Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

Re: AM, czyli "król jest nagi"...

Postprzez Marian » środa, 3 sie 2011, 08:13

Qbek napisał(a):Czas odświeżyć temat.
...
... mam nadzieję iż ten topic będzie dla Was jak sądzę ciekawym źródłem informacji z pierwszej ręki ;)
To bardzo dobra inicjatywa. Mimo, że tytuł: AM, czyli "król jest nagi"... sugeruje albo z góry przyjętą tezę albo brak obiektywizmu. Ale o to qbka nie śmiałbym posądzić. A może to tylko cena, która należy zapłacić za możliwość dokonywania porównań, które NE mogą tylko wyjść na dobre. Oczywiście pod warunkiem, że nadal uważa się za konkurenta AM. Bo albo ukażą jego słabe punkty, które powinien wyeliminować, albo silne, co pozwoli na uzasadnioną dumę.

A w kwestii wyższości ekranu pojemnościowego nad oporowym lub vice versa sugeruję otwarcie odrębnego wątku
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: AM, czyli "król jest nagi"...

Postprzez Hakari » środa, 3 sie 2011, 08:35

Zgodnie z sugestią wydzielona dyskusją odnośnie typów ekranów stosowanych w smartfonach: topic650.html
Hakari vel Moradin współredaktor http://blognavi.pl/
Hakari
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 653
Dołączył(a): sobota, 22 sty 2011, 16:27
Telefon: i9001

Re: AM, czyli "król jest nagi"...

Postprzez Qbek » środa, 3 sie 2011, 08:49

Marian napisał(a):[...] tytuł: AM, czyli "król jest nagi"... sugeruje albo z góry przyjętą tezę albo brak obiektywizmu. [...]

Tytuł zmieniłem z własnej inicjatywy, bo pierwotny nie byłby adekwatny do zawartych tu docelowo treści ;)
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: AM, czyli "król jest nagi"...

Postprzez Marian » środa, 3 sie 2011, 14:16

Czyli jednak zakładamy, że "król jest nagi" - trzeba to tylko jeszcze udowodnić. Też ciekawe, chociaż nie ukrywam, że jestem trochę zaskoczony.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: AM, czyli "król jest nagi"...

Postprzez Qbek » środa, 3 sie 2011, 15:26

Kto wie, może półnagi ;)
W sumie to mnie przekonałeś do zmiany drugiej części dawnego tytułu :D
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

Postprzez Qbek » sobota, 6 sie 2011, 21:02

Czas na pierwsze wrażenia :)
Pozwoliłem sobie na małe porównanie (oparte na tzw. pierwszych wrażeniach) ;)
System punktowania prosty - coś jest w mojej subiektywnej ocenie lepsze, dostaje 1. Jak jest remis - po 1.

Zakup:
NE - 1 (przez internet)
AM - 0 (przez internet+odbiór w sklepie lub przesyłka)

Instalacja:
NE - 1 (z poziomu telefonu)
AM - 0 (z poziomu PC + konieczna rejestracja + rejestracja w MIPLO)

Szybkość uruchomienia:
NE - 1
AM - 1

Pierwsze wrażenie po starcie aplikacji:
NE - 1 (przejrzysty ekran, od razu wiadomo co i jak)
AM - 0 (klasyczny widok jak w typowej nawigacji - rzut mapy, trzeba ekstra wchodzić w menu)

Menu:
NE - 1 (przejrzyste)
AM - 2 (dwa punkty, bo dwa poziomy zaawansowania - łatwe i rozbudowane)

Ustawienia:
NE - 1 (jak po maśle, dział po dziale, nie sposób się zgubić)
AM - 0 (bardzo rozbudowane i mało czytelne)

Personalizacja pracy nawigacji:
NE - 0
AM - 1 (nie sądziłem, że można ustawić pod siebie prawie wszystko!)

POI ustawienia wyświetlania:
NE - 0
AM - 1 (znów zaskoczenie, co można uzyskać)

Wyszukiwanie - POI, adresów etc.:
NE - 1 (wyszukiwarka a'la Google jest super)
AM - 1 (powinno być zero, ale możliwość ustawienia skrzyżowania jako celu podróży zrównoważyło ocenę)

Planowanie trasy:
NE - 1 (szybko i przejrzyście/intuicyjnie)
AM - 0 (droga przez mękę)

Interfejs:
NE - 0
AM - 1 (tzw. PILOT - coś niesamowitego - porządek i ład, mnóstwo dostępnych danych)

Komunikacja dźwiękowa - przyjazność lektorów dla ucha:
NE - 1
AM - 0 (komunikaty wydawane w formie poleceń wojskowego/wojskowej... masakra)

Komunikacja wizualna:
NE - 0
AM - 1 (APR, kolejny manewr, pozostały czas, pikietaż)

Funkcje LIVE:
NE - 0 (trzeba wymuszać przeliczenie trasy)
AM - 1 (planujemy cykliczne przeliczanie, uzupełnianie danych o powstałych utrudnieniach)

Zamykanie aplikacji:
NE - 0 (trzeba po kolei zamykać ekrany)
AM - 1 (3 kliknięcia i aplikacja jest zamknięta.

PODSUMOWANIE:
NE - 9 pkt.
AM - 10 pkt.

Przypominam, że są to subiektywne odczucia.

Dziś był pierwszy test na trasie Katowice - Olkusz - Kraków.
Punkt docelowy - ul.Karmelicka.

NE - objazd przez Modlniczkę
AM - jazda na przebudowywane rondo.
Wybrałem z premedytacją trasę AM - rondo puste i przejezdne, brak zatoru. Dalej bez utrudnień, prosto do celu.

Droga powrotna, tą samą trasą.
NE - jazda na Modlniczkę
AM - jazda przez ww. rondo
Znów wybór na AM celem testu. Znów rondo puste i przejezdne od ręki.

Niebawem kolejne wrażenia z jazd i działania funkcji LD.


Dziękuję za uwagę ;)
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

Postprzez mentos11 » sobota, 6 sie 2011, 21:20

Napisales ze am zamykasz trzema kliknieciami mi w tyle samo klikniec potrzeba do zamkniecia ne!
Nie wiem dlaczego dales ne zero?
Czekam na dalsze wnioski i napisz cos o autopowiekszaniu mapy i cos o jezdzie przez tunele i utracie sygnalu gps!
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2964
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

Postprzez Qbek » sobota, 6 sie 2011, 21:56

Zero, bo trzeba kliknąć 4-5 razy. Jakby nie było, to o 1 lub 2 więcej. Dodatkowo nie trzeba czekać na zamknięcie mapy i powroty do kolejnyc poziomów menu. Nie emocjonuj się niepotrzebnie tym wykrzyknikiem ;)

Autopowiększanie to bajka, bo ustawiasz odrębnie dla 2 i 3D. Możesz też ustawić funkcję automatycznej zmiany 3D na 2 przed rozpoczęciem manewru.
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

Postprzez Marian » sobota, 6 sie 2011, 22:16

Qbek napisał(a):Pozwoliłem sobie na małe porównanie (oparte na tzw. pierwszych wrażeniach) ;)
Porównanie bardzo interesujące, aczkolwiek trzeba wziąć pod uwagę pewien subiektywizm wynikający z faktu, że - w porównaniu do nieznanego - dobrze już znane jest zazwyczaj bardziej przejrzyste i czytelne. Na tej samej zasadzie użytkownicy AM przechodzący do NE mogliby punktować pewne sprawy odwrotnie. No ale najciekawsze, tzn. wrażenia z planowania tras i jazd dopiero przed nami... ;)
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

Postprzez roman_tp » sobota, 6 sie 2011, 22:30

ponieważ to są Twoje subiektywne odczucia, pozwolę dorzucić własne, a skoro napisałeś, że są to pierwsze wrażenia wskażę Ci, co umknęło Twoim spostrzeżeniom ;)

Qbek napisał(a):Zakup:
NE - 1 (przez internet)
AM - 0 (przez internet+odbiór w sklepie lub przesyłka)

nie zawsze, nie wszędzie.
gdy ja dokonywałem zakupu AM. na własne życzenie mogłem poprosić o otworzenie koperty, zdrapanie przez sprzedawcę "zdrapki" i przesłanie mi e-mail'em kodu. dzięki temu mogłem pobrać aktualną mapę z netu i godzinę po dokonaniu przelewu miałem AM wgraną. reszta oczywiście po kilku dniach dotarła do mnie pocztą.

Qbek napisał(a):Komunikacja dźwiękowa - przyjazność lektorów dla ucha:
NE - 1
AM - 0 (komunikaty wydawane w formie poleceń wojskowego/wojskowej... masakra)

nigdy takiego odczucia nie miałem. plusem jednak jest to, że możesz sobie dodać takie głosy, jakich zapragniesz - np. "kotku, skręć teraz w prawo" :lol:
głosów jest tyle, ze każdy znajdzie coś dla siebie... i za darmo!

Qbek napisał(a):Zamykanie aplikacji:
NE - 0 (trzeba po kolei zamykać ekrany)
AM - 1 (3 kliknięcia i aplikacja jest zamknięta.

zainteresuj się tzw. "własnym menu", które wywoływane jest ikoną znajdującą się na ekranie. jak ulokujesz tam przycisk zamknięcia aplikacji, to zamkniesz AM dwoma kliknięciami. ;)

Qbek napisał(a):Ustawienia:
NE - 1 (jak po maśle, dział po dziale, nie sposób się zgubić)
AM - 0 (bardzo rozbudowane i mało czytelne)

tu prosiłbym o informację jaką wersję testowałeś, bo obecna beta ma "zrewolucjonizowane" MENU, gdzie zdania są podzielone czy jest lepsze, czy gorsze.

Qbek napisał(a):Planowanie trasy:
NE - 1 (szybko i przejrzyście/intuicyjnie)
AM - 0 (droga przez mękę)

moje odczucia są inne - rewelacyjna klawiatura, gdzie w trakcie wpisywania adresu [miasto, ulica] "znikają litery" [nie wiem jak to nazwać]. bardzo to ułatwia wpisywanie adresu zwłaszcza w trakcie jazdy. w NE mała klawiatura ekranowa i ciągłe pomyłki.

MIPLO rzeczywiście ułatwia dostęp do utrudnień i POI, lecz trzeba uważać z użytkowaniem tego.
w Gnieźnie obok Mc'Donalda jest Lotos - pobierz wszystkie utrudnienia, synchronizacje i spróbuj wyznaczyć z Lotosa trasę gdziekolwiek.
AM zaczyna głupieć w związku z nałożonymi przez użytkowników blokadami - wg niej nie ma możliwości wyjechania, bo są wszędzie remonty.
to samo jeśli chodzi o wlot do poznania DK nr 92 - zwężenie jest na odcinku między Sadami i Swadzimem, a na AM zamknięty odcinek i trasa nie potrzebnie wyznacza objazdy.


mentos11 napisał(a):Czekam na dalsze wnioski i napisz cos o autopowiekszaniu mapy i cos o jezdzie przez tunele i utracie sygnalu gps!

autopowiększanie.
ustawiasz sobie od jakiej skali ma przechodzić w tryb 2D/3D, regulujesz sobie wysokość budynków w terenie zabudowanym w trybie 3D, regulujesz sobie pod jakim kątem masz mieć widok w trybie 3D, na ekranie znajduje się ikona, gdzie każde kliknięcie to inna skala - duża/średnia/mała, a prócz tego masz do dyspozycji suwak regulujący skalę - w dwóch słowach: pełen wypas.

tunele.
nie ma ich wiele w moim rejonie, lecz opiszę wrażenia z jazdy pod drogą łączącą dzielnicę Poznania - Dębiec z Luboniem [wzdłuż autostrady]. gdy wjeżdżasz w ten przejazd pod drogą znika sygnał GPS, to fakt, lecz "symbol" przesuwa się przez pewien czas z prędkością z jaką wjechałeś w ..."tunel". odcinek nie jest zbyt długi i szybko łapię sygnał po wyjechaniu z niego.
Avatar użytkownika
roman_tp
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 16 lip 2009, 13:35
Lokalizacja: Lusówko
Telefon: CAT B15

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert