Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

koncepcja przyszłości samej aplikacji

Re: koncepcja przyszłości samej aplikacji

Postprzez HaniaK » czwartek, 25 lis 2010, 14:01

Jak napisałam prace nad personalizacją interfejsu potrwają i nie będzie to nawet mojej nomenklaturze wkrótce :)
Może zbytnio w odpowiedzi zasugerowałam się analogią do namiotu Romana ;)
HaniaK
 

Re: koncepcja przyszłości samej aplikacji

Postprzez algi » czwartek, 25 lis 2010, 14:43

kdzwonek napisał(a):Obecny system NE zakłada, że możemy codziennie aktualizować mapę - przykład pracy Kamila tutaj na forum. Sami przyznacie, że po zgłoszonym przez Was błędzie widoczna jest zmiana na mapie. Troszkę to się kłóci z mapą offline :?


Ale to też można rozwiązać bardzo prosto:
- mapy są podzielone na sektory, czy nazwa tile chyba jest używana częściej
- mapy są na karcie i każdy taki sektor ma swój identyfikator
- wyznaczana jest trasa na serwerze
- telefon otrzymuje trase wraz z wersjami sektorów przez które przebiega - zamiast ściągać WSZYSTKIE sektory, tak jak to robi teraz, dociągałby tylko np. 2 sektory które mają nowszą wersję - reszta leci z karty pamięci

Rozwiązanie obniża transfer dla użytkowników i dla łącza przy serwerze a zapewnia też aktualizację map u użytkownika wtedy gdy jest taka potrzeba.
To samo przy przeglądaniu mapy - można by ją przeglądać offline ale jeżeli odświeżę mapę to system sprawdza że właśnie na tym widoku ten sektor w rogu jest "nowszy" na serwerze - dociąga go i aktualizuje mapę offline na karcie.

Obecnie ściąga się zawsze wszystko - często "trwa oczekiwanie na serwer" pomimo dobrego sygnału sieci.... serwer już Wam nie wyrabia i/lub łącze (vide. 1 listopada) - to także oszczędności dla Was

NE v3.x - NOKIA 6300+LD-3W
NE v4.x/5.x - LG GT 505
NE v6.x/7.x - SAMSUNG GALAXY S / S+
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S+ / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE / 10+
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1379
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 10+

Re: koncepcja przyszłości samej aplikacji

Postprzez Marian » czwartek, 25 lis 2010, 15:32

kdzwonek napisał(a):Obecny system NE zakłada, że możemy codziennie aktualizować mapę - przykład pracy Kamila tutaj na forum. Sami przyznacie, że po zgłoszonym przez Was błędzie widoczna jest zmiana na mapie.
Naprawdę? Polecam lekturę posta topic242-30.html?#p8194 W tej sprawie nadal nic się nie zmieniło.
kdzwonek napisał(a):Troszkę to się kłóci z mapą offline :?
Nic się nie kłóci. Problem nie w tym, że nie ma prawidłowgo obrazu drogi w komórce, lecz w braku prawidłowej mapy na serwerze. W komórce może być, ale nie musi. Wystarczy, że trasa pójdzie tam, gdzie należy. A kierowca sam zobaczy, czy droga przed nim jest czy nie. Na ekran patrzeć nie musi.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: koncepcja przyszłości samej aplikacji

Postprzez roman_tp » czwartek, 25 lis 2010, 16:42

hkoziarek napisał(a):Może zbytnio w odpowiedzi zasugerowałam się analogią do namiotu Romana ;)

od mojego namiotu wara :lol:

chciałbym i w tym temacie zadać pytanie: co takiego ma ver.6.x, czego nie ma ver.5.2.1?
albo inaczej: jaka zawartość obecnej wersji wyeliminowała rekomendowane do tej pory telefony?
Avatar użytkownika
roman_tp
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 16 lip 2009, 13:35
Lokalizacja: Lusówko
Telefon: CAT B15

Re: koncepcja przyszłości samej aplikacji

Postprzez jotde » czwartek, 25 lis 2010, 19:29

Co do map to koncepcja dociągania bardziej aktualnych kawałków jest faktycznie ciekawa.

Alternatywnie mogłoby być tak, że aplikacja ściąga mapę i zapisuje w pamięci masowej telefonu. Jak na nowo wyznacza trasę to sprawdza co ma w pamięci masowej i wysyła żądanie tylko po to co brakuje, ewentualnie może dostać update jeżeli na serwerze są nowsze. W ten sposób jak ktoś porusza się mniej więcej po tym samym obszarze to bardzo szybko miałby mapę na komórce i transfer byłby znacznie mniejszy.

Ale tak się zastanawiam czy czasem nie jest tak, że umowa NE-Imagis dopuszcza jedynie przesyłanie mapy i nie pozwala na przechowywanie jej na telefonach użytkowników. A koncepcja przechowywania off-line na urządzeniach wiązałby się np. ze znacznie większymi kosztami po stronie NE (za licencję).
Avatar użytkownika
jotde
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 316
Dołączył(a): wtorek, 1 wrz 2009, 10:21
Telefon: Samsung GT-i8160

Re: koncepcja przyszłości samej aplikacji

Postprzez algi » czwartek, 25 lis 2010, 23:03

jotde napisał(a):Alternatywnie mogłoby być tak, że aplikacja ściąga mapę i zapisuje w pamięci masowej telefonu. Jak na nowo wyznacza trasę to sprawdza co ma w pamięci masowej i wysyła żądanie tylko po to co brakuje, ewentualnie może dostać update jeżeli na serwerze są nowsze. W ten sposób jak ktoś porusza się mniej więcej po tym samym obszarze to bardzo szybko miałby mapę na komórce i transfer byłby znacznie mniejszy.


Tak naprawdę wielu użytkowników porusza się w małym obszarze - ew. jakiś wyjazd wakacyjny. Nawet mała karta pamięci by wystarczyła bo pewnie przeciętny użytkownik miałby z 2% Polski w telefonie. Dla mnie byłaby to aglomeracja Warszawska, drogi na Mazury, nad Morze, w góry i odbitka na Lublin.
Dotychczas z NE nie zawitałem do Poznania, Wrocławia czy Szczecina tak więc tych map bym nie miał i nie potrzebuje mieć. Jak najdzie taka potrzeba - ściągną się...
Więc w Twoim rozwiązaniu dochodzi kolejny plus - nie trzeba wstępnie zgrywać mapy do urządzenia - sama w ramach używania będzie się tworzyć a do tego w obszarach zainteresowania użytkownika. Następnie tylko małe update'y.

Ale tak się zastanawiam czy czasem nie jest tak, że umowa NE-Imagis dopuszcza jedynie przesyłanie mapy i nie pozwala na przechowywanie jej na telefonach użytkowników. A koncepcja przechowywania off-line na urządzeniach wiązałby się np. ze znacznie większymi kosztami po stronie NE (za licencję).


Jak nie wiadomo o co chodzi to rzeczywiście może chodzić o pieniądze. To już pytanie do ekipy NE czy licencja od Imagisu ogranicza takie rozwiązanie hybrydowe (a może raczej jakaś inna nazwa powinna zostać użyta dla rozwiązania z cache'owaniem tilesów mapy)

NE v3.x - NOKIA 6300+LD-3W
NE v4.x/5.x - LG GT 505
NE v6.x/7.x - SAMSUNG GALAXY S / S+
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S+ / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE / 10+
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1379
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 10+

Re: koncepcja przyszłości samej aplikacji

Postprzez ALEX » czwartek, 25 lis 2010, 23:20

jotde napisał(a):Co do map to koncepcja dociągania bardziej aktualnych kawałków jest faktycznie ciekawa.

Alternatywnie mogłoby być tak, że aplikacja ściąga mapę i zapisuje w pamięci masowej telefonu. Jak na nowo wyznacza trasę to sprawdza co ma w pamięci masowej i wysyła żądanie tylko po to co brakuje, ewentualnie może dostać update jeżeli na serwerze są nowsze. W ten sposób jak ktoś porusza się mniej więcej po tym samym obszarze to bardzo szybko miałby mapę na komórce i transfer byłby znacznie mniejszy.

Chyba czegoś nie rozumiem. Skoro jesteś informatykiem to zapewne łatwo narysujesz algorytm do tego co napisałeś - moim zdaniem będzie to dosyć skomplikowany proces który będzie musiał wykonać procesor telefonu (znowu część modeli odpadnie) a w Twoim rozumowaniu jest błąd, gdyż aby sprawdzić czy ma to w pamięci to musi to pobrać...
Komunikacja o stanie map będzie musiała odbyć się w dwóch kierunkach (teraz telefon po prostu pobiera dane) - znacząco wydłuży to czas pobrania mapy, dodatkowo obciąży serwery NE, spowoduje więcej problemów przy słabym zasięgu sieci.
Moim zdaniem, przy ilości danych potrzebnych do wyświetlenia trasy całe to zamieszanie to zwykła strata czasu. Rozwiązanie to mogło by mieć sens gdyby telefon autonomicznie potrafił wyznaczyć trasę na podstawie posiadanej w pamięci mapy (w przypadku problemów z zasięgiem lub serwerami NE).
Jeżeli się mylę - poprawcie mnie.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: koncepcja przyszłości samej aplikacji

Postprzez Marian » piątek, 26 lis 2010, 09:13

ALEX napisał(a): Rozwiązanie to mogło by mieć sens gdyby telefon autonomicznie potrafił wyznaczyć trasę na podstawie posiadanej w pamięci mapy (w przypadku problemów z zasięgiem lub serwerami NE).
Jeżeli się mylę - poprawcie mnie.
Niekoniecznie. Moim zdaniem do pamięci powinna być wgrana cała mapa służąca jako tło dla trasy sprowadzanej z serwera. Nawet gdyby brakowało na niej fragmentów dróg*, to i tak "niebieską linię" można by na niej prawidłowo wykreślić. A mapę można by wgrać z sieci jak w OviMaps. W komórkach z NE sprzedawanych przez operatorów mapa mogła by być już wgrana na kartę pamięci.
Jaka z tego korzyść? A no taka, że objętość danych definiujących trasę jest znacznie mniejsza niż "paska" mapy transmitowanego obecnie wraz z trasą. A w warunkach automatycznego przeliczania trasy objętość przekazywanych danych nabiera całkiem nowego znaczenia.
Pod względem technicznym autonomiczne wyznaczanie trasy w komórce wymagałoby jedynie przesyłania danych o ruchu, albo nawet tylko tych danych, które uległy zmianie, ale wtedy wchodzimy w konieczność wykupowania abonamentu i problemy z piractwem. Tak właśnie działa KSN. Można z niego od razu skorzystać.

*) Informacje takie jak symbole korka, POI etc. mogły by być przesyłane wraz z trasą. Przy opisanej wyżej organizacji wystarczyłoby, aby mapy były aktualizowane na serwerze. Na komórce niekoniecznie. A aktualność map i teraz stoi pod znakiem zapytania.
Ostatnio edytowano piątek, 26 lis 2010, 09:23 przez Marian, łącznie edytowano 1 raz
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: koncepcja przyszłości samej aplikacji

Postprzez ALEX » piątek, 26 lis 2010, 09:23

Marian napisał(a):Niekoniecznie. Moim zdaniem do pamięci powinna być wgrana cała mapa służąca jako tło dla trasy sprowadzanej z serwera. Nawet gdyby brakowało na niej fragmentów dróg*, to i tak "niebieską linię" można by na niej prawidłowo wykreślić. A mapę można by wgrać z sieci jak w OviMaps. W komórkach z NE sprzedawanych przez operatorów mapa mogła by być już wgrana na kartę pamięci.

Świetnie, tylko, że to o czym piszesz to zupełnie inne rozwiązanie. Ja zakwestionowałem pobieranie fragmentów map bo twierdzę, że złożoność obliczeniowa a także ilość przesłanych danych znacząco się zwiększy w porównaniu do obecnego rozwiązania.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: koncepcja przyszłości samej aplikacji

Postprzez Marian » piątek, 26 lis 2010, 09:24

Pełna zgoda. Dlatego napisałem: niekoniecznie.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert