Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Test użytkowników - NE & AM.

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez SoLar » poniedziałek, 13 lut 2012, 11:01

W piątek po południu jechałem z centrum Warszawy ku górom. Miałem uruchomiony NE 6.2.1 ( z ręczną „automatyką” ) i Rozbójnika na drugim telefonie, który sądząc po komunikatach trasę uaktualnia automatycznie.
Na Towarowej oczywiście odstałem swoje ale od Placu Zawiszy nawigacje proponowały różne drogi. NE chciał jechać Jerozolimskimi chyba aż do Ryżowej i dalej przez Opacz do Raszyna. Natomiast Y mimo, iż trasę miał wyczernioną korkami, prowadził najkrótszą drogą, czyli ciągiem Grójecka-al. Krakowska. Na Rondzie Zawiszy omiotłem wzrokiem początki obu alternatyw i widząc, że obie są puste wybrałem krótszą. NE ze trzy razy proponował skręt w prawo w kierunku Jerozolimskich ale każdorazowo go ignorowałem bo jechało się płynnie. Dopiero od Lorda zrobiło się tłoczno, Y nadal twardo trzymał się trasy na wprost a ja tym razem wymusiłem na NE przeliczenie trasy, który zaproponował skręt w Krakowiaków. Prosto w 400 metrowy korek przed lewoskrętem w Leonidasa a dalej labiryntem drogo podobnych uliczek aż do Pogranicznej. Sprecyzuję: nawierzchnie dróg są w tamtym rejonie raczej dla jeepów. No i jeszcze włączyć się ruchu na Krakowską. Tak więc na objeździe zaproponowanym przez NE na pewno „zyskałem”.
Biorąc to i poprzednie posty Kolegów pod uwagę nasuwa mi się pesymistyczna konkluzja:

może w ogóle dać sobie spokój z nawigacjami z traffikiem ?

Może wystarczy „poprawiony” przez znanego tu i ówdzie „pawła” KNS by mieć świetną mapę ? Albo za niewygórowane pieniądze kupić śliczną wizualnie produkcję zza południowej granicy ?
No bo skoro ambitne nawigacje z traffikiem mają spore luki w zbieraniu bieżących informacji z braku źródła (użytkowników nawigacji lub użytkowników monitorowanej floty) w ogóle nie wiedzą co się dzieje na danym odcinku. Lub w najlepszym przypadku dane są opóźnione: korki widmo, gdy już ich nie ma.
A statystyki mające z założenia wypełniać te dziury obarczone są błędami z przeróżnych powodów, np. remontowano przez miesiące kiepską drogę, więc system do statystyk zanotował z długiego okresu niskie prędkości. Otwarto drogę. A system i tak ją pomija przy wyznaczaniu tras bo nie wie, że można tam jechać dużo szybciej. Albo w ogóle nie ma indywidualnych statystyk dla danej drogi tylko przyjęto coś wg. kategorii drogi.
A zdarzenia nagłe typu wypadek, czy nawet karambol na autostradzie to istne tragedie dla automatycznych systemów – no bo skąd mają o nich wiedzieć skoro brak jest aktualnych przejazdów z felernego zamkniętego odcinka ? Nawet jak jedno „źródło danych” do systemu uczestniczy w takiej imprezie to system i tak nie ma pewności jaki jest powód zatrzymania się: może autko się śpsiuło, złapali wyłudzacze mandatów albo pasażer z fotelika się porzygał ?
Może więc do sytuacji na drogach podchodzić jak do pogody ? Siła wyższa.
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez ALEX » poniedziałek, 13 lut 2012, 11:18

@SoLar: a spróbuj do tematu podejść odwrotnie: zobacz ile tras jest dobrych w stosunku do wpadek.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez SoLar » poniedziałek, 13 lut 2012, 12:46

ALEX napisał(a):@SoLar: a spróbuj do tematu podejść odwrotnie: zobacz ile tras jest dobrych w stosunku do wpadek.


Ogólnie jestem zwolennikiem nawigacji z traffikiem ale nie posiadam możliwości bilokacji by mieć pewność, że ma to sens.

Żeby nie było tak jak z usługami konsultingowymi, że oszczędności wygenerowane przez zatrudnienie konsultantów równe są ich honorariom. :lol:

Jeśli na dystansie rzędu 450 km mam zaoszczędzić 14 minut ale jechać po jakiś kurwidołkach zamiast po przyzwoitych DK to pytanie o zasadność zaczyna być uprawnione. :idea:
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez mentos11 » poniedziałek, 13 lut 2012, 12:57

Rano to rzeczywiście zauważyłem ze powstające korki nie sa widoczne w NE ale po południu naprawde dobrze pokazuje ruch na drodze. Choć wypadki się zdarzają.
Pewnie to wynika z ilości napływających danych do ct.
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2964
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez SoLar » poniedziałek, 13 lut 2012, 13:13

Dlatego byłoby dobrze aby NE pokazywał na mapie kilka wybranych przez użytkownika typów tras a nie lakoniczną informację nt. czasu przejazdu.
Użytkownik widząc jednoczesnie proponowane trasy mógłby wybrać, czy warto dla oszczędności kilku minut telepać się po jakiś podejrzanych okolicach.
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez jomamoto » wtorek, 14 lut 2012, 01:00

Proponuję wrócić do tematu wątku. info o błędach nawigacji można zgłosić gdzie indziej.
Wszyscy piszą że NE od wersji 7 znacznie lepiej wyznacza trasy co i ja odczułem więc test NE 6.2.1 jest spóźniony.
Zapraszam do zgłoszenia się jako tester z Y lub NE 6.2 do następnego ewentu to będziemy mieli większą bazę porównań.
jomamoto
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 98
Dołączył(a): piątek, 10 lip 2009, 22:37
Lokalizacja: Wołomin

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez SoLar » wtorek, 14 lut 2012, 12:36

jomamoto napisał(a):(...)
Wszyscy piszą że NE od wersji 7 znacznie lepiej wyznacza trasy co i ja odczułem więc test NE 6.2.1 jest spóźniony.
(...)


To ciekawe, bo wg. wypowiedzi na tym forum reprezentanta NE nie ma różnic w trafficu pomiędzy wersjami 6 i 7:

Hakari napisał(a):Solar za przeliczanie trasy jest odpowiedzialny więcej niż jeden serwer, wersja 7.1 ma tą przewagę, że przelicza praktycznie co 5 min, starsza wersja mogła trafić na serwer na którym dane po prostu nie zostały jeszcze zaktualizowane. Jeśli będziesz miał chwilkę i pamiętasz na jakiej to było drodze (oraz godzina) to napisz mi na PW numery ID to postaram się o więcej informacji :) Absolutnie to nie jest tak, że użytkownicy starszy wersji są tutaj dyskryminowani.
- wtorek, 24 sty 2012, 11:09
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez lekkir » czwartek, 16 lut 2012, 08:43

Najlepiej test zrobić na długiej trasie w trudnych warunkach jak wczoraj :lol:
Trasy będą pewnie podobne, lecz czasy przejazdu już przeróżne...

15.02.2012, godz.16,
trasa Bielsko-Biała - Polkowice:
Czasy sprawdzone przed wyjazdem, trasy praktycznie identyczne, poniżej to co naliczyły (w zaokrągleniu do dziesiątek):
NE: ~4:00
Y: ~5:20
AM: ~4:30
GM: ~5:10
Faktycznie: ~5:30

Dodam, że to nie ja byłem podróżującym - lecz osobnik, który jest prawie tak dobrym kierowcą jak ja :mrgreen:
...a tak zachwalałem mu NE! czyżby po A4 nie jeździły wczoraj pojazdy dostarczające informacji o swoich prędkościach??
lekkir
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 109
Dołączył(a): wtorek, 2 lis 2010, 19:57
Lokalizacja: śląsk
Telefon: SGS III

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez Hakari » czwartek, 16 lut 2012, 09:12

Co do Autostrad wczoraj to polecam też przeczytać też ostatni post Intimo topic231-240.html#p22333
Hakari vel Moradin współredaktor http://blognavi.pl/
Hakari
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 653
Dołączył(a): sobota, 22 sty 2011, 16:27
Telefon: i9001

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez SoLar » czwartek, 16 lut 2012, 09:22

Chciałbym trochę bronić AM, być może, że też NE ale z tą pierwszą mam po prostu większe doświadczenie.
Otóż trasa wyznaczana nawet tuż przed wyjazdem opiera się o statystyki, dopiero po ruszenia, po kilkudziesięciu sekundach AM przelicza ( oczywiście jeśli jest legalna i ma dostęp do Internetu ) trasę, która z reguły różni się co do przebiegu a już na pewno co do ETA.
Podejrzewam, że NE w wersji 7 działa podobnie.
Widzę, że prognoza Y była najbliższy faktycznemu przejazdowi – pewnie dlatego, że on jest w stanie wyznaczać tylko trasy od fix’a GPS i na "tą chwilę".
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert