Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Ile jest danych CT Online?

Re: Ile jest danych CT Online?

Postprzez Edek Łomiarz » piątek, 28 wrz 2012, 12:21

Nie mam za bardzo z kim niestety, więc testy robię sam... Raz jadę tak, jak NE mnie prowadzi, a innym razem po swojemu i porównuję. Oczywiście wniosków nie wysnuwam po 1 przejeździe, ale po kilku, chyba że wiem od razu że wytyczona przez NE trasa jest problematyczna.
Edek Łomiarz
 

Re: Ile jest danych CT Online?

Postprzez ALEX » piątek, 28 wrz 2012, 12:38

Właśnie - po swojemu. Tyle, że nic z tego nie wynika.
Koledzy z forum zrobili taki test, zapytaj ich czy był sponsorowany: topic783.html
A to moje: topic231-210.html#p19658
To co pokazuje nawigacja życie i tak weryfikuje. Czasami na drodze stanie śmieciarka, L-ka bądź dane o ruchu będą nieaktualne. Statystycznie jednak rzecz biorąc z NE przejedziesz szybciej. Potwierdzam to własnymi obserwacjami. Muszę też przyznać, że we własnym mieście analizując sytuację przede mną, układ świateł potrafię (wydaje mi się) przejechać szybciej niż proponuje navi... Zdarza się również, że o niektórych drogach w moim mieście dowiedziałem się właśnie od NE unikając stania w korkach (których na szczęście mam bardzo mało).
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ile jest danych CT Online?

Postprzez Edek Łomiarz » piątek, 12 paź 2012, 17:16

ALEX napisał(a):Właśnie - po swojemu. Tyle, że nic z tego nie wynika.
Rozumiem że wg Ciebie dużo więcej wynika z pojedynczego krótkiego testu na 2 lub 3 samochody, w którym większą rolę gra przypadek lub styl jazdy niż z wielokrotnych porównań tras przejechanych 1 samochodem - tylko dlatego że "testy" robione były tylko 1 samochodem, tak? Ciekawe, ale pozwól że jednak nie zgodzę się z Tobą.

ALEX napisał(a):Koledzy z forum zrobili taki test, zapytaj ich czy był sponsorowany: topic783.html
To jest właśnie taki jednorazowy test, o którym pisałem wyżej, że więcej tu znaczy przypadek, styl jazdy i "łut szczęścia" niż umiejętności nawigacji - w drugim teście świetnie to zostało pokazane. Fajnie że chłopacy skrzyknęli się na taką przejażdżkę, sam chętnie bym się też przejechał, ale nie można tego traktować jako miarodajnego testu, ale jako dobrą zabawę. Z Twojego "testu" też trudno wyrokować odn. jakości tras nawigacji, choćby dlatego, że:
ALEX napisał(a):To nie był test a tym bardziej wyścig. Zazwyczaj jechaliśmy razem - raz po prostu się "zgubiliśmy". Sam dojazd do Zakopanego niestety na niekorzyść NE - w Nowym Targu kolega pojechał według znaków, ja według NE przez Białkę Tatrzańską (zdaje się, że wychodzi jakieś 10km więcej) - przyjechałem jako drugi.
A co do wspomnianych 34km - mogło by być więcej gdybym po wjechaniu na autostradę jechał szybciej.
Widać że taki pojedynczy przejazd to zdecydowanie za mało, aby na jego podstawie wyrobić sobie zdanie o nawigacji.

ALEX napisał(a):To co pokazuje nawigacja życie i tak weryfikuje. Czasami na drodze stanie śmieciarka, L-ka bądź dane o ruchu będą nieaktualne.
Tu zgadzam się w 100% i żeby nie było - dotyczy to oczywiście każdej nawigacji, bo żadna nawigacja nie będzie w stanie przewidzieć i uniknąć tego typu "utrudnień".

ALEX napisał(a):Statystycznie jednak rzecz biorąc z NE przejedziesz szybciej. Potwierdzam to własnymi obserwacjami. Muszę też przyznać, że we własnym mieście analizując sytuację przede mną, układ świateł potrafię (wydaje mi się) przejechać szybciej niż proponuje navi... Zdarza się również, że o niektórych drogach w moim mieście dowiedziałem się właśnie od NE unikając stania w korkach (których na szczęście mam bardzo mało).
I tu pojawia się problem różnicy w jakości map i ilości danych CT w różnych rejonach kraju. U Ciebie widocznie jest z tym dobrze, u mnie, niestety nieco gorzej. Jak już kiedyś pisałem - mam często wrażenie, że w moim mieście i okolicach jestem jedynym użytkownikiem NE. I pewnie właśnie stąd pochodzi różnica naszych ocen dotyczących tras układanych przez NE. Zaznaczam jednak, że ta moja nienajlepsza ocena wynika z obserwacji mojego rejonu i nie musi pokrywać się ani być odzwierciedleniem oceny w całym kraju, choć jednak daje do myślenia.

Reasumując - obaj mamy rację ;)

PS. Żeby było jasne - uważam NE za świetną nawigację, która przy odpowiednim dopracowaniu byłaby zdecydowanie najlepsza. Nie przeszkadza mi to jednak widzieć, opisywać, komentować, czy wręcz "wytykać" jej wad. Dlatego proszę nie traktujcie moich postów jako ataki czy "hejtowanie" NE, ale jako krytykę "w drodze ku doskonałości". A to że czasem jestem uparty (czy wręcz upierdliwy), to już swoją drogą... ;)

Pozdrawiam!
Edek Łomiarz
 

Re: Ile jest danych CT Online?

Postprzez Edek Łomiarz » sobota, 13 paź 2012, 23:48

A wracając do CT, to dzisiaj jego dane mocno mnie zaskoczyły pokazując pomarańczowy kolorek (nie pamiętam jaką to prędkość, ale to nie ważne) na pewnym krótkim odcinku, który... nie istnieje od jakichś 5 lat albo i dłużej.

Na prawdę nie wiem skąd Wy te informacje bierzecie... Takie właśnie kwiatki świetnie pokazują jak prawdziwe są to dane...

Odcinek już zgłoszony do usunięcia z mapy.
Edek Łomiarz
 

Re: A może pochwalimy NE za coś?

Postprzez Edek Łomiarz » środa, 28 lis 2012, 20:08

Coś jest na rzeczy, bo dzisiaj miałem bardzo podobną sytuację, identyczną zresztą jak w opisanym poście - topic337-520.html#p26183. Nawet miejsce było te same.
NE pokazał korek na tyle duży, że skierował mnie objazdem, przejazd którym zająłby ok. 10 minut (2 lewoskręty, jeden z nich dość trudny ze względu na panujący ruch). Nie pojechałem, bo "zakorkowany" odcinek widziałem dokładnie przed sobą. Chciałem nawet nagrać telefonem filmik na dowód, ale zanim wyjąłem telefon z uchwytu i włączyłem nagrywanie, to... już zdążyłem ów korek przejechać... nawet na światłach nie musiałem się zatrzymywać, bo trafiłem na zielone...
Było to w godzinach szczytu - ok. 15:20. Przejeżdżam tamtędy codziennie o niemal identycznej porze i za każdym razem przejazd tamtędy jest podobny do dzisiejszego, ale raz na jakiś czas Naviexpert ubzdura sobie (skąd?) że tam jest korek i tworzy niepotrzebny i czasochłonny objazd.

A żeby było ciekawiej - droga 503 (ulica Pocztowa-Robotnicza) - rozkopana od wielu miesięcy, przez co od wielu miesięcy w godzinach szczytu tworzą się tam spore korki i spowolnienia - CT oczywiście pokazuje pomarańczowy kolor (nie pamiętam jaka to prędkość).


Też chciałbym wreszcie pochwalić NE za coś... tylko, kurcze, nie za bardzo mam za co...

Od czego zależy to, że w jednym rejonie jest tak dobrze i NE reaguje niemal natychmiast na korek, a w innych, nawet powtarzające się przez kilka miesięcy spowolnienia ruchu nie robią na NE najmniejszego wrażenia?


Edit. Dokładając do tego jeszcze fakt znikania po paru tygodniach wprowadzonych przeze mnie zmian na mapach... nie dziwcie się mi zatem, że odechciewa mi się korzystania z takich usług i tak nisko je oceniam...
Edek Łomiarz
 

Re: A może pochwalimy NE za coś?

Postprzez mentos11 » środa, 28 lis 2012, 20:34

Trudno nie zgadnąć od czego, od ilosci danych CT, może po prostu w Elblągu malo osob jeździ z NE i CT jest bardziej virtualne niż rzeczywiste
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2964
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: A może pochwalimy NE za coś?

Postprzez Edek Łomiarz » środa, 28 lis 2012, 21:30

Oczywiście, że biorę pod uwagę wpływ ilości danych CT na trafik i jego aktualność. Nie mam dziesięciu lat, ani nie używam NE od wczoraj ;)
Jednakże ilość danych CT w żaden sposób nie tłumaczy (a przynajmniej nie tłumaczy w pełni) opisanej przeze mnie sytuacji, bo:
a) wirtualny korek, którego objazd co jakiś czas tworzy NE, nigdy w rzeczywistości nie istniał (a przynajmniej ja nie kojarzę, a jeżdżę tamtędy niemal codziennie). Na całej tej trasie to akurat miejsce jest jednym z najbardziej przejezdnych. Gdyby nawet jakiś 1 czy 2 samochody dostarczyły danych o korku (przyjmijmy hipotetycznie że jednym pasem przejeżdżał tamtędy traktor, a na drugim L-ka próbowała ruszyć, ale jej nie wychodziło), to nawet ja sam, przejeżdżający tamtędy kilkadziesiąt razy o identycznej porze, powinienem dać na tyle mocne dane CT mówiące o dobrej przejezdności tego odcinka, że ten wirtualny korek nie powinien nigdy się tam znaleźć;
b) podobnie jak w punkcie "a" - przejeżdżając przez opisane w dalszej części mojego poprzedniego postu utrudnienia w ruchu, wielokrotnie od paru miesięcy, nawet same moje dane powinny dać znać automatom odpowiedzialnym w NE za CT, że coś na tej trasie się dzieje i że w godzinach szczytu prędkość przejazdu na danym odcinku spada nawet poniżej 10km/h.

A może z danymi CT jest jak potwierdzaniem/odwoływaniem fotoradarów...? Że nie ważne jest ile razy daną trasą przejadę dając NE (moim zdaniem) całkiem sporo danych CT, tylko ważne jest, że jakiś 1 inny użytkownik przejedzie daną trasą inaczej niż ja (powiedzmy traktorzysta lub kursant/instruktor L-ki) i jego dane CT stają się równie lub bardziej wiarygodne i więcej warte niż moje kilkadziesiąt przejazdów, tylko dlatego że te kilkadziesiąt przejazdów należy do tego samego użytkownika...
Edek Łomiarz
 

Re: A może pochwalimy NE za coś?

Postprzez ALEX » środa, 28 lis 2012, 21:56

Edek Łomiarz napisał(a):Że nie ważne jest ile razy daną trasą przejadę dając NE (moim zdaniem) całkiem sporo danych CT, tylko ważne jest, że jakiś 1 inny użytkownik przejedzie daną trasą inaczej niż ja (powiedzmy traktorzysta lub kursant/instruktor L-ki) i jego dane CT stają się równie lub bardziej wiarygodne i więcej warte niż moje kilkadziesiąt przejazdów, tylko dlatego że te kilkadziesiąt przejazdów należy do tego samego użytkownika...


KasiaD napisał(a):Pojawiły się pytania dotyczące ilości danych. Uznaliśmy wspólnie, że najlepszą informacją jest częstotliwość z jaką otrzymujemy dane. Przykładowo w Warszawie, gdzie omijanie korków jest podstawą, w godzinach szczytu na danym fragmencie drogi otrzymujemy informacje CT średnio co 40 sekund. Czyli, średnio co 40 sekund przez dany fragment drogi przejeżdża user z NE.


Zapewne nie jeździsz na swoim terenie sam, tyle, że w porównaniu z Warszawą mieszkasz "na pustyni" - oczywiście w dużej przenośni. Stąd pewnie korki widma...
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: A może pochwalimy NE za coś?

Postprzez mentos11 » środa, 28 lis 2012, 22:17

Analiza sytuacji na drodze jest skomplikowana i nie zależy tylko od jednego przejazdu, może tak szybko przyjechałes ze algorytm potraktował cię jak motocykliste ;)
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2964
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: A może pochwalimy NE za coś?

Postprzez lchmiel » środa, 28 lis 2012, 22:27

Stu motocyklistów wobec trzech traktorów tworzy regułę.

No, to jak to jest?
LChmiel
Avatar użytkownika
lchmiel
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1334
Dołączył(a): piątek, 21 sie 2009, 13:13
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy S10+ SM-G975F Orange

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert