Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez Qbek » środa, 24 lis 2010, 23:53

Coś dziwnego mnie spotkało wczoraj. Z Katowic do Wrocławia NE oszacował przejazd na 1.55, czyli wyjazd o 8.30 dojazd 10.24. Było to dla mnie dziwne, bo trasa prosta jak sznurek, bez korków itp. Przyjechałem o 10.10 jadąc max 130km/h. Gdzie się podziało te 14 minut?

W drodze powrotnej postanowiłem sprawdzić aplikację. W Jeleniej Górze włączyłem NE i ruszyłem z automatycznie wyzerowanym licznikiem odcinkowym w aucie. I oto jakie wyniki ukazały się moim zdziwionym oczom po przejechaniu ok 77km:

dane z NE
Obrazek

dane z kompa auta
1 w okienku - to średnia prędkość z bieżącej trasy
2 w okienku - to średnia z od ostatniego kasowania kompa

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Myli się komp auta, czy NE?
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez ALEX » czwartek, 25 lis 2010, 00:14

Qbek napisał(a):Myli się komp auta, czy NE?

A ile wychodzi z dzielenia odległości przez czas?
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez vtec_z » czwartek, 25 lis 2010, 00:43

Skąd NE wiedział, kiedy ostatnio kasowałeś dane w komputerze auta?
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez Qbek » czwartek, 25 lis 2010, 01:00

Licznik km i średniej prędkości (1 w kwadraciku) kasuje się automatycznie po przerwie dłuższej niż podajże godzina.
Oba liczniki wystartowały w tym samym momencie, czyli w chwili ruszenia auta. W efekcie tego zabiegu, prędkości średnie powinny być te same, a nie są.
Może w wyniku błędu NE w pracy/obliczaniu średniej wychodzą te pomyłki - np. niedoszacowanie trasy Katowice-Wrocław...
Wielokrotnie było podnoszone na forum, że autostrady są jakoś dziwnie obliczane, jakby TIR jechał. Co z resztą jakby się zgadzało, bo NE wyliczył czas potrzebny na przejechanie 185 km na 1godz. i 54 min we wtorek, a na jutrzejszy czwartek 1.57.

Dodatkowy materiał poglądowy:
Obrazek
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez vtec_z » czwartek, 25 lis 2010, 01:26

Pytanie z gatunku naiwnie prostych - czy masz włączona opcję uwzględniania postojów do obliczenia średniej i czy po drodze przystanąłeś gdzieś na chwilę?
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez Tygrys55 » czwartek, 25 lis 2010, 09:00

Jedno jest pewnie i oba założenia w miarę poprawnie. Jak zauważycie aktualną prędkość jaką wskazuje NE jest przeważnie około 6km/h mniejsza od wskazywanej przez licznik samochodowy. Wiąże się to z tym że liczniki samochodowe mają zawyżone wskazania ze względu na możliwość założenia innych rozmiarów ogumienia oraz względy bezpieczeństwa. NE jak i inne samochodowe nawigacje pokazują raczej rzeczywistą prędkość jak i odległości.
SAMSUNG GALAXY A5
NAVIEXPERT
10.2.70;9.3.36;9.1(141218)9.1(141218);9.0(141118);8.6(140724);8.5(140319);8.3(130709);8.2(130211);8.2(121204);8.0;7.2.1(120428);6.2.1(110723);6.0(100909);5.2.1(100825)
Tygrys55
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 67
Dołączył(a): wtorek, 23 lut 2010, 08:53
Lokalizacja: Małopolska, powiat Chrzanów
Telefon: SAMSUNG GALAXY ACE

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez Qbek » czwartek, 25 lis 2010, 10:20

vtec_z napisał(a):czy masz włączona opcję uwzględniania postojów do obliczenia średniej i czy po drodze przystanąłeś gdzieś na chwilę?

Mam włączoną i nie stawałem po drodze.

Tygrys55 napisał(a):Jedno jest pewnie i oba założenia w miarę poprawnie. Jak zauważycie aktualną prędkość jaką wskazuje NE jest przeważnie około 6km/h mniejsza od wskazywanej przez licznik samochodowy. Wiąże się to z tym że liczniki samochodowe mają zawyżone wskazania ze względu na możliwość założenia innych rozmiarów ogumienia oraz względy bezpieczeństwa. NE jak i inne samochodowe nawigacje pokazują raczej rzeczywistą prędkość jak i odległości.

Różnica nie wynosi 6km/h, a 30 (86-56=30) Opony są fabryczne, czyli takie, jakie zaleca producent.

A jak wytłumaczyć szacowaną średnią prędkość na autostradzie - 94km/h? Pewnie dlatego, że z taką prędkością jeżdżą userzy NE...
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez algi » czwartek, 25 lis 2010, 10:23

Qbek napisał(a):A jak wytłumaczyć szacowaną średnią prędkość na autostradzie - 94km/h? Pewnie dlatego, że z taką prędkością jeżdżą userzy NE...


Monitoring flot więc zapewne cieżarówki "z kagańcem"
Dlatego w NE powinna być opcja:
- samochód osobowy
- samochód ciężarowy
- motocykl

Co dawało by do systemu CT info że ciężarowy szybciej nie pojedzie więc te dane nie do końca są ok w górnej granicy, a motocykl przejeżdżą sobie przez korki więc nie znaczy że tego korka już dawno nie ma i możemy tam następnych użytkowników NE wpychać aby odstali swoje...

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x - SAMSUNG GALAXY S
NE v7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4

NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1350
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 2 N7100

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez jotde » czwartek, 25 lis 2010, 10:29

Tygrys55 napisał(a):Jedno jest pewnie i oba założenia w miarę poprawnie. Jak zauważycie aktualną prędkość jaką wskazuje NE jest przeważnie około 6km/h mniejsza od wskazywanej przez licznik samochodowy. Wiąże się to z tym że liczniki samochodowe mają zawyżone wskazania ze względu na możliwość założenia innych rozmiarów ogumienia oraz względy bezpieczeństwa. NE jak i inne samochodowe nawigacje pokazują raczej rzeczywistą prędkość jak i odległości.


Dzięki !!!! Od dawna mnie to zastanawiało i nikt nie mógł mi tego wytłumaczyć.

Co do wskaźnika średniej prędkości w NE to dawno już to wyłączyłem bo pokazywało wartości z sufitu. O ile dobrze pamiętam to już na ten temat toczyła się dyskusja na forum i nikt z NE nie udzielił wtedy konkretnej odpowiedzi w jaki sposób obliczana jest ta średnia prędkość.
Avatar użytkownika
jotde
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek, 1 wrz 2009, 10:21
Telefon: Samsung GT-i8160

Re: v6.0.1 - sposób liczenia średniej prędkości

Postprzez Marian » czwartek, 25 lis 2010, 10:46

jotde napisał(a):
Tygrys55 napisał(a):Co do wskaźnika średniej prędkości w NE to dawno już to wyłączyłem bo pokazywało wartości z sufitu.
Byłoby niezwykle interesujące jakie wartości średniej prędkości pokazuje NE w warunkach solidnego zatoru lub wahadła przy obydwu opcjach obliczeń: z odliczaniem postojów i bez. Ciekawe również gdzie się to liczy - w komórce czy na serwerze. Bo jeśli na serwerze nie działa elementarna arytmetyka, to co działa i czego można oczekiwać po NE?
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Następna strona

Powrót do Wersje NaviExpert

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert