Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez SoLar » środa, 25 kwi 2012, 12:42

Pomysł o tyleż fajny i pożyteczny w działaniu co niestety raczej mało realny do uruchomienia – biorąc pod uwagę ogólną tendencję do eliminacji czynnika ludzkiego na rzecz systemów automatycznych praktycznie we wszystkich dziedzinach. Podkreślam: niestety. I moim skromnym zdaniem raczej powinniśmy się skupić nad propozycjami, które można zaimplementować do systemu informatycznego niż takimi które powodowałyby rozrost „funduszu płac” w sprawozdaniu finansowym NE. CT OnLine ma luki: „statystyki” widzą korek którego nie ma, albo odwrotnie: zupełnie nie wiedzie o korku powstałym po wypadku. I oczywiście ludzka ręka powinna to korygować na bieżąco.

System zgłoszeń on-line powinien być koniecznie uzupełniony o POI: „wypadek”, „korek” i „inne niebezpieczeństwo” (do zgłaszania wszystkiego czego normalnie nie powinno być na jezdni).
A ustawienia wyznaczania tras uzupełnione o opcje umożliwiające ewentualne omijanie ( lub ograniczanie występowania ) na trasie.

Trochę w odpowiedzi na postulat Mariana. Te trzy ostatnie POI, które proponuję dodać, można by było też zgłaszać również z poziomu korkosfery.
Np. SoLar słyszy o 13:57 w radiowej Jedynce, że na A-4 w pobliżu wiaduktu DW 925 na południowej jezdni miał miejsce wypadek. A ponieważ ma w zasięgu ręki komputer nanosi to zdarzenie w korkosferze, a że jego dotychczasowa wiarygodność zgłoszeń przekracza 95% to ten POI pojawia się natychmiast.
Marian przy instalacji wersji 8.0 NE wybrał sobie w opcjach wyznaczania trasy kategoryczne omijanie wszelkich wypadków. A teraz podąża A-4 w kierunku Krakowa. I ku jego wielkiemu zdziwieniu NE każe mu zjechać z trójpasmowej, gładkiej jak stół, autostrady na DK 78 na najbliższym zjeździe a on wjeżdżając w Ostropie nawet nie zdążył się jeszcze rozpędzić …

Więc raczej bym widział czynnik ludzki w korygowaniu CT na zasadzie społecznikowskiej niż etatowej.
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez mentos11 » środa, 25 kwi 2012, 14:05

Zgadzam się z SoLar. Nikt ręcznie nie będzie wstawiał korków. Co do ikonek korka lub wypadek i wstawiania ich przez korkosferę, myślę że to nie najlepszy pomysł, ktoś mógłby w ten sposób zablokować przypadkiem autostradę i NE będzie przypadkiem prowadził opłotkami :roll:
Sprawę korków i ich rozpoznawania powinien załatwiać ct-online, Marian walczy o szybsze i realniejsze oddawanie zatorów i blokad dróg i bardzo dobrze ale jak widać to nie jest proste skoro pomimo ciągłej pracy NE nad trafikiem i CT-online dalej ten problem występuje.
Może NE musi pomyśleć nad innym źródłem danych nie tylko z samochodów a może z kamer monitoringu lub czujników drogowych (pętle indukcyjne na skrzyżowaniach)?!
Tylko kto takie dane ma i je udostępni?
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2961
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez SoLar » środa, 25 kwi 2012, 14:32

mentos11 napisał(a):(...) Co do ikonek korka lub wypadek i wstawiania ich przez korkosferę, myślę że to nie najlepszy pomysł, ktoś mógłby w ten sposób zablokować przypadkiem autostradę i NE będzie przypadkiem prowadził opłotkami :roll:
(...) Może NE musi pomyśleć nad innym źródłem danych nie tylko z samochodów a może z kamer monitoringu lub czujników drogowych (pętle indukcyjne na skrzyżowaniach)?!
Tylko kto takie dane ma i je udostępni?


1. Chyba niezbyt dokladnie przeczytałeś mój dosyć długi post. Zgłoszenie wypadku/korka przez korkosferę byłoby skuteczne i natychmiastowe tylko w przypadku wysokiej wiarygodności (czy wysokiej pozycji w rankingu) zgłaszającego - więc można przyjąć, że byłoby pewne.
Natomiast odbiorcy komunikatu o takim zgłoszeniu mieliby możliwość wcześniejszego wyboru w ustawieniach trasy czy tego typu zgłoszenia mają być honorowane czy ignorowane przy wytyczaniu marszruty. Więc dla niektórych dokladnie to samo zgłoszenie faktycznie by blokowało odcinek i zmuszało NE do wytyczenia alternatywy a dla innych ten odcinek byłby wciąż otwarty i wystawiony na pastwę średnio rzetelnego CT.

2. Oczywiście nie wiem skąd inne nawigacje traffikowe czerpią dane ale od dłuższego czasu porównując NE i Y w miejscach, gdzie Jedynka anonsuje wypadek oceniam, że Y jest lepiej poinformowany: częściej u niego jest czarno na drodze na danym odcinku a dodatkowo często jest ikonka zgłoszenia przez użytkownika.
Może po prostu Flotis + Y ma więcej użytkowników niż AutoGuard + NE ?
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez Marian » środa, 25 kwi 2012, 15:03

mentos11 napisał(a):... Nikt ręcznie nie będzie wstawiał korków.
Muszę sie z tym niestety zgodzić. NE niestety tego robić zapewne nigdy nie będzie. Nie znaczy to jednak, że się tego gdzie indziej nie robi. Jest to efekt wykorzystania tzw. journalistic incident data, obecnych np. w INRIXie: http://www.inrix.com/trafficinformation.asp. Robi to także TomTom. Co prawda sporadycznie, potrafi to zrobić także KSN bo mechanizm blokady drogi ma.
mentos11 napisał(a):Może NE musi pomyśleć nad innym źródłem danych nie tylko z samochodów...Tylko kto takie dane ma i je udostępni?
Na myślenie nigdy nie jest za późno. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zgłoszenia od użytkowników były konfrontowane np. z napływającymi danymi traffikowymi, komunikatami radiowymi, komunikatami GDDKiA, etc.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez SoLar » środa, 25 kwi 2012, 15:23

Marian napisał(a):(...) Co prawda sporadycznie, potrafi to zrobić także KSN bo mechanizm blokady drogi ma. (...)


Ale też na zasadzie wolantariatu poprzez miplo.
Sam to nie raz robiłem. W radiu czy sieci trafiałem na świeże info o czymś naprawdę istotnym, wchodziłem w aplikację, zaznaczałem odcinek pasa do zablokowania z terminem ważności tylko na ten dzień i synchronizowałem miplo. Jeśli dowiedziałem się, że odcinek jest odblokowany analogicznie go otwierałem.
Oczywiście można było jeszcze dodać POI wypadku - ale to już było drugorzędne.
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez ALEX » środa, 25 kwi 2012, 21:38

Powiedźcie mi proszę czy jadąc A2 ze Świecka do Łodzi czyli jakieś 350km autostrady zjechał by ktoś z Was z niej gdyby NE tak go pokierował powiedzmy na wysokości Poznania (każąc jechać przez miasto)? Oczywiście przyczyną byłby wypadek i całkowita blokada autostrady. Program nawigacyjny wyznaczył by w ten sposób poprawną trasę z punktu widzenia nawigacji, bezsensowną jednak dla użytkownika (pozornie).
Osobiście nie wydaje mi się abym nie mając dodatkowych danych wykonał ten manewr i władował się tym samym w korek...
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez Marian » czwartek, 26 kwi 2012, 07:29

ALEX napisał(a):Osobiście nie wydaje mi się abym nie mając dodatkowych danych wykonał ten manewr i władował się tym samym w korek...
A co stoi na przeszkodzie, aby program podał informacje o takim zdarzeniu i poprosił użytkownika o akceptację zmiany trasy?
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez ALEX » czwartek, 26 kwi 2012, 07:55

Jak dla mnie nic. Napisałem tylko o obecnym w programie automatycznym przeliczeniu trasy.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez SoLar » czwartek, 26 kwi 2012, 08:49

ALEX napisał(a):Powiedźcie mi proszę czy jadąc A2 ze Świecka do Łodzi czyli jakieś 350km autostrady zjechał by ktoś z Was z niej gdyby NE tak go pokierował powiedzmy na wysokości Poznania (każąc jechać przez miasto)? Oczywiście przyczyną byłby wypadek i całkowita blokada autostrady. Program nawigacyjny wyznaczył by w ten sposób poprawną trasę z punktu widzenia nawigacji, bezsensowną jednak dla użytkownika (pozornie).
Osobiście nie wydaje mi się abym nie mając dodatkowych danych wykonał ten manewr i władował się tym samym w korek...


Ja zdecydowanie tak, zjechałbym z autostrady - szczerze.

A jestem o tym przekonany bo przynajmniej ze dwa razy tak zrobiłem w dłuższej podróży. Wprawdzie nie z autostrady ale z ekspresówki i jadąc z inną nawigacją traffikową - ale to są szczegóły.

Raz nawet zadałem sobie trud sprawdzenia w historii targeo, była czerń.

Choć też muszę stwierdzić, że było to kawałek od domu, więc człowiek bardziej wierzy nawigacji. W parafii mogłoby być różnie. ;)
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez SoLar » czwartek, 26 kwi 2012, 12:13

Wczoraj chciałem spróbować czy ten system zgłaszania (i prezentacji) upierdliwości drogowych w ogóle jakoś działa. Po drodze do domu zgłosiłem 2 sztuki – nie ukrywam nieistniejące ale miał być to test. I co, pojawiły się na mapie ?
Oczywiście.
Że nie.

Natomiast wieczorem na mapie w aplikacji zauważyłem, że w miarę blisko od mojej gawry są 2 niebieskawe POI kategorii „możliwa kontrola drogowa” ( bez CB ). Wyznaczyłem trasę dom-dom z dwoma ww. punktami pośrednimi – co ciekawe na mapie POI-e zmieniły się na „częste kontrole drogowe” z ikonką kamery na trójnogu.
Wizja lokalna wykazała, że oczywiście nic w obu miejscach nie było. Za to przy stadionie Legii zgłosiłem faktyczny radiowóz – na mapie się jednak nie pojawił.
Krótko: nie działa.

Dla porównania, w Y zgłoszenie pojawia się na mapie aplikacji w ciągu kilkunastu sekund, max 30.

Nie mam fotograficznej pamięci, ale przed chwilą zauważyłem, że w grupie POI „utrudnienia drogowe” pojawiły się dziś: „Remont – utrudnienie ruchu” oraz „Wypadek CB – radio”, których wczoraj chyba nie było ? Zwłaszcza tego drugiego.
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wersje NaviExpert

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert