Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez Marian » czwartek, 11 sie 2011, 10:31

mentos11 napisał(a):Wyślę ten post Hani a co tam może coś z tym zrobią ;)
Błędne szacowanie czasu jazdy (lub prędkości) w sytuacji, gdy korki lub inne utrudnienia powodują chwilowe zatrzymywanie się pojazdów jest już znane od conajmniej roku. NE problem bagatelizuje twierdząc, że statystycznie z NE jeździ się lepiej niż bez NE. Aby to wyeliminować należałoby sięgnąć do fundamentów CT Online, czyli całkowicie zmienić algorytmy pozyskiwania i przetwarzania informacji. Mam poważne wątpliwości, czy NE jest gotów to zrobić.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez maol » czwartek, 11 sie 2011, 10:58

...po prostu CT jest zbyt "statystyczna". Za wolno reaguje na zmiany w charakterystyce ruchu, co łatwo przekłada się na błędne wyliczanie czasu. A ta statystyczność jest spowodowana tym, że CT nie jest tak naprawdę 'online", tylko wyliczana w pewnym na moje oko dość długim cyklu. I tu jest problem - po prostu trzeba zmienić algorytmy na bardziej korzystające z danych bieżących, niż historycznych.
maol
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 110
Dołączył(a): poniedziałek, 23 sie 2010, 08:59
Telefon: Samsung Galaxy S II

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez mentos11 » czwartek, 11 sie 2011, 11:08

Ta statystyczność objawia się tylko w przypadku braku danych o ruchu, problem to brak świeżych danych czyli nakłonienie użytkowników do jazdy z włączonym NE nawet jak nie nawigujemy czyli zaoferowanie wymiany informacji online między użytkownikami tak jak zrobiła to konkurencja.
To przełoży się na większą ilość danych i lepsze odwzorowanie aktualnego ruchu + poprawa algorytmu CT i mamy precyzyjny czas dojazdu do celu oraz wyznaczanie najszybszych tras dojazdu.
Ciekawy jestem czy w webplanerze bedzie rozróżnienie danych CT historycznych od danych CT online?
Już niedługo zobaczymy :)
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2964
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez bartek » czwartek, 11 sie 2011, 11:10

Jako ciekawostka trochę statystyk z ostatnich dni:

Z danych producenta NaviExpert wynika, że do końca 2012 r. liczba użytkowników tej aplikacji na polskim rynku osiągnie poziom 2 mln osób. Obecnie, co miesiąc z oprogramowania regularnie korzysta ponad 1 mln osób.
bartek
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 400
Dołączył(a): wtorek, 1 lut 2011, 15:24

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez buzuma » czwartek, 11 sie 2011, 11:13

Tu nie chodzi o zbyt dużą statystyczność tylko o nieprawidłowe działanie CT. Notoryczne niedoszacowanie czasu przejazdu przez Raszyn (wjazdówka do Warszawy) na poziomie 300 - 400% nie da się wytłumaczyć zbyt dużą statystycznością.
buzuma
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 108
Dołączył(a): środa, 14 lip 2010, 15:45
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez mindzik » czwartek, 11 sie 2011, 11:31

buzuma napisał(a):Tu nie chodzi o zbyt dużą statystyczność tylko o nieprawidłowe działanie CT. Notoryczne niedoszacowanie czasu przejazdu przez Raszyn (wjazdówka do Warszawy) na poziomie 300 - 400% nie da się wytłumaczyć zbyt dużą statystycznością.

Jeśli chodzi o Raszyn to ja już kilka razy się poświęciłem i stałem tam w tym korku, żeby czasy przejazdu były bardziej odwzorowane. Ale ciągle jest tam źle, czas przejazdu notorycznie niedoszacowany, a korek tam jest w miarę przewidywalny.
mindzik
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 632
Dołączył(a): piątek, 10 lip 2009, 09:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia N8

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez buzuma » czwartek, 11 sie 2011, 11:35

Ja nawet kiedyś zrobiłem zgłoszenie błędu aplikacji. Odezwał się mailowo do mnie Kamil, przekazałem mu zapisane obserwacje dotyczące tego co pokazywał NE vs rzeczywistość. Powtórzyłem eksperyment kilka dni później i na tym się urwało. Już nie jeżdżę przez Raszyn, tak jak chce NE...
buzuma
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 108
Dołączył(a): środa, 14 lip 2010, 15:45
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez maol » czwartek, 11 sie 2011, 13:01

Abstrahując od możliwych błędów programowych, przykład raszyńskiego korka to właśnie nadmiar historycznego i statystycznego podejścia. Moim zdaniem algorytm po prostu preferuje "szybkie" przejazdy i przyznaje im w bazie historycznej większą wagę. Co powoduje że jeden "szybki" przejazd może być dla wyliczenia czasu więcej "warty" niż kilka powolnych (np. z powodu stania w korku). I odwrotnie - bardzo szybki przelot danego odcinka również będzie pewnie miał bardzo niską wagę. Średnia prędkość na odcinku nie jest prostą średnią arytmetyczną - a pochodzi prawdopodobnie z wzoru właśnie uwzględniającego odpowiednie wagi przejazdów o różnych prędkościach. To powodowało by również niezauważanie (w krótkim czasie) przez CT, że na danym odcinku już dawno korka nie ma.

Zastanawiam się, jak w ogóle taki problem rozwiązać. Ideałem byłby system działający w pełni on-line na podstawie rzeczywistego, bieżącego ruchu. Ale wymaga to bieżących pomiarów od użytkowników, a nie ma ich przecież (i nigdy nie będzie) wszędzie i o każdej porze. Czyli podejście "historyczne" jest niezbędne. Pytanie brzmi jaki priorytet nad danymi historycznymi miałaby mieć informacja bieżąca - tak aby pojedynczy wlokący się poboczem użytkownik nie powodował wykazania korka na danym odcinku... I odwrotnie - żeby likwidacja korka np. na skutek otwarcia estakady pokazała się dość szybko - np. po 2-3 godzinach.

...a co do zachęcenia użytkowników do jazdy z włączoną nawigacją - dla mnie sprawa jest prosta. Wystarczy obecne punkty partnerskie za zakup licencji (czyli de facto po prostu automatyczny upust przy następnych zakupach) zamienić na punkty wynikające z liczby kilometrów przejechanych z włączoną NE. I np. 1 punkt za 1 tys. kilometrów - tak żeby osoby jeżdżące naprawdę dużo mogły mieć nawigację wręcz za darmo (płacąc za to dużym wkładem do bazy danych o bieżącym ruchu), a normalny user żeby czuł z tego jakąś korzyść finansową. Bo rozumiem że łapanie do bazy właśnie ilości przejechanych z NE kilometrów i przypisywanie ich do konkretnego konta użytkownika problemem nie jest. "Dużo jeżdżę - mało płacę" - nawet slogan reklamowy mi przyszedł na myśl. Jest jeszcze jedna zaleta takiego rozwiązania - czym więcej użytkownik miałby przejechanych kilometrów, tym bardziej wiarygodny by się stawał - a informacjom od niego można by przypisać wyższą wagę od kierowcy który włącza NE raz na miesiąc. Moim zdaniem byłby to prosty i skuteczny system po pierwsze generujący wiarygodne dane dla CT, po drugie zachęcający do jeżdżenia z włączonym NE, po trzecie mający sens marketingowy i finansowy. Zastrzegam sobie prawa autorskie tego pomysłu i będę żądał tantiemów :)
maol
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 110
Dołączył(a): poniedziałek, 23 sie 2010, 08:59
Telefon: Samsung Galaxy S II

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez potworny » czwartek, 11 sie 2011, 13:20

maol, nie chcę Cię martwić, ale pomysł na punkty lub jakąkolwiek inną formę zachęty dla użytkowników za CT już dawno przekazałem na tym forum.

Zgadnij, jaki był odzew ze strony pracowników?
a) olali to kompletnie
b) zignorowali całkowicie
c) nie zwrócili uwagi na taki banał
d) nie przyjęli do wiadomości
e) inna odpowiedź

Można zaznacza kilka odpowiedzi jednocześnie.
potworny
 

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez Marian » czwartek, 11 sie 2011, 13:47

mentos11 napisał(a):... problem to brak świeżych danych czyli nakłonienie użytkowników do jazdy z włączonym NE nawet jak nie nawigujemy czyli zaoferowanie wymiany informacji online między użytkownikami tak jak zrobiła to konkurencja.
To przełoży się na większą ilość danych i lepsze odwzorowanie aktualnego ruchu + poprawa algorytmu CT i mamy precyzyjny czas dojazdu do celu oraz wyznaczanie najszybszych tras dojazdu.
maol napisał(a):...Bo rozumiem że łapanie do bazy właśnie ilości przejechanych z NE kilometrów i przypisywanie ich do konkretnego konta użytkownika problemem nie jest.
Według mojej dotychczasowej wiedzy w NE obowiązuje anonimowość danych. I właśnie ona jest praźródłem szeregu problemów, między innymi niedomagań CT Online. Bo dane uzbierane w paczki są co jakiś czas wysyłane do serwera bez jakiegokolwiek znacznika nie tylko nie identyfikującego personalnie użytkownika, ale nawet nie pozwalającego na połączenie tych paczek w jedną trasę. Ponadto użytkownik stojący (np. w korku lub zatorze) nie wysyła żadnych danych (albo są one ignorowane). Wskutek tego zwiększenie ilości użytkowników nie wpłynie ani na poprawę wykrywalności zatoru lub wahadła, ani na prawidłową ocenę czasu przejazdu przez korek, gdy jest on tak gęsty, że auta co jakiś czas się w nim zatrzymują. Dotyczy to także postoju na światłach.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert