Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Petycja do zarządu NaviExpert w sprawie uaktualnienia map

Re: Petycja do zarządu NaviExpert w sprawie uaktualnienia ma

Postprzez mentos11 » wtorek, 4 wrz 2012, 23:19

Edek ładna bajeczka na dobranoc ale odnoszę wrażenie że zrobiłeś ze mnie i z siebie osła :shock:
Jakość mam na tyle rozumku i ty chyba też że naprawdę daleko nam do osła z tej bajeczki ;)
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 2961
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: moto g

Re: Petycja do zarządu NaviExpert w sprawie uaktualnienia ma

Postprzez Edek Łomiarz » środa, 5 wrz 2012, 07:58

mentos11 napisał(a):naprawdę daleko nam do osła z tej bajeczki ;)

No mi na pewno... ;)

A tak swoją drogą - nie traktuj tej historyjki zbyt dosłownie. Absolutnie nie miała ona na celu przyrównanie kogokolwiek do osiołka.
Ot tak po prostu, nie wiedzieć czemu, historyjka ta sama przyszła mi wczoraj do głowy... ;)
Edek Łomiarz
 

Re: Petycja do zarządu NaviExpert w sprawie uaktualnienia ma

Postprzez GanjaFighter » środa, 5 wrz 2012, 09:20

Może ktoś wrzucić tą odpowiedź.
Z góry dziękuję.
Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI
Obrazek
Avatar użytkownika
GanjaFighter
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 241
Dołączył(a): czwartek, 3 wrz 2009, 12:16
Lokalizacja: FSL
Telefon: Samsung Galaxy S4 GT-I9505

Re: Petycja do zarządu NaviExpert w sprawie uaktualnienia ma

Postprzez algi » środa, 5 wrz 2012, 11:55

Jest na forum android.com.pl w postaci pliku pdf

NE v3.x - NOKIA 6300 + LD-3W
NE v4.x /5.x - LG GT 505
NE v6.x /7.x - SAMSUNG GALAXY S / S PLUS
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S PLUS / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4

NE v11.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1357
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 4 SM-910C

Re: Petycja do zarządu NaviExpert w sprawie uaktualnienia ma

Postprzez KasiaP » środa, 5 wrz 2012, 12:01

Edku,

oczywiście to konsumenci wiedzą najlepiej czego potrzebują i zadaniem marki jest dostarczenie im tego. Nie inaczej jest z NaviExpert. Największe, globalne brandy, takie jak Coca Cola, IBM, McDonalds, Dell, IstockPhoto dają potencjalnym klientom możliwość ulepszania produktu, którego używają lub chcieliby używać. Takie przykłady można mnożyć.
Konsultowanie się z użytkownikami i angażowanie ich w projektowanie produktu, usługi, a także poprawę jego jakości to większa szansa, że produkt będzie w maksymalnym stopniu odpowiadał na potrzeby grupy docelowej. Aby nie przeoczyć żadnych ważnych z perspektywy klienta aspektów produktu czy usługi, topowe marki zwracają się do klientów, aby podzielili się z firmą swoimi uwagami, pomysłami, spostrzeżeniami, by pomogli go udoskonalać. My, jako NaviExpert, proponując użytkownikom wspólną akcję doskonalenia map, też liczymy na to, że nasz produkt będzie się udoskonalał dzięki współpracy naszych użytkowników. Pragnę zauważyć, że od początku nasza usługa jest usługą społecznościową. Nasi użytkownicy mają możliwość zgłaszania poprawek od dłuższego czasu i to robią. Jeśli jest to dla Ciebie nowa, zaskakująca obserwacja, to dość dziwne! W tej chwili po prostu chcielibyśmy nagrodzić ich naprawdę atrakcyjnymi nagrodami.

Nowa wersja aplikacji i wprowadzenie podkładu Emapy pozwalają w pełni wykorzystać społecznościowy charakter naszej aplikacji. Stąd też pomysł, by zachęcić do udziału w programie większą liczbę osób.
Chcę, by wszyscy tu obecni mieli świadomość, że wprowadzenie tego programu na szeroką skalę, to nie jest jak nie wprost sugerujesz wysługiwanie się naszymi użytkownikami. Idea wprowadzania zmian zgłaszanych przez naszych użytkowników i wprowadzania ich przez naszych pracowników wymaga bowiem po naszej stronie wiele dodatkowej pracy i jakby nie było, idących za tym kosztów. Dbamy o to, by dostarczać Wam jak najaktualniejsze dane. Nasi pracownicy często pracują także po godzinach, po to, by np. tak jak miało to miejsce niedawno – wdrożyć nowy objazd Wisłostrady w czasie rzeczywistym. Nie oszukujmy się – nikt z naszej konkurencji, tego nie zrobił.

Żadna nawigacja nie jest nigdy gotowym produktem, ze względu na dynamiczny charakter usług nawigacyjnych. To, że chcemy zaangażować Was w udoskonalanie produktu wynika z prostej obserwacji, że my nie jesteśmy w stanie być wszędzie i np. sprawdzić wszystkich odcinków. Tylko dzięki współpracy całej społeczności - nas, pracowników i Was, użytkowników - jesteśmy w stanie budować coraz doskonalszą usługę. To, czy przystąpisz do programu czy nie, zależy tylko od Ciebie.

W kontekście Twojej opowieści: niestety, ale musimy dać Tobie ostrzeżenie – powyższy post może być odczytany jako obraźliwy, zarówno dla użytkowników naszej nawigacji, jak i samych pracowników NaviExpert.

Kasia P.
KasiaP
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 57
Dołączył(a): poniedziałek, 10 paź 2011, 11:07
Telefon: Samsung Galaxy S

Re: Petycja do zarządu NaviExpert w sprawie uaktualnienia ma

Postprzez ALEX » środa, 5 wrz 2012, 12:08

KasiaP napisał(a):My, jako NaviExpert, proponując użytkownikom wspólną akcję doskonalenia map

Niedawno taka możliwość wprowadzona przez Google została przyjęta z entuzjazmem.
The mind is like a parachute - it works better when it's open.
ALEX
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1895
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 19:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: Petycja do zarządu NaviExpert w sprawie uaktualnienia ma

Postprzez Edek Łomiarz » środa, 5 wrz 2012, 13:47

Dziękuję Kasiu za odpowiedź.
Muszę jednak zauważyć, że porównywanie akcji Coca-Coli, McDonalda itp. mające na celu wybadanie co ich klienci poprawiliby w już i tak dobrych produktach do sytuacji, gdy klient dostaje produkt gorszej jakości jest moim zdaniem lekko nieodpowiednie.
Jeśli już chcemy iść tym tropem, to bardziej pasuje coś takiego:
Firma CocaCola (ewentualnie McDonalds czy co kto woli) wypuściłaby na rynek produkt częściowo wadliwy - a to w jakiejś partii zabrakło cukru (czy tam słodzika), a to wlano samą wodę, a to zamiast cukru (słodzika) użyto soli itd. itp. Oczywiście świetnie zdają sobie sprawę, że wypuścili produkt nie do końca zgodny z tym, co oferowali wcześniej i tym, czego oczekują klienci płacąc za ich produkt, ale postanawiają sprawę przemilczeć - może nikt się "nie kapnie", może nikt nie zwróci uwagi, a w międzyczasie powolutku będziemy naprawiać problem, oczywiście wypuszczając na rynek kolejne puszki produktu nie do końca właściwego, ale z poprawionymi tymi usterkami, które w międzyczasie zgłosili klienci. I tak "naprawa" trwałaby miesiącami gdyby nie petycja niezadowolonych użytkowników. Co wtedy zrobiłaby CocaCola? Ano ogłosiłaby akcję promocyjną polegającą na nagrodzeniu klientów , którzy wyłapią najwięcej niewłaściwych puszek napoju i dokładnie opiszą na czym polega owa niewłaściwość oraz jak ją naprawić. O całościowym, odgórnym zastąpieniu wadliwego produktu dobrym oczywiście nie ma mowy.
Nieprawdopodobne?
Też tak sądzę.
Szanująca się firma wycofałaby czym prędzej produkt z rynku, zanim klienci zorientowaliby się że coś jest nie tak. Czym prędzej też zainwestowałaby w naprawienie problemu, aby jak najszybciej dostarczyć klientowi produkt zgodny z jego oczekiwaniem oraz najwyższymi, panującymi w firmie standardami.
Oczywiście zaistniała sytuacja w żaden sposób nie wpływałaby na inne akcje firmy, jak np. wspomniana wyżej akcja polegająca na zbieraniu opinii, np."co jeszcze możemy poprawić, aby smakowało jeszcze bardziej".

PS. Mapy Googla to dodatek, jaki dostajemy w gratisie do telefonu z Androidem, więc cieszy już sam fakt, że firma Google wychodzi naprzeciw klientom umożliwiając im dopracowanie swoich - bądź co bądź - darmowych produktów.


A, zapomniałbym. Dziękuję Kasiu za "nagrodę". Jestem zaszczycony. Brałem pod uwagę jej zdobycie, ale jak każda nagroda, również ta była dla mnie miłym zaskoczeniem. Postawię ją sobie na biurku, aby co dzień patrząc na nią, ciepło myśleć o przyznającej ją osóbce ;)
Edek Łomiarz
 

Re: Petycja do zarządu NaviExpert w sprawie uaktualnienia ma

Postprzez KasiaP » środa, 5 wrz 2012, 14:38

Edek, doskonale sobie zdajesz sprawę z tego, że przerysowujesz całą sytuację. Powołanie się na znane brandy było przykładem, że inne marki również czerpią z siły społeczności, która je tworzy. Wasze odczucia względem map są podzielone, niektórzy mówią, że się poprawiło, inni wręcz przeciwnie. Testy przeprowadzone już na nowych mapach: http://www.blognavi.pl/test-nawigacji pokazują, że Navi z nowymi mapami radzi sobie lepiej od konkurencji. Nie, nie jesteśmy w to ślepo wpatrzeni, robimy wszystko, by z każdym dniem było lepiej.
Proszę, zwróć uwagę na to, że ta usługa od początku ma charakter społecznościowy i od początku w jej rozbudowie, udoskonalaniu i uzupełnianiu biorą udział użytkownicy. My nie zaczynamy nagle zbierać opinii - jak w Twoim przykładzie Coca-Cola "co zrobić, by napój smakował jeszcze bardziej"- tylko od początku zbieramy od Was zgłoszenia i uwagi, a często także i "bęcki" na forum, ale wszystko po to by kierowcy, którzy jeżdżą z naszą nawigacją mieli tak aktualne i bieżące informacje jak tylko się da. Teraz ten proces chcemy po prostu wzmocnić, by w realnej perspektywie czasowej nasza usługa była tak dobra, jak to jest na tym dynamicznym rynku możliwie. Bez podkładu Emapy wzmocnienie tego procesu byłoby trudne do realizacji. Społecznościowego charakteru naszej appki nidgy nie kryliśmy, a Ty - że się powtórzę - grasz zaskoczonego.
KasiaP
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 57
Dołączył(a): poniedziałek, 10 paź 2011, 11:07
Telefon: Samsung Galaxy S

Re: Petycja do zarządu NaviExpert w sprawie uaktualnienia ma

Postprzez Edek Łomiarz » środa, 5 wrz 2012, 15:13

Kasiu, ależ nie gram zaskoczonego faktem, że NawiExpert jest nawigacją w dużym stopniu społecznościową. Cały czas mówię tu nie o drobnych poprawkach (czyli co zrobić żeby smakowało jeszcze bardziej), ale o tym, że jakiś czas temu pojawiło się wiele realnych i uciążliwych problemów - mapy (które są już w dużym stopniu poprawione), punkty POI (które nadal kuleją) i aplikacja (mimo wprowadzenia kilku usprawnień, nadal nie działa tak jak powinna), a ich naprawa jest w zbyt dużym stopniu przerzucona na klientów oraz ciągnie się zbyt długo (na niekorzyść klientów). Tak, wiem, pracujecie nocami itp., ale to nie może być wytłumaczeniem.

Czy przerysowałem opisaną sytuację? Myślę że nie bardziej niż Ty ją wygładzasz.


Dobra, nie czepiam się już więcej. Co miałem do powiedzenia, to w większości powiedziałem. Nie ma sensu ciągnąć tego w nieskończoność niczym "Moda na sukces". Nie chcę Cię ciągle odciągać od pracy, żeby później nie było, że to wszystko przeze mnie ;)

A żeby nie było... Ogólnie uważam NE za bardzo dobrą nawigację, w wielu punktach lepszą od każdej innej androidowej nawigacji. Czepiam się po prostu tego, co uważam że nie poszło/idzie tak, jak powinno, a jest często po prostu zamiatane pod dywan (mówię tu o odczuciach moich, czyli zwykłego użytkownika, który nie może doprosić/doczekać się naprawienia błędów).
Edek Łomiarz
 

Poprzednia strona

Powrót do Wolna strefa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert