Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Błędy w nawigowaniu, niepoprawne komunikaty

Re: Błędy w nawigowaniu, niepoprawne komunikaty

Postprzez algi » sobota, 8 sty 2011, 18:13

Warszawa - Żwirki i Wigury - rondo koło lotniska Okęcie - niepoprawne komunikaty

Trasa niebieska
Komunikat jest: Na rondzie prosto, drugi zjazd
Komunikat powinien być: Na rondzie lekko w lewo, drugi zjazd

Trasa czerwona
Komunikat jest: Na rondzie prosto, pierwszy zjazd
Komunikat powinien być: Na rondzie lekko w prawo, pierwszy zjazd
Załączniki
okecie.png
okecie.png (37.06 KiB) Przeglądane 6816 razy

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x /7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1359
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Re: Błędy w nawigowaniu, niepoprawne komunikaty

Postprzez valdii » wtorek, 11 sty 2011, 19:17

Witam,,,
JA zwróciłem uwage na fakt jazdy po rondzie,,,,
trochę nie logicznie brzmi komunikat "na rondzie skręć w lewo, drugi zjazd",,,
W Polsce na rondzie zawsze skręcamy w prawo,,,
Poza tym mapy i dokładność jak na moje potrzeby OK..!!!

pozdrawiam,,

Valdi
valdii
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1
Dołączył(a): wtorek, 11 sty 2011, 19:11
Lokalizacja: Środa Śląska
Telefon: Samsung S5620 Monte

Re: Błędy w nawigowaniu, niepoprawne komunikaty

Postprzez gietpe » środa, 12 sty 2011, 12:00

Rondo to również skrzyżowanie więc pierwszy zjazd -w prawo;drugi zjazd-prosto;trzeci-w lewo.Wiem że bywają dziwne ronda trzy zjazdy w kształcie T lub jak w Olsztynie prostokątne z zabudową (sklep na wysepce i trzy przejścia dla pieszych do niego prowadzące-80% kierowców z innych miast jedzie pod prąd ) ale trzeba pamiętac że rondo to skrzyżowanie tylko o innym kształcie.
Avatar użytkownika
gietpe
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 210
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 15:41
Lokalizacja: Warmia
Telefon: Xperia SP

Re: Błędy w nawigowaniu, niepoprawne komunikaty

Postprzez algi » środa, 19 sty 2011, 18:45

Warszawa - skrzyżowanie Górczewska / Konarskiego.

Naviexpert zaproponował przy jeździe Górczewską w kierunku centrum, manewr zawracania w kierunku Powstańców Śląskich.
Manewr ten jest niedozwolony - tam jest oddzielny pas i faza skrętu w lewo (sygnalizator S3) tak więc zakaz zawracania.
Można tylko skręcać w lewo w Konarskiego.
Załączniki
gk.png
gk.png (75.69 KiB) Przeglądane 6767 razy

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x /7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1359
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Re: Błędy w nawigowaniu, niepoprawne komunikaty

Postprzez navtek » czwartek, 20 sty 2011, 11:00

algi napisał(a):Warszawa - skrzyżowanie Górczewska / Konarskiego.

Naviexpert zaproponował przy jeździe Górczewską w kierunku centrum, manewr zawracania w kierunku Powstańców Śląskich.
Manewr ten jest niedozwolony - tam jest oddzielny pas i faza skrętu w lewo (sygnalizator S3) tak więc zakaz zawracania.
Można tylko skręcać w lewo w Konarskiego.


Zrezygnowałem z pisania na forum, ale ponieważ temat dotyczy bezpieczeństwa kierowców, to wymagane jest kilka słów wyjaśnienia
(będę również wdzięczny za nieusunięcie cytowanego w całości tekstu, gdyż jest to bardzo ważne, dla pełnego zrozumienia poniższego wyjaśnienia).

W Polsce obowiązują 2 szkoły interpretacji sygnalizatora S3.
Stara szkoła, komentująca sygnalizator jak powyżej i nowa szkoła.

Nowa szkoła opiera swoją wiedzę na źródłach prawnych:

http://sip-bap.lex.pl/dane/dzienniki/03/d03l81/zal3_4.pdf

http://www.google.com/images?hl=en&sugexp=ldymls&xhr=t&q=sygnalizator+s3&cp=13&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1280&bih=863

Co oznacza, że brak jednoznacznej interpretacji wykonawczej dla sygnalizatora S3 tak w środowisku egzaminatorów, organizatorów kursów na prawo jazdy, jak i kontrolerów ruchu drogowego, czyli policjantów, nie mówiąc o kierowcach.

Pytałem w tej sprawie tak w wydziale ruchu drogowego KG, jak i KM, jak i policjantów na drodze.
Odpowiedź, do czasu publikacji sygnalizatora S3 ze strzałkami do zawracania, była następująca.

//Na skrzyżowaniu jest zakaz skrętu w lewo, gdyż droga w lewo rozpoczyna się znakiem zakazu wjazdu, a dozwolone jest jedynie zawracanie z lewego pasa.
I rada d/s znaków w mieście, przy UM, znalazła następujące rozwiązanie:

strzałka do zawracania na drodze + niebieska strzałka do zawracania obok sygnalizatora S3 i zielonej strzałki skrętu w lewo //

Było to błędne rozwiązanie i niezgodne z przepisami, ale jedyne możliwe i do realizacji.

A interpretacja z wydziału ruchu drogowego była następująca:

//zielona, świecąca strzałka w lewo dotyczy jedynie wjazdu na skrzyżowanie, a zjazd dokonywany jest zgodnie z istniejącą możliwością, czyli
ponownie w lewo (beż żadnej sygnalizacji //
-- była to interpretacja rozszerzająca definicję skrzyżowania , uznająca wysepkę poprzeczną, jako kolejny odcinek drogi, o długości odpowiadającej szerokości pasa zieleni, rozdzielającego pasy ruchu.
//
W wielu miastach (np. wjazd do Bielska od Katowic), umieszczony jest na lewym pasie sygnalizator S3 ze strzałką do zawracania.
==
Podsumowując.
Problem pojawia się w momencie kolizji, wypadku, stłuczki, zderzenia na takim skrzyżowaniu, gdyż wtedy obowiązuje interpretacja oficjalna,
a takiej w orzecznictwie nie znalazłem.
===
Nie ma prostego rozwiązania tego problemu, gdyż domalowywanie na sygnalizatorze S3 strzałki zawracania, też narusza ogólne dyrektywy UE w zakresie projektowania znaków drogowych, określające rozmiary elementów graficznych, skutkujące czytelnością elementów graficznych z odległości 5-10-15-20 metrów.

Ale nakaz skrętu w lewo nie może być wykonany, gdy droga w lewo jest drogą jednokierunkową i rozpoczyna się od znaku zakazu wjazdu.
(w kolejnym mieście).

(każda edycja powyższego testu autorskiego przez pracownika NE wymaga zgody autora, a autor nie wyraża na nią zgody, gdyż wprowadza w błąd i stanowi naruszenie praw autorskich. Jedyna opcja to opublikowanie w całości lub nieopublikowanie.
Test w całości zostaje zarchiwizowany i zachowany.
Istotny interes publiczny wskazuje na celowość opublikowania powyższego tekstu w całości)
navtek
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 46
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2010, 13:11

Zawracanie a sygnalizator S-3

Postprzez vtec_z » czwartek, 20 sty 2011, 12:02

Navtek'u, znów siejesz zamęt zamiast gruntownie sprawdzić źródła.
1. Zestaw ilustracji wyszukanych w Google i przedstawiający różne odmiany sygnalizatora S-3 nie jest źródłem prawnym - jak twierdzisz.
2. Cytujesz rozporządzenie wykonawcze do ustawy (rozporządzenie Ministra Infrastruktury omawiające szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów) w postaci całego rozdziału rozporządzenia - po co? Jeśli już to podaj dodatkowo numer punktu, który dotyczy Twoich dywagacji.
3. Zapis regulujący formalnie możliwość zawracania istnieje i nie rozumiem w tym kontekście Twoich wywodów o "dwóch szkołach"
4. Napisałeś o "niebieskiej strzałce" jako jedynym możliwym rozwiązaniu. To dopiero kuriozum! Przecież jest odpowiednia wersja S-3 (rys. 4.2.8 w rozporządzeniu jak wyżej)

Źródło: Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.U. nr 170/2002 poz.1393)
§ 87.2. Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo (P-8b), umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest zabronione znakiem pionowym B-23 (zakaz zawracania) lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.


Ten przepis mówi o tym, że zawracanie z lewego pasa oznakowanego strzałką skrętu w lewo jeżeli istnieje jakikolwiek sygnalizator S-3 jest zabronione. Jest jednak zapis w cytowanym przez Ciebie rozporządzeniu, który rozszerza i liberalizuje zapis przytoczony powyżej:

Źródło: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczególnych warunków taechnicznych dla znaków i sygnałów drogowych (...) (Dz.U. nr 220/2003 poz. 2181, załącznik 2 - znaki poziome)
3.2.1.2. Strzałka kierunkowa w lewo
Znak P-8b "strzałka kierunkowa w lewo (rys. 3.2.1.3) stosuje się w celu wskazania, że z pasa, na którym się znajduje, dozwolona jest jazda tylko w lewo. Jeżeli ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3 wskazującym kierunek w lewo i do zawracania :idea:, dozwolone jest zawracanie z lewego skrajnego pasa oznaczonego znakiem P-8b


Ten przepis jednoznacznie mówi o interpretacji omawianego zestawu znaków.
Wzór sygnalizatora S-3 umożliwiającego skręt w lewo i zawracanie jest z kolei podany w załączniku 3 do rozporządzenia w sprawie szczególnych warunków technicznych i ma postać podpisu (!) pod rysunkiem 4.2.5 przedstawiającym znak S-3 do jazdy na wprost i w lewo. Podpis ten brzmi: Symbole strzałek obrócone o 90o w lewo oznaczają sygnały kierunkowe w lewo i do zawracania.

Pozostaje oczywiście problem spójności przepisów (tu się z Tobą zgodzę), bo dlaczego dwa rozporządzenia omawiając to samo zagadnienie mają różne zapisy? Dochodzi do tego kwestia zgodności z dyrektywą unijną, ale to już nie nasz problem (przynajmniej do czasu harmonizacji prawa drogowego).
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: Błędy w nawigowaniu, niepoprawne komunikaty

Postprzez algi » czwartek, 20 sty 2011, 12:05

Ja prawo jazdy ma kilkanaście lat więc rozumiem że kwalifikuję się do "starej szkoły".

Dla mnie S3 ze strzałka w LEWO oznacza - bezkolizyjną fazę.

W tym samym momencie z tej drogi na LEWO, pojazdy mogą mieć sygnalizator S3 z strzałką W PRAWO jako bezkolizyjny skręt w prawo (nie mylić z warunkową "zieloną strzałką".

Czyli mamy dwa bezkolizyjne strumienie pojazdów. W momencie gdy ktoś sobie postanowi nielegalnie zawrócić, może dojść do kolizji z pojazdem, który miał sygnał zielony bezkolizyjny dla swojego potoku ruchu.

Stąd wprowadzono sygnalizator z strzałką W LEWO i w DÓŁ, oznaczającą dla kierowcy że może zawracać BEZKOLIZYJNIE (tak więc ewentualne przejście dla pieszych ma sygnał czerwony, a także na drodze poprzecznej jest zagaszona "zielona strzałka" warunkowego skrętu).

Więc będę się trzymał starej szkoły :)

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x /7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1359
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Re: Błędy w nawigowaniu, niepoprawne komunikaty

Postprzez Qbek » piątek, 28 sty 2011, 11:39

Katowice, ul. Bażantów 4
Wystarczy na parkingu zawrócić lub pojechać tą krótką białą linią ;)(nie ma jednokierunkowej), zamiast lawirować po osiedlowych uliczkach.
katowice bazantów.jpg
katowice bazantów.jpg (45.45 KiB) Przeglądane 6728 razy

No chyba że chodzi tu o jakieś mnie nie znane względy bezpieczeństwa w ruchu drogowym :lol:

Katowice, CH 3Stawy wyjazd spod MM w kierunku Sosnowca.
Nie można skręcić w prawo, bo tam nie ma uliczki. Trzeba pojechać jak czerwona linia.
3 stawy wyjaz na bielsko.jpg
3 stawy wyjaz na bielsko.jpg (65.89 KiB) Przeglądane 6728 razy
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: Błędy w nawigowaniu, niepoprawne komunikaty

Postprzez algi » poniedziałek, 31 sty 2011, 23:04

Jadąc w Warszawie Wisłostradą na południe, tuż przed wjechaniem ślimakiem na Trasę Łazienkowską, w miejscu mniej więcej pomiędzy dwoma czerwonymi krzyżami pada komenda "łagodnie w lewo". Jest ona w tym miejscu bezsensowna.

W tym miejscu przy pierwszym krzyżyku od góry może jedynie paść komenda "łagodnie w prawo" gdybyśmy chcieli wjechać na Trasę Łazienkowską aby jechać na zachód,
lub "łagodnie w prawo" przy drugim krzyżyku od góry, gdybyśmy chcieli jechać Trasą Łazienkowską na wschód (czyli zgodnie z zaznaczoną trasę).

Komunikat "łagodnie w lewo" jest tam niepotrzebny, mylący, i gdy ktoś jedzie na południe dalej Wisłostradą, nie powinien usłyszeć nic...
Załączniki
lewo.png
lewo.png (45.24 KiB) Przeglądane 6705 razy

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x /7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1359
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Re: Błędy w nawigowaniu, niepoprawne komunikaty

Postprzez algi » czwartek, 3 lut 2011, 22:57

Trudno opisać dzisiejsze moje zdziwienie komunikatem.

Proszę wyznaczyć trasę w Warszawie

Start: Most Poniatowskiego nad Wisłą - północna nitka czyli kierunek na zachód

Koniec: Wisłostrada (czyli trasa 7) na północ od Mostu Poniatowskiego (tak jakbyśmy chcieli jechać na północ) ... punkt niech będzie na wysokości mostu kolejowego....

A teraz proszę zapuścić demo nawigacji (czas/trasa dowolne)

Pierwszy komunikat - w prawo - rozumiem
Drugi jest dziwny - "na rondzie ostro w prawo, trzeci zjazd". Czy on jest prawidłowy? Proszę obejrzeć geometrię tego ronda pod mostem.
Jadąc dzisiaj, szczerze mówiąc, oglądałem wyświetlacz jak jechać....
Załączniki
SC20110203-225554.png
SC20110203-225554.png (123.6 KiB) Przeglądane 6693 razy

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x /7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1359
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zgłoszenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert