takiego jak dane "historyczne".

Pytanie co to oznacza w praktyce? W domyśle rzecz wydaje się oczywista, jednak CT działa chyba na przekór naszym wyobrażeniom.
Doskonałe pytanie. Bo ich nazwa sugeruje jedynie, że chodzi o dane z przeszłości. Ale co NE z nimi robi, to już nie wiadomo. A możliwych scenariuszy - sensownych, mniej sensownych i całkiem nonsenownych - jest mnóstwo. A jeśli jeszcze wziąć pod uwagę możliwe sposoby potraktowania danych "online" i ich relacje z "historycznymi", to wszystko staje się możliwe.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Omijanie przyszłych remontów

Postprzez itsn » środa, 13 paź 2010, 12:35

Pytam ponieważ zaczynam wątpić w CT on-line zbierane od użytkowników.

Aby się nie powtarzać - tutaj opisałem swoje spostrzeżenia na temat wyznaczania tras od kiedy jeżdżę regularnie jedną drogą - topic326.html

Po testach i moich obserwacjach porzuciłem przemieszczanie się po znanych trasach z pomocą NE na rzecz SpeedAlarm. Układ jaki daje (nazwę to dosadnie) "konkurencja", pomimo iż nie jest to nawigacja, jest dla mnie jasny i czytelny - to ja jestem dla systemu, a nie system dla mnie. Jeździsz, korzystasz aktywnie, gromadzisz dane - masz rozwiązanie ostrzegające przed "niespodziankami" za darmo, jesteś niedzielnym kierowcą? proszę - ale jeżeli chcesz mieć dostęp do całości zapłać.

Oczywiście nie porównuję tutaj NE ze SpeedAlarm bo to dwie różne aplikacje - jedna to nawigacja z funkcją ostrzegania przed radarami i miejscami możliwej kontroli, druga to rozwiązanie polegające na wyłącznym informowaniu o wypadkach, utrudnieniach czy aktualnych kontrolach. Zestawiam podejście twórców SA, dających możliwość korzystania za darmo ze swojego produktu w zamian za aktywność (co ważne nie tylko za zgłaszanie suszarek czy niebezpieczeństw!) z bezcelowym (temat z linku powyżej - topic326.html) w moim odczuciu jeżdżeniu z włączonym NE po znanych trasach.

Co mamy z tego, że używamy NE w drodze do pracy, odebrać nasze pociechy, zakupy czy wyprawie do cioci za miasto w weekend?
O ile znamy drogę (zdecydowaną większość tras pokonuję znanymi objazdami - poruszam się po znanych trasach) nie widzę sensu jeżdżenia z NE. Nawet z włączonym śledzniem pozycji. Kto czytał w/w zastrzeżenia dla "inteligentnej" nawigacji wie co przelało czarę goryczy.

Pozdrawiam
---
ITSN
itsn
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 20
Dołączył(a): środa, 16 wrz 2009, 08:01
Telefon: Nokia E72

Re: Omijanie przyszłych remontów

Postprzez Marian » środa, 13 paź 2010, 13:00

itsn napisał(a):Co mamy z tego, że używamy NE w drodze do pracy, odebrać nasze pociechy, zakupy czy wyprawie do cioci za miasto w weekend? O ile znamy drogę (zdecydowaną większość tras pokonuję znanymi objazdami - poruszam się po znanych trasach) nie widzę sensu jeżdżenia z NE. Nawet z włączonym śledzniem pozycji.
Na ten temat już pisano, np.: topic110-10.html?#p4403, topic89-70.html?#p4919 oraz cały wątek topic110.html. Problemy NE z wytyczaniem sensownych tras oraz wykrywaniem zatorów wskazują na to, że temat jest nadal aktualny.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Poprzednia strona

Powrót do Archiwum 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert