Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

v. 6.2 beta 3

v. 6.2 beta 3

Postprzez intimo » czwartek, 21 kwi 2011, 17:07

Witam,

Nowa beta już jest. Trójka. Zaciągnąłem koło 14:00

Co zmienili, W samym nawigowaniu chyba nic. Na jednym ekranie jest już Auto przeliczane trasy w kraju i za granicą.

Dalej nie zapamiętuje ustawień wielkości czcionek w menu na mapie itd, wszędzie.
Jeździć z komunikatami ustawionymi na często się nie da, gada jak najęta. no chyba że jesteśmy w nieznanym miejscu. Tam gdzie już byliśmy i drogę kojarzymy, proponuję średnio lub rzadko. tam gdzie drogę znam czasem dźwięk wyłączam, a czasem nie. Może być niespodzianka w postaci innej trasy z powodu korka i co wtedy?

Potem opiszę inne błędy związane z ograniczeniami prędkości.
intimo
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 965
Dołączył(a): środa, 12 sie 2009, 21:54
Lokalizacja: Kraków
Telefon: Samsung Galaxy A5 (2016)

Re: v. 6.2 beta 3

Postprzez Scorpio » piątek, 22 kwi 2011, 12:48

Czekamy z niecierpliwością. A jak z prędkością ładowania map?
Scorpio
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 37
Dołączył(a): środa, 30 mar 2011, 09:49

Re: v. 6.2 beta 3

Postprzez lchmiel » piątek, 22 kwi 2011, 12:52

intimo napisał(a):Na jednym ekranie jest już Auto przeliczane trasy w kraju i za granicą.


I bardzo dobrze. Proste a wygodne.

Jeszcze jedna propozycja bardzo prosta do zrobienia, a wygodna:
  • Na panelu "Prowadź do" i pokrewnych jest klawisz "Dodaj przez". Jest to bardzo wygodny klawisz i bardzo dobrze, że się pojawił. Ale mógłby być poniżej klawisza "Wyznacz trasę", a nie poniżej. Motywacja: klawisz "Wyznacz trasę" nacisną wszyscy, a "Dodaj przez" tylko niektórzy. Zatem, taka też powinna być hierarchia tych klawiszy: zgodna z liczbą użytkowników, którzy je nacisną. Jak w dobrym menu: częściej używane - wyżej. (Rozumiem, że na początku warto było ten klawisz wyeksponować, żeby wszyscy zauważyli fajną nowość. Ale zaraz po zauważeniu przychodzi czas na zwykłe użytkowanie, i ważniejsza staje się ergonomia.)

I jeden błąd, a właściwie nielogiczność:
  • Po komunikacie "Problem z połączeniem internetowym" (czy jakoś tak) pojawia się komunikat "Nie znaleziono (...). Spróbuj wpisać dłuższy tekst" (czy jakoś tak). Po co ten drugi komunikat? Nie było połączenia, więc nie doszło do szukania czegokolwiek.

Co do położenia i wyglądu znaczka prędkości, to na moim telefonie graficznie wyglądałoby ono bardzo dobrze nad lewym dolnym klawiszem "Opcje". Byłoby symetrycznie do strzałki kierunku albo kompasu. Są jednak dwa zastrzeżenia:
  • Znaczek powinien się rzucać w oczy, prawie tak, jak główna strzałka kierunku, więc im wyżej, tym lepiej.
  • W czasie szybszej jazdy mało kto czyta nazwę ulicy.
Zatem, pomysł skrócenia paska ulicy, żeby znaczek na niego nie wchodził, jest niezły, ale znaczek powinien znikać przy prędkości zero, zostawiając wtedy więcej miejsca na pasek ulicy.

* * *

Ze względu na Triduum Paschalne, które już się rozpoczęło wczoraj, zawieszam na razie raportowanie z testów.

Życzę Wam wszystkim radosnych świąt Wielkiej Nocy, świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Ta perspektywa ma podstawowe znaczenie dla całego życia. Chce się żyć, bo koniec nie jest żadnym końcem. (Ale to już zupełnie inna sprawa.)
LChmiel
Avatar użytkownika
lchmiel
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1274
Dołączył(a): piątek, 21 sie 2009, 13:13
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy S8 SM-G950F Orange

Re: v. 6.2 beta 3

Postprzez intimo » sobota, 23 kwi 2011, 21:53

Witam,

W sprawie Ograniczeń prędkości to jest pewien błąd pewnie wynikający z niedokładności rysowania - łączenia dróg na mapach. Chodzi o taką sytuację gdzie do drogi głównej którą się poruszamy dojeżdża wjazd na tą drogę lub zjazd. Na mapie jest to niedokładnie narysowane ponieważ czasem ta droga nazwijmy ją zjazdem z głównej jest narysowana na niej a nie pod nią. Jadąc główną jedziemy przez ułamek sekundy drogą o niższej prędkości jazdy.
Drugą sytuacją są wiadukty, jeden już podałem wcześniej a lokalizacji drugiego nie pamiętam,a le gdzieś na trasie Kraków - Częstochowa (A4 - S1).


Poniższa część tekstu powinna być umieszczona także w poście o wpadkach CT Online, ale że tyczy się to Bety i może będzie przeczytane przez większość postanowiłem to tu napisać.

Kolejna sprawa to mapy w wersji Beta. Ktoś kiedyś powiedział ze mapy do wersji Beta są te same co działające na wersji oficjalnej z tym że nie na tym samym serwerze. Więc mamy dwie takie samy mapy działające równolegle. O co mi chodzi, a no o to że ćoś tu jest nie tak. Zawsze jak testuje wersję beta to mam włączoną równolegle wersję oficjalną. ostatnio podczas wyjazdu do Częstochowy z Krakowa nawigowałem na dwóch NE 6.1.1 i 6.2.1 b3. Starty i końce te same. Przebieg trasy identyczny, kilometry identyczne, ale czas dojazdu do celu inny. Jeden ze screenów poniżej.

Obrazek

Pierwszy obrazek NE 6.1.1 drugi beta3. Po pierwsze jakiś błąd na mapach w sprawie następnego manewru, po drugie czas dotarcia do celu inny. 9 minut na korzyść bety.
Przeliczenie trasy obydwu programach wykonane po dwa razy by wyeliminować przypadek nowych danych dla drugiego programu po kilku sekundach.

Następnie wykonałem jeszcze dwie fotki, ale coś się pliki popsuły i ich nie mam (pozostało kartę w fonie sformatować bo się zaczęły błędy pojawiać).
Co było, podobnie do celu 13km, 6.1.1. dojazd o 9:11, 6.2.1 b3 dojazd o 9:08. Faktycznie dojechałem o 9:08.

Powrót z Częstochowy do Krakowa.
Chyba dużo tłumaczyć nie trzeba.

Obrazek

Faktycznie dojechałem na 15:30.
Trasę przeliczałem kilka razy na obu programach. Czas doajazdu zawsze był dłuższy na wersji oficjalnej.


Podsumowanie,
Mam wrażenie ze mapy wersji Beta zawierają mniej danych historycznych jednocześnie zawierając te same dane Online, a tam gdzie nie ma danych online są dane o prędkościach dostawcy mapy. No bo jak inaczej wytłumaczyć fakt różnicy w czasie jadąc autostradą samochodem osobowym.
Przykładowo wykonałem teraz (22:40) test trasy 21 km odcinkiem płatnym A4 wersja oficjalna: odcinek 21km w czasie 11 minut ze średnią 100km/h podane przez program. Ta sama trasa wersja beta 21km w czasie 8min51sek (wersja beta ma też sekundy) z obliczoną średnią ponad 140km/h.
Kolejna sprawa różnice w czasie dojazdu do celu w mieście. Dziś Wielka sobota dzień inny niż typowa sobota. Kraków. Różnice w czasach dojazdu na niekorzyść wersji oficjalnej Zawsze kilka minut więcej po tych samych trasach. Również w wersji oficjalnej występowały ikonki korków których nie ma w wersji beta i w rzeczywistości. Przykład niżej gdzie korki były w wersji oficjalnej (screena z beta nie mam bo mi się aplikacja nie przełączyła)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dalej uważam że dane historyczne za bardzo modyfikują trasę przejazdu gdy brakuje danych online, lub jest nietypowy dzień.
intimo
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 965
Dołączył(a): środa, 12 sie 2009, 21:54
Lokalizacja: Kraków
Telefon: Samsung Galaxy A5 (2016)

Re: v. 6.2 beta 3

Postprzez gran » niedziela, 24 kwi 2011, 18:42

witam.chciałbym sie przyłaczyc do testów, ściągam aplikacje wszystko ładnie sie instaluje ale nie moge właczyć ani mapy ani navi. jak chce włączyc navi to jest napisane żebym wysłał sms " płatny jak za zboże " :D no i oczywiście wysylam i w odpowiedzi dostaje " przepraszamy treść wiadomości jest niepoprawna " dodam ze próbowałem tez zarejestrowac to fikcyjne konto do bety i tez nic z tego
z góry dzieki za odp
gran
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 4
Dołączył(a): niedziela, 8 sie 2010, 09:37
Telefon: Desire 620 Dual

Re: v. 6.2 beta 3

Postprzez mentos11 » niedziela, 24 kwi 2011, 21:47

haha usmialem się.
dla tych co nie skumali jeszcze, testy sa zamknięte a ten sms to zarcik pracowników NE.
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2961
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: v. 6.2 beta 3

Postprzez Hunter-sw » niedziela, 24 kwi 2011, 22:05

.....
Ostatnio edytowano czwartek, 12 kwi 2012, 17:14 przez Hunter-sw, łącznie edytowano 1 raz
Hunter-sw
 

Re: v. 6.2 beta 3

Postprzez gran » poniedziałek, 25 kwi 2011, 05:18

no info było że nie jest do darmowego użytku ale jak widziałem na forum że co chwila ktos wstawia opinie i ss to mi przez mysl nie przeszło ze zamkniete.
gran
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 4
Dołączył(a): niedziela, 8 sie 2010, 09:37
Telefon: Desire 620 Dual

Re: v. 6.2 beta 3

Postprzez roman_tp » poniedziałek, 25 kwi 2011, 09:06

nie instalowałem jeszcze tej wersji - cały czas beta 2 - lecz wydaje mi się, że obie będą korzystać z tych samych map.

Schowek03.png
mimo, że jechałem po za terenem zabudowanym drogą krajową nr 32, na ekranie cały czas ograniczenie do 70 km/h - dozwolona prędkosć max. 90 km/h
Schowek03.png (23.29 KiB) Przeglądane 1645 razy

^^ http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s ... 87891&z=14 ^^





Schowek04.png
o ile na drogach krajowych jest ograniczenie, tak na tym odcinku drogi 307 powiatowej [powiatowej, czy gminnej? bo mi się już pomieszało] go nie było - wcale!
Schowek04.png (78.83 KiB) Przeglądane 1645 razy

^^ http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s ... 51562&z=12 ^^
Avatar użytkownika
roman_tp
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 16 lip 2009, 13:35
Lokalizacja: Lusówko
Telefon: CAT B15

Re: v. 6.2 beta 3

Postprzez intimo » poniedziałek, 25 kwi 2011, 19:36

roman_tp napisał(a):nie instalowałem jeszcze tej wersji - cały czas beta 2 - lecz wydaje mi się, że obie będą korzystać z tych samych map.


roman_tp jakbyś nie czytał co było na początku z ograniczeniami w AM. To samo. Z resztą dalej nie jest za dobrze, ale pracują nad tym.

Tymczasem,
Zauważyłem że na drogach:
jednocyfrowych - jest w miarę ok
dwucyfrowych - tu nie tak dobrze jak wyżej
trzycyfrowych - raz lepiej raz gorzej.

Mając na myśli, że nie jest tak dobrze i w miarę ok to chodzi tu o braki ograniczeń na niektórych odcinkach, błędne ograniczenia, z reguły NE zaniża (co jest lepsze niż zawyżenie), zapamiętanie ograniczeń z remontów których już nie ma (jeden czy dwa przypadki były)
We wszystkich przypadkach (kategoriach dróg) są błędy że na łączeniu dróg mamy nagle przeskok z 70 na 50 by znów mieć 70, a cały czas jadę drogą z ograniczeniem 70. Podobnie z wiaduktami, czasem potrafi przeskoczyć. Na przejechanych 1000 km z betą miałem około 10 takich przypadków.

Teraz będziemy mięli bolączki wieku dziecięcego jak w AM. Poczekajmy jeśli dodadzą asystenta pasa ruchu będzie podobnie.

Jeśli, zespole NE planujecie wydać tą wersję 6.2.1 jako wersję 6.1.1 po liftingu to spoko, ale naprawcie zapamiętywanie ustawień wyświetlania wielkości elementów menu i na mapie. Wszystko napisane w pierwszych postach.

Oczywiście nie zaspokoicie Nas liftingiem, wciąż czekamy na obiecanki które miały być na początku roku 2011, a tu już po świętach Wielkiej Nocy i nic.
intimo
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 965
Dołączył(a): środa, 12 sie 2009, 21:54
Lokalizacja: Kraków
Telefon: Samsung Galaxy A5 (2016)

Następna strona

Powrót do Wersje NaviExpert

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert