Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez ALEX » piątek, 27 kwi 2012, 07:45

Opcja omijania wypadków nie ma sensu. Zablokowanych dróg tak, wypadków nie.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez Marian » piątek, 27 kwi 2012, 08:05

SoLar napisał(a):A co do automatyki traffika. Moim zdaniem powinien być wspierany przez ręczne zgłoszenia online użytkowników. W pewnych porach doby nie będzie dostatecznej ilości użytkowników by stworzyć ww. "chmurę" i automatycznie wygenerować wypadek. A zgłoszenie żywego świadka wystarczy jedno.
"Chmura" , o której mowa, nie ma być tworzona przez użytkowników NE, ale przez posiadaczy telefonów komórkowych kontaktujących się bez przerwy ze stacjami bazowymi operatorów. A tych w korku jest bez liku. Czy można na tej podstawie automatycznie wykryć zator? Nie wiem. Wymagałoby to ciągłej analizy olbrzymiej ilości danych z całego kraju. Ale z pewnością można skupić się na weryfikacji zgłoszenia. Zresztą można zapewne zrobić to i teraz na podstawie wylącznie danych traffikowych - wymaga to jednak bardziej wnikliwej analizy ruchu wokół miejsca zatoru, np: topic337-440.html#p23315 .
SoLar napisał(a):Gdyby analogiczny system zgłoszeń już działał w NE, a sama aplikacja miała w ustawieniach opcję omijania zgłoszonych on-line wypadków, jadący tamtędy naviexpertowcy ominęli by to szerokim łukiem. A tak, stały pewnie niebożęta w korku, czekając aż miśki łaskawie jakiś objazd ad hoc wyznaczą.
Chyba od początku istnienia forum piszę o potrzebie i możliwości zrobienia takiego systemu. Że można - to widać - bo inni go mają. A potrzeba jest oczywista.
ALEX napisał(a):Opcja omijania wypadków nie ma sensu. Zablokowanych dróg tak, wypadków nie.
Mógłbyś to rozwinąć? Wypadek pociąga za sobą niejednokrotnie długotrwałą blokadę drogi. I właśnie ten skutek miał zapewne na myśli SoLar.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez ALEX » piątek, 27 kwi 2012, 08:30

Jeżeli leży samochód w rowie to też jest wypadek, jeżeli stoi na poboczu - również. Wypadek nie zawsze wiąże się z blokadą drogi. Nie ma możliwości aby kliknięcie przypadkowego użytkownika nawigacji blokowało drogę. To może inicjować jakiś proces. Ale tylko tyle.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez SoLar » piątek, 27 kwi 2012, 08:58

Marian napisał(a): Wypadek pociąga za sobą niejednokrotnie długotrwałą blokadę drogi. I właśnie ten skutek miał zapewne na myśli SoLar.


Właśnie tak.
Alex też ma słuszność pisząc, że byle stłuczka nie powinna wysyłać ludzi na 20-km objazd.

Można, wzorem Waze, wprowadzić rozróżnienie: "Wypadek-blokada" i "Wypadek małoważny".
I tylko ten pierwszy, dla ochotników, powodowałby korektę trasy.
Jeszcze raz podkreślę: omijanie wypadków byłoby opcją dla chętnych, nie zaś uszczęśliwianiem wszystkich na siłę.
Moim zdaniem wypadek ze względu na totalną nieprzewidywalność i praktycznie nieskończoną wariantowość jest szczególnie trudną sytuacją do zaprogramowania systemów interpretujących zachowania monitorowanych użytkowników dróg ( bez względu na to naviexpertowców, autoguardowców, czy wszystkich komórkowców ). Człowiek-programista nie przewidzi wszystkiego a jeśli nawet potrafi wiele przewidzieć to i tak musi z części zrezygnować by nie zarżnąć systemu.
Z "normalnym" codziennym traffikiem automatyka radzi sobie średnio skutecznie a co dopiero z nagłym incydentem.
Nie spodziewam się, aby wypadki zostały wkrótce przez jakiś 100%-wo automatyczny system ogarnięte. Jeszcze długo, dla podniesienia skuteczności, będę konieczne ludzkie bieżące korekty.
Czy jakiś system prawny mógłby działać automatycznie - mimo, że zaczęto go budować tysiące lat temu ?
Zawsze konieczny jest zdrowy rozsądek sędziego, czasem w nie jednej instancji. Bo życia nie da się zakląć choćby w tysiące paragrafów czy linii kodu maszynowego.
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez Marian » piątek, 27 kwi 2012, 10:09

ALEX napisał(a): Wypadek nie zawsze wiąże się z blokadą drogi. Nie ma możliwości aby kliknięcie przypadkowego użytkownika nawigacji blokowało drogę. To może inicjować jakiś proces. Ale tylko tyle.
To jest oczywiste. Omija się zator. Ale zator spowodowany wypadkiem ma swoją specyfikę, a cechą najważniejszą jest jego całkowita nieprzewidywalność. Dojrzenie i zgłoszenie przez użytkownika zatoru, albo tylko wypadku, i to nawet bez wiedzy o jego następstwach, ma na celu uruchomienie procesu weryfikacji tego zdarzenia i obserwacji jego skutków, czego efektem może być blokada drogi dokonana online przez NE. Oczywiście użytkownicy, których trasy przebiegają przez taki odcinek powinni zostać poinformowani o możliwości skorzystania z trasy alternatywnej.

A jeśli jest to wypadek-CB (cokolwiek by to nie znaczyło), to zakładam, że jest to wypadek zgłoszony w trybie rozmowy użytkownika z dyżurnym NE, który może pozyskać dodatkowe informacje. Chyba, że wypadek-CB jest to informacja o wypadku pozyskana przez użytkownika na drodze nasłuchu CB. Wtedy nie wiadomo nawet, jak takie coś miałoby być zgłaszane do NE.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez ALEX » piątek, 27 kwi 2012, 10:17

Wypadek to niekoniecznie zator. Marian, doskonale rozumiem o co Ci chodzi. Mi chodzi o to, że wciśnięcie ikonki wypadek nie może mieć bezpośredniego wpływu na zablokowanie drogi dla ruchu i wyznaczenie objazdów.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez SoLar » piątek, 27 kwi 2012, 10:22

mentos11 napisał(a):CB radio sa to zgłoszenia prosto od użytkowników, pozostałe sa generowane przez system na podstawie zgłoszeń tak jak dotychczas.
Nie trudno zgadnąć ze CB radio jest związane z nowa wersja NE 8.0 :)


Ja rozumiem post Mentosa, że POI z dodatkiem "CB-radio" to zgłoszone z poziomu aplikacji a bez niego to zgłaszane np. mailowo.
Ale czekamy na oficjalną wykładnie.
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez Marian » piątek, 27 kwi 2012, 11:12

SoLar napisał(a):... POI z dodatkiem "CB-radio" to zgłoszone z poziomu aplikacji a bez niego to zgłaszane np. mailowo.
Ale czekamy na oficjalną wykładnie.
Wygląda to bez sensu - bo co za różnica jaką drogą? Że niby z aplikacji szybciej a mailem wolniej? Przecież może być rownież na odwrót. I obydwoma drogami jednoczesnie też.

A może ma to mieć po prostu efekt marketingowy dla omamienia osób, które w takich kwestiach wierzą tylko w CB-radio? ;)
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez SoLar » piątek, 27 kwi 2012, 11:17

Mam podobne odczucia, też mnie mocno dziwi to podkreślanie "CB". Ale niech będzie - aby wreszcie zadziałało w ciągu dwu najbliższych tygodni.
SoLar
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 318
Dołączył(a): poniedziałek, 28 lis 2011, 15:16
Telefon: SE W 200 i

Re: Nowa wersja NaviExpert 7.2.1

Postprzez mentos11 » piątek, 27 kwi 2012, 12:02

Nie projektowalem tego systemu ale z tego co się zorientowalem to CB oznacza zgloszenia od użytkowników jadacych z NE samochodem po trasie. Bez CB sa to zgloszenia wstawione np przez pracownika NE lub zgloszenia z korkosfery.
Myślę ze taki podział pozwoli lepiej nam użytkownikom zorientowac się skąd pochodzi zgłoszenie i jak je traktować.

Widzę że już są emapy w nowej wersji NE 7.2.1, więc chłopaki możecie zgłaszać przez weekend majowy poprawki , najlepiej przez korkosfere lub bezpośrednio przez emape :)
Szkoda ze na korkosferze są mapy googla ale może doczekamy się i tam emapy?
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2961
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wersje NaviExpert

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert