Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Test użytkowników - NE & AM.

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez mentos11 » czwartek, 16 lut 2012, 09:26

Przy tak długiej trasie to podejrzewam że NE obliczal czas dojazdu na podstawie danych historycznych i stąd te nie doszacowanie czasu przejazdu :|
Przy krótkich trasach czas dojazdu był prawidłowy.
To sa tylko moje domysły nie znam algorytmu wyliczania czasu tras.
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2964
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez lekkir » czwartek, 16 lut 2012, 10:55

No właśnie te dane historyczne nie bardzo do mnie przemawiają - odpowiedź leży gdzie indziej. Przecież na głównych drogach danych o aktualnej sytuacji powinno być najwięcej, a A4, jedynka & 81 niewątpliwie do takich dróg należą.
Z doświadczenia też wiem, że np. na "jedynce" NE bardzo dokładnie odzwierciedla aktualną sytuację (dziennie nią jeżdżę) i dlatego bardzo mnie zdziwił czas oszacowany przez NE!!

@SoLAr to o czym piszesz na pewno występuje w GM - tzn. na www pokazuje co innego jak na telefonie, do AM nie mogę się za bardzo odnieść, a w NE nigdy nie zauważyłem by zaraz po starcie przeliczyła na nowo ukazując zdecydowanie inne dane. Y za to przeważnie pokazuje przeszacowany czas dojazdu i może dlatego był najbliżej rzeczywistego czasu przejazdu ?
lekkir
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 109
Dołączył(a): wtorek, 2 lis 2010, 19:57
Lokalizacja: śląsk
Telefon: SGS III

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez Marian » czwartek, 16 lut 2012, 11:25

lekkir napisał(a):No właśnie te dane historyczne nie bardzo do mnie przemawiają - odpowiedź leży gdzie indziej. Przecież na głównych drogach danych o aktualnej sytuacji powinno być najwięcej, a A4, jedynka & 81 niewątpliwie do takich dróg należą.
Tak, ale przy długich trasach program nie powinien brać pod uwagę sytuacji bieżącej na całej trasie, lecz prognozę sytuacji dla chwil przyszłych wynikających z czasu jazdy po tej trasie. A te prognozy są określone przez dane historyczne. Sytuacja bieżąca jest miarodajna jedynie dla tras krótkich, bo zapewne nie zdąży się w krótkim czasie zmienić. Jeśli NE istotnie tak działa, to jest to generalnie OK, chociaż przy radykalnie zmienionych warunkach drogowych prognozy mogą okazać się kiepskie. Byłoby całkiem dobrze, gdyby NE miał dane historyczne uwzględniające warunki pogodowe, ale to raczej nierealne. Natomiast uwzględnienie warunków pogodowych można by zgrubnie zrealizować poprzez pomnożenie historycznych czasów jazdy (albo podzielenie prędkości) przez pewien współczynnik (np. 1.25) wyliczony na podstawie relacji sytuacji aktualnej i historycznej.
lekkir napisał(a):Z doświadczenia też wiem, że np. na "jedynce" NE bardzo dokładnie odzwierciedla aktualną sytuację (dziennie nią jeżdżę) i dlatego bardzo mnie zdziwił czas oszacowany przez NE!!
Wyjaśnienie jak wyżej.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez SoLar » czwartek, 16 lut 2012, 12:03

W sumie byłoby miło, gdyby ktoś z zespołu NE rozwiał lub potwierdził nasze domysły w kwestii prognozowania przez serwery NE ETA długich tras.

Czy NE uwzględnia do obliczeń dane trafikowe live na moment wyznaczania dla całej trasy, czy bieżące dane traffikowe są brane dla jakiegoś początkowego odcinka ( jaki promień od startu ) a dla reszty trasy ze statystyk ?
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez KasiaD » czwartek, 16 lut 2012, 16:02

SoLar, Marian... jak najbardziej potwierdzam Wasza przypuszczenia i domysły.

Na oszacowanie czasu przejazdu składa się kilka czynników. Pod uwagę brane są dane bieżące i historyczne z różnym priorytetem. Im dalej od punktu startowego tym dane historyczne mają wyższy priorytet. Ponadto priorytet zależy również od stref czasowych, dla NE ważne jest czy trasa przebiega w całości w ciągu godzin nocnych, godzin szczytu itp.

Przykładowo:
1. startujemy z Kutna do Poznania o godzinie 02:00, trasa potrwa około 2 godzin, czyli na miejscu będziemy około 04:00 - o godzinie 4 nad ranem sytuacja drogowa w Poznaniu nie ulegnie zbyt dużej zmianie w stosunku do godziny 02:00, w tym momencie priorytet danych historycznych pod koniec trasy nie jest mocno podbijany.
2. startujemy z Kutna do Poznania o godzinie 05:45, trasa potrwa około 2 godzin, czyli na miejscu będziemy około 07:45 - z uwagi na to, że w Poznaniu wylądujemy w okolicy porannego szczytu, czyli sytuacja drogowa z 5:45 dość mocno ulega zmianie, dane historyczne na końcu trasy mają wysoki priorytet podczas pierwszego układania trasy.

Oczywiście w obu przypadkach czas dojazdu ulega dynamicznie doszacowaniu podczas nawigowania.
...in space no one can hear your scream...
KasiaD
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 862
Dołączył(a): czwartek, 22 lip 2010, 09:44
Telefon: Samsung S9

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez SoLar » czwartek, 16 lut 2012, 16:13

Sensownie wyglądają te założenia - dziękuję za wyjaśnienia. :P
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez lekkir » czwartek, 16 lut 2012, 20:42

Również dziękuję za odpowiedź, zawsze coś więcej wiemy o działaniu algorytmów NE :)
Ale nie byłbym sobą gdybym nie grzebał dalej...
Jak najbardziej rozumiem zasadność takiego kalkulowania, lecz w przypadku tak trudnych warunków pogodowych nie bardzo się to sprawdza, bo na przykład chciałbym wiedzieć ile zajmie mi podróż z punktu A do znacznie odległego punktu B, ile wcześniej mam wyjechać by być w punkcie B na czas no bo przecież jest wyjątkowo ciężko na drogach (dodam, że często tak robię chwilę przed wyjazdem).
Czy w takim przypadku wiedząc, że na całym odcinku A4 zamiast średniej prędkości powiedzmy 120km/h jeździ się ze średnią 70km/h i to już od kilku długich godzin nie zastosować innych zasad szacowania czasu przejazdu? przecież to całkiem inna sytuacja aniżeli zator na odcinku 5km ze średnią prędkością 10km/h ;)

Żeby nie było, że narzekam, płaczę, lekcje też już odrobiłem :lol: ale mnie by coś takiego kręciło :D

Tak w ogóle to chyba trochę odbiegamy od tematu tego wątku i w dodatku przeze mnie :oops:
lekkir
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 109
Dołączył(a): wtorek, 2 lis 2010, 19:57
Lokalizacja: śląsk
Telefon: SGS III

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez roman_tp » czwartek, 16 lut 2012, 21:42

pytanie do administratorów - czy kolega lekkir ma podpis w stopce zgodny z regulaminem mówiącym o tym co wolno, a czego nie wolno?

możliwe odpowiedzi:
[ ] a - tak
[ ] b - nie
[ ] c - nie wiem

aby zapoznać się z treścią, proponuje się wylogować i kliknąć w ten link

:lol:
Avatar użytkownika
roman_tp
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 16 lip 2009, 13:35
Lokalizacja: Lusówko
Telefon: CAT B15

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez KasiaD » czwartek, 16 lut 2012, 21:50

lekkir... ufffff... dobrze, że lekcje odrobione... a zęby umyłeś? bo inaczej bajki na dobranoc nie będzie :P

a wracając do tematu... dane historyczne i algorytm statystyczny są przeliczane codziennie... algorytm statystyczny bierze pod uwagę na tyle świeże dane, na ile to jest na chwilę obecną możliwe... oczywiście przy drastycznej, szybkiej zmianie warunków pogodowych jest to dużo trudniejsze, ale na tym również pracujemy i nie poddamy się póki algorytm na takie zmiany nie będzie reagował tak szybko jak Wszyscy byśmy sobie tego życzyli ;)
...in space no one can hear your scream...
KasiaD
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 862
Dołączył(a): czwartek, 22 lip 2010, 09:44
Telefon: Samsung S9

Re: Test użytkowników - NE & AM.

Postprzez KasiaD » czwartek, 16 lut 2012, 22:06

ehhh Romanie Drogi.... masz niechybną rację... kroki zostały podjęte.

kdz.
...in space no one can hear your scream...
KasiaD
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 862
Dołączył(a): czwartek, 22 lip 2010, 09:44
Telefon: Samsung S9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert