Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Wersja NaviExpert 6.1

Re: Wersja NaviExpert 6.1

Postprzez Marian » piątek, 17 gru 2010, 09:58

vtec_z napisał(a):Czyżbym dostał ekstra prezent od NE nawet o tym nie wiedząc? Szczerze wątpię.
Jak widzę podzielasz pogląd p. Prezydenta na temat szczodrości Poznaniaków. :lol:
A względem eksperymentu: Twoje spalanie na poprawnej trasie jest zbyt duże. Albo masz paliwożerny samochód, albo - co bardziej prawdopodobne - ustawione wysokie spalanie w mieście. Błąd NE polega na tym, że znaczna część poprawnej trasy wiedzie przez DTŚ, którą z punktu widzenia spalania trudno uznać za trasę miejską, chociaż leży w granicach administracyjnych miast. Interesujące byłoby również wyznaczenie trasy rekomendowanej. W godzinach normalnego lub dużego natężenia ruchu trasa Rekomendowana jest na ogół jeszcze dłuższa, ok 32-33km, i wiedzie dookoła przez Katowice.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Wersja NaviExpert 6.1

Postprzez vtec_z » piątek, 17 gru 2010, 10:00

Marianie, podaj dane spalania jakie chciałbyś mieć (lub masz) ustawione w NE to spróbujemy wyznaczyć różne wersje trasy - w tym ECO dla takich danych.
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: Wersja NaviExpert 6.1

Postprzez Qbek » piątek, 17 gru 2010, 10:30

vtec_z napisał(a):Qbek, wyciągasz zbyt daleko idące wnioski. W mojej prywatnej komórce z prywatnym (prywatnie opłaconym) abonamentem trasa ECO wyznacza się bez problemu. Czyżbym dostał ekstra prezent od NE nawet o tym nie wiedząc? Szczerze wątpię.

A jakie inne wnioski mogłem wyciągnąć, skoro kilka osób zgłaszało niemożność korzystania z ECO? Wiem, że Modzi mieli dostać słuchawki do testów, więc analogia jest zachowana :P
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: Wersja NaviExpert 6.1

Postprzez Marian » piątek, 17 gru 2010, 10:42

vtec_z napisał(a):Marianie, podaj dane spalania jakie chciałbyś mieć (lub masz) ustawione w NE to spróbujemy wyznaczyć różne wersje trasy - w tym ECO dla takich danych.

  1. Przede wszystkim dziekuję algiemu za wykonanie testu. W moim komentarzu tego brakło, a cytowanie było mylące.
  2. Spalanie mam teraz ustalone na 9.0/6.0/8.0. To efekt wgrania nowej wersji. Trochę mnie to zaskoczyło, bo ustawiam inne: 6.5/6.2/7.5 (do pracy mam 10 min spacerkiem, jeżdżę w weekendy). Ostatnie wyniki były jednak dla 9.0/6.0/8.0. Możemy się tego trzymać
;)
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Wersja NaviExpert 6.1

Postprzez algi » piątek, 17 gru 2010, 10:45

vtec_z napisał(a):Qbek, wyciągasz zbyt daleko idące wnioski. W mojej prywatnej komórce z prywatnym (prywatnie opłaconym) abonamentem trasa ECO wyznacza się bez problemu. Czyżbym dostał ekstra prezent od NE nawet o tym nie wiedząc? Szczerze wątpię.


Z ciekawości sprawdziłem w prywatnej (v.5.2.1) czy taka trasa się pojawiła (bo trasy są niezależne od wersji) ale nie gdyż pomimo iż trasę serwer mógłby przeliczyć, to nie ma skąd pobrać danych o moim spalaniu (bo takiej opcji w v.5.2.1) nie ma....

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x - SAMSUNG GALAXY S
NE v7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4

NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1353
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Re: Wersja NaviExpert 6.1

Postprzez HaniaK » piątek, 17 gru 2010, 11:29

Qbek napisał(a):Nic z tego. ECO jest nadal zablokowana - trzeba wykupić abo. ;)


Problemem były abonamenty 14 dniowe, które nie są standardowymi abonamentami oferty NaviPlan (niedostępne w cenniku NE) i nie uaktywniono w nich usługi układania trasy ECO.
Zostało to poprawione - trasy można układać.
Przepraszamy za utrudnienia :)
HaniaK
 

Re: Wersja NaviExpert 6.1

Postprzez mentos11 » piątek, 17 gru 2010, 12:06

O i jeden problem z głowy :)
Oby tak dalej ;)
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2961
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: Wersja NaviExpert 6.1

Postprzez vtec_z » piątek, 17 gru 2010, 14:14

Marian napisał(a):Spalanie mam teraz ustalone na 9.0/6.0/8.0. To efekt wgrania nowej wersji. Trochę mnie to zaskoczyło, bo ustawiam inne: 6.5/6.2/7.5 (do pracy mam 10 min spacerkiem, jeżdżę w weekendy). Ostatnie wyniki były jednak dla 9.0/6.0/8.0. Możemy się tego trzymać[/list] ;)


Poniżej zestawienie 5 tras wyznaczonych pomiędzy punktami wskazanymi przez Ciebie na godzinę 16:00 dziś (17.12.2010 piątek).
Mam nadzieję, że załączone mapki wystarczająco pozwalają się zorientować co do przebiegu trasy - jeśli jednak nie to dysponuję zrzutami opisów poszczególnych tras i mogę je zaprezentować.
Wyznaczyłem dwie trasy ECO dla różnych parametrów spalania ECO 1 (9.0/6.0/8.0), ECO 2 (6.5/6.2/7.5). Pozostałe trasy dla spalania 9.0/6.0/8.0

Zestawienie.JPG

Wyraźnie widać jak trasy Rekomendowana i Najszybsza oszczędzają czas (pod warunkiem prawidłowego oszacowania ruchu), ECO oszczędza paliwo, a Głównymi nie oszczędza ani czasu ani paliwa dając kierowcy komfort jazdy lepszymi drogami. Ponadto widać jak zmiana proporcji pomiędzy wartościami zużycia paliwa zmieniła trasę.
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: Wersja NaviExpert 6.1

Postprzez Qbek » piątek, 17 gru 2010, 14:27

Ja też zrobiłem mały eksperyment z ostatnio pokonywaną trasą Katowice-Radom.
Wyniki wyszły takie:
Rekomendowana - 240km / 3.40h / 14.9l
Głównymi - 236km / 3.56h / 14.8l
ECO - 232km / 4.04h / 14.6l

Gdybym mógł te trzy trasy (dane z nich) porównać na jednym ekranie, to bez zawahania wybrałbym w tym przypadku Rekomendowaną. Wolałbym spalić 0.3l więcej w zamian za 24min szybszego przyjazdu :)
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: Wersja NaviExpert 6.1

Postprzez Marian » piątek, 17 gru 2010, 20:58

vtec_z napisał(a): Poniżej zestawienie 5 tras wyznaczonych pomiędzy punktami wskazanymi przez Ciebie na godzinę 16:00 dziś (17.12.2010 piątek).
Zestawienie tych tras jest niezwykle interesujące - prawdę mówiąc niektórych z nich w NE nigdy dotychczas nie widziałem. Dotyczy to głównie końcówek tras Rekomendowana i Najszybsza wiodących przez osiedle Witosa. Pozwalają one z jednej strony ominąć zakorkowaną ulicę Batorego w Chorzowie a z drugiej uniknąć konieczności jazdy przez ulicę Bocheńskiego i Chorzowską w Katowicach. Jednocześnie jest to trasa pozwalająca na omijanie potężnych zazwyczaj korków powstałych wskutek meczu na Stadionie Śląskim. Inna sprawa, że o 16:00 trasy te już nie były aktualne i NE wyznaczał coś takiego:
Screenshot1007.jpg
Screenshot1007.jpg (43.5 KiB) Przeglądane 3191 razy
vtec_z napisał(a):Wyraźnie widać jak trasy Rekomendowana i Najszybsza oszczędzają czas (pod warunkiem prawidłowego oszacowania ruchu), ECO oszczędza paliwo, a Głównymi nie oszczędza ani czasu ani paliwa dając kierowcy komfort jazdy lepszymi drogami. Ponadto widać jak zmiana proporcji pomiędzy wartościami zużycia paliwa zmieniła trasę.
Tu się akurat tak pięknie złożyło. Ale te kilkuminutowe zyski czasowe są czysto iluzoryczne, i - jak już pokazywałem topic457-70.html#p11988, topic295-10.html?#p7130 - trasa przez DTŚ (obecnie ECO) nawet wg. NE bywa szybsza niż Najszybsza.
Natomiast trzeba wyraźnie powiedzieć, że trasa ECO wnosi nową jakość. NE wyznacza teraz nie tylko sensowną trasę pomiedzy Gliwicami i Chorzowem, ale po raz pierwszy wyznaczyło*) trasę powrotną, którą zazwyczaj dojeżdżam z ul. Kaszubskiej na DTŚ w kierunku Gliwic: zglaszamy-remonty-i-bledy-na-mapach-t57-660.html?#p9829.
Screenshot1000.jpg
trasa z ul. Kaszubskiej do DTŚ
Screenshot1000.jpg (46.69 KiB) Przeglądane 3191 razy

Reasumując: dotychczasowe doświadczenie potwierdza moją od dawna głoszoną tezę, że w celu uzyskania sensownej trasy należy sformułować sensowny wskaźnik jakości. ECO ten atrybut posiada, słabym jej elementem jest trudność jej powiązania z charakterystyką samochodu oraz z typem drogi i oceną prędkości na tej drodze. Jest to jednak dobry kierunek.
Aby nie było za słodko: końcówka trasy ECO uzyskanej dla spalania 6.5/6.2/7.5 jest znowu absurdalna. Proponowany przez NE "slalom" bocznymi uliczkami nie jest ani ani szybki, ani wygodny, ani oszczędny. Konieczność ciągłego hamowania i przyspieszania z pewnością kosztuje. NE tego kosztu wyraźnie nie uwzględnia.

*) z niewielką, ale akceptowalną, modyfikacją w okolicy Kościuszki/Moniuszki/Katowicka/Rynek
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wersje NaviExpert

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert