Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Odcinkowy pomiar prędkości

Re: Odcinkowy pomiar prędkości

Postprzez mentos11 » poniedziałek, 28 kwi 2014, 15:16

Tylko piraci muszą kombinować, wystarczy jechać normalnie i po problemie, a informacja w nawigacji jest dla zapominalskich ;)
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2961
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: Odcinkowy pomiar prędkości

Postprzez emerce » wtorek, 6 maja 2014, 09:08

Michal1983 napisał(a):
emerce napisał(a):Zawsze można zatrzymać się na papierosa :lol:

Trzeba być chorobliwie uzalależnionym, aby wykonywać tak dziwne czynności.


To co napisałem było z przymrużeniem oka, odczytaj jeszcze raz zdanie i przemyśl. Osobiście nie palę.
Obrazek
emerce
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 92
Dołączył(a): poniedziałek, 8 paź 2012, 08:29
Lokalizacja: Wrocław
Telefon: Galxy S4 ; NOKIA C5

Re: Odcinkowy pomiar prędkości

Postprzez Tom » sobota, 25 paź 2014, 22:13

http://www.brd24.pl/infrastruktura/odci ... za-budowa/

Odcinkowy pomiar prędkości. System zaliczył testy, rusza budowa
23 października 2014

Odcinkowy pomiar prędkości firmy Sprint pozytywnie przeszedł powtórzone testy. GITD zacznie budowę systemu. Do końca roku przybędzie jeszcze 55 fotoradarów, a w 2015 kolejnych 45. W tym roku gotowe mogą być też pierwsze instalacje monitoringu przejazdu na czerwonym świetle

Odcinkowy pomiar prędkości będzie kosztował niecałe 9 mln zł i ma być gotowy do końca 2015 r. Monitoring przejazdu na czerwonym świetle ma zacząć działać wcześnie, bo w połowie przyszłego roku. GITD wyda na niego niecałe 7 mln zł.


Generalny Inspektorat Transportu Drogowego oficjalnie wybrał dziś wykonawcę systemu odcinkowego pomiaru prędkości. Stworzy go olsztyńska firma Sprint. Poinformowano o tym podczas spotkania z dziennikarzami na XII Międzynarodowych Targach Budownictwa Drogowego, Kolejowego oraz Zarządzania Ruchem „Infrastruktura 2014″.
- Powodzeniem zakończyły się testy odcinkowego pomiaru prędkości, jednak tylko część systemu, tworzonego na rzecz poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach – podali przedstawiciele GITD. Zaznaczyli, że całość składać się będzie także z monitoringu przejazdu na czerwonym świetle oraz zunifikowanego systemu fotoradarów.

Odcinkowy pomiar w 29 miejscach
Wybór wykonawcy odcinkowego pomiaru prędkości mocno się przeciągnął. Najpierw żadna z firm, które zostały zaproszone do złożenia ofert nie spełniła warunków formalnych. Potem, gdy udało się to firmie Sprint, jej system nie przeszedł testów prowadzonych w Warszawie. Zawiódł wówczas dysk, na którym nie zapisała się część informacji o zarejestrowanych przez kamery pojazdach. Rafał Ogonowski z firmy Sprint tłumaczył nam wówczas, że do awarii doszło m.in. dlatego, iż testy prowadzono w dużo trudniejszych warunkach niż rzeczywiste – do zasilania trzeba było użyć agregatów prądotwórczych, a część sprzętu była słabiej zabezpieczona przed warunkami atmosferycznymi. – Ale to już jest naprawione i jesteśmy gotowi do następnego testu – dodawał.

Okazało się, że rzeczywiście Sprint po raz drugi przygotował się lepiej (tylko ta firma zgłosiła się na powtórne ogłoszenie o składaniu ofert do GITD).
Testy OPP w ramach powtórzonego postępowania przetargowego przeprowadzono 8 i 9 września 2014 r. - I zakończyły się dla urządzeń pomyślnym wynikiem – informuje GITD. Analizowane były nie tylko parametry związane z pomiarem prędkości, lecz także trafność w odczycie numerów tablic rejestracyjnych oraz rozpoznawaniu kategorii i marki pojazdów. Urządzenia wykrywały samochody na całej szerokości jezdni. Testy przeprowadzono na próbie 1200 pojazdów.

Teraz rozpocznie się więc budowa systemu w 29 miejscach, które zostały wybrane na podstawie zamówionej przez GITD analizy naukowej. Wybrano takie miejsca, w których dzięki odcinkowemu pomiarowi prędkości można zmniejszyć liczbę niebezpiecznych zdarzeń na drogach.

Motocykle mniej obserwowane?
Jak będzie działał odcinkowy pomiar prędkości? W skrócie – kamera na początku odcinka wybranego do pomiaru zarejestruje wjazd samochodu (zidentyfikuje klasę pojazdu, markę i zidentyfikuje tablice rejestracyjną oraz zapisze czas wjazdu), a kamera kończąca odcinek zarejestruje te same parametry. Dzięki temu wiadomo będzie z jaką średnią prędkością dany pojazd przejechał odcinek, na którym obowiązuje stała dopuszczalna prędkość.

System oferowany przez Sprint nie jest zresztą jakąś prototypową konstrukcją. To zmodyfikowana wersja czeskiego systemu UnicamVelocity produkcji firmy Camea. Ten system odcinkowego pomiaru prędkości działa m.in. w czeskiej Pradze.

Po tym, jak opublikowaliśmy rozmowę z Rafałem Ogonowskim o szczegółach technicznych systemu, pojawiły się wątpliwości, czy system będzie rejestrował motocykle. Jak bowiem ujawnił przedstawiciel Sprint w wersji zamówionej przez GITD kamery rejestrować będą przód pojazdu. Tymczasem jedyna tablica rejestracyjna motocykla umieszczona jest z tyłu.
Łukasz Majchrzak z CANARD zapowiedział potem, że system będzie miał możliwość rejestracji pojazdów również na tzw. odjeździe (czyli obie kamery na pasie ustawione są w kierunku ruchu pojazdów).
– Oczywiście nastawiamy się głównie na dyscyplinowanie kierowców samochodów i po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego, gdy pojawiła się możliwość wglądu w zdjęcie zależy nam na tym, by kamery ustawione były na rejestrowanie przodu pojazdu, gdzie jest szansa na rozpoznanie osoby siedzącej za kierownicą. Nie wykluczamy jednak, że na niektórych odcinkach będziemy zmieniać położenie kamer na odjazd pojazdów – zapowiedział.

Pierwsze 29 odcinków objętych OPP ma być gotowych do końca 2015 r. System będzie kosztował niecałe 9 mln zł.

Pierwsze łapanie na czerwonym świetle jeszcze w tym roku
Przedstawiciele GITD mówili też o szczegółach systemu łapiącego przejazdy na skrzyżowaniach na czerwonym świetle. W czerwcu 2014 r. podpisali umowę na jego wykonanie z firmą Neurosoft z Wrocławia. Już w lipcu informowaliśmy, że testowany na toruńskim aeroklubie system przeszedł pomyślnie wszystkie testy. Ćwiczono scenariusze z różnymi kategoriami pojazdów. – Łącznie zasymulowano 800 wykroczeń – informował Karol Gajda z Neurosoft. – W ramach testów sprawdzono też reakcje systemu na szereg czynników mogących potencjalnie zakłócić jego pracę. W każdym z symulowanych przypadków system działał prawidłowo.

NeuroCar RedLight – bo tak nazywa się system firmy Neurosoft – będzie składał się w sumie z ponad 250 kamer HD. Zainstalowane zostaną na 20 skrzyżowaniach, gdzie mają powstrzymać kierowców przed przejeżdżaniem na czerwonym świetle, czyli ograniczyć liczbę zderzeń podczas wymuszeń pierwszeństwa i uczynić bezpieczniejszymi przejścia dla pieszych.

Monitoring wjazdu na czerwonym świetle kupiony przez GITD kosztował będzie blisko 7 mln zł. Ma być gotowy do połowy 2015 r. – Po woli zamykamy fazę projektową – mówi Karol Gajda. – 80 proc. dokumentacji projektowej z miejsc, gdzie będzie instalowany system trafiło już do GDDKiA. W tym roku chcielibyśmy wykonać od 3 do 5 gotowych instalacji – prognozuje.
System Neurosoft w przeciwieństwie do systemu Sprint nie jest zagraniczną implementacją, to autorskie rozwiązanie polskiej firmy. Nie wymaga integrowania z instalacją sygnalizacji świetlnej.
- Nasz innowacyjny algorytm rozpoznawania przy użyciu zestawu sieci neuronowych może być używany w różnych krajach – opowiada Gajda. – Zastosowanie analizy składniowej pozwala na rozpoznawanie nie tylko zawartości tablic ale również np. kraju ich pochodzenia. Użycie sieci neuronowej typu spatiognitron eliminuje potrzebę wstępnej segmentacji obrazu na poszczególne znaki co znacząco poprawia rozpoznawalność obrazów mocno zniekształconych – dodaje.

Do końca roku przybędzie 55 fotoradarów
Od 2011 roku Główny Inspektorat Transportu Drogowego przejął nadzór nad fotoradarami policji i GDDKiA. Od tego czasu trwa unifikacja systemu. Pozostawiono urządzenia w miejscach, gdzie naprawdę mogą poprawić bezpieczeństwo i postanowiono, że będą jednolicie ustawione.
W związku z tym od maja 2014 r. zdemontowano kilkaset pustych masztów: uszkodzonych, zdewastowanych, niespełniających wymogów technicznych, a w skrajnych przypadkach nieposiadających dostępu do energii elektrycznej.
Wśród masztów, które nie zostały zdemontowane było też kilkanaście sztuk, które na prośbę lokalnych władz zostały przekazane pod samorządom i to one odpowiadają teraz za proces przystosowania ich do pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Do końca tego roku w 55 pustych teraz masztach pojawią się nowe urządzenia do rejestracji wykroczeń. Zanim zaczną działać, zostaną – tak jak wszystkie – oznaczone na żółto. W 2015 roku CANARD zainstaluje jeszcze w nowych lokalizacjach kolejnych 45 urządzeń.

Łukasz Zboralski


Do tego dorzucam listę miejsc z artykułu.
http://www.brd24.pl/infrastruktura/gitd ... predkosci/
Tom
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 251
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sty 2014, 07:53
Lokalizacja: Zabrze
Telefon: Asus ZenFone 4

Re: Odcinkowy pomiar prędkości

Postprzez vtec_z » czwartek, 6 lis 2014, 16:34

Widzę szanse na nową funkcjonalność NE - obliczenie i wyświetlenie średniej prędkości od początku odcinka pomiarowego. Jeżdżącym w okolicach prędkości dozwolonej pozwoliłoby to korygować swoją prędkość tak, by na końcu odcinka średnia nie przekraczała dozwolonej.
First man, then machine (Soichiro Honda)
Avatar użytkownika
vtec_z
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 976
Dołączył(a): czwartek, 10 wrz 2009, 07:51
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Lumia 640XL LTE

Re: Odcinkowy pomiar prędkości

Postprzez Michal1983 » czwartek, 6 lis 2014, 19:11

Lepiej nie kombinować tylko kontrolować prędkościomierz. Większość samochodów ma tak go wyskalowanego, że pokazuje więcej niż się obecnie jedzie. Wystarczy trzymać licznikową prędkość i nie będzie problemu. Takie kombinacje utrudniają ruch i nawet powodować zagrożenie w ruchu lądowym. Jadąc za szybko tym odcinkiem tak czy tak nie można zyskać, po co więc kombinować?
Ostatnio edytowano czwartek, 6 lis 2014, 19:15 przez Michal1983, łącznie edytowano 1 raz
Naviexpert - Navigation comes back to business | Piłeś alkohol? Nie prowadź! Zadzwoń po trzeźwego kierowcę!
Nie jeżdżę wolno to wszyscy wokół mnie gdzieś się śpieszą. | Chce testować/używać NE 11.1.137 na mojej Nokii.
PS 22:17, PS2 0:38 z Nokią 5230
Michal1983
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1653
Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia 5230

Re: Odcinkowy pomiar prędkości

Postprzez Qbek » czwartek, 6 lis 2014, 19:14

Badania naukowe wykazały, że poruszanie się zgodnie z obowiązującą prędkością, powoduje większą ilość korków.
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: Odcinkowy pomiar prędkości

Postprzez Michal1983 » czwartek, 6 lis 2014, 19:19

Główną składową korków jest jednak natężenie ruchu (łączna ilość samochodów, które przejeżdżają przez dane miejsce w danym czasie), a nie prędkość poszczególnych samochodów. Prędkość jest wynikiem korka a nie przyczyną. Na powstawanie korków wpływa też infrastruktura: źle zsynchronizowane sygnalizatory, zła ilość i długość pasów dla najbardziej oblężonych kierunków.
Naviexpert - Navigation comes back to business | Piłeś alkohol? Nie prowadź! Zadzwoń po trzeźwego kierowcę!
Nie jeżdżę wolno to wszyscy wokół mnie gdzieś się śpieszą. | Chce testować/używać NE 11.1.137 na mojej Nokii.
PS 22:17, PS2 0:38 z Nokią 5230
Michal1983
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1653
Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia 5230

Re: Odcinkowy pomiar prędkości

Postprzez adamus » czwartek, 6 lis 2014, 21:58

vtec_z napisał(a):Widzę szanse na nową funkcjonalność NE - obliczenie i wyświetlenie średniej prędkości od początku odcinka pomiarowego. Jeżdżącym w okolicach prędkości dozwolonej pozwoliłoby to korygować swoją prędkość tak, by na końcu odcinka średnia nie przekraczała dozwolonej.

Yan... ma dokladnie takie rozwiazanie mozna przeszczepic to do NE
-------------------
Prowadzi Naviexpert Lifetime | Ostrzega Y. | Nagrywa Vicovation TF2 EZ
Avatar użytkownika
adamus
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 170
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:48
Lokalizacja: podkarpacie
Telefon: Note 3

Re: Odcinkowy pomiar prędkości

Postprzez Roddy » piątek, 6 lut 2015, 12:07

Zgadza się.
Większość kierujących utrzymuje taką odległość od pojazdu poprzedzającego, jaką pokonuje z daną prędkością w czasie ok. 2 sekund.
Czyli przy 36 km/h = 10 m/s to będzie 20 m. Przy 72 km/h = 20 m/s odpowiednio 40 m.
Zakładając średnią długość samochodu 5 m, to przy danych prędkościach "slot" na jeden samochód wynosi odpowiednio 25 i 45 m.
Jak to przeliczyć przez prędkości, to przy 36 km/h przepustowość pojedynczego pasa wynosi 24 samochody na minutę, przy 72 km/h niecałe 27 samochodów na minutę.
Wpływ na korkowanie się raczej niewielki.
Roddy
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 134
Dołączył(a): czwartek, 26 wrz 2013, 07:24
Lokalizacja: Kraków
Telefon: MS Lumia 650, myPhone Iron

Re: Odcinkowy pomiar prędkości

Postprzez hardtmuth » piątek, 6 lut 2015, 14:02

Piękna analiza, która uświadamia, że prędkość wcale przepustowości znacznie nie zwiększa. Gorzej, że niezależnie od prędkości często spotyka się utrzymywanie odległości niekiedy i <10 m od poprzedzającego auta!
hardtmuth
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 143
Dołączył(a): niedziela, 6 kwi 2014, 08:19
Lokalizacja: Gdańsk
Telefon: Motorola Moto G

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wolna strefa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości

Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert