Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Konkurencja nie śpi

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez Qbek » czwartek, 29 paź 2009, 09:35

potworny napisał(a):Google to jest potęga...

A w mojej opinii bliżej temu produktowi do internetowej wyszukiwarki, mam tu na myśli nastawienie na wyszukiwanie "bajerów". Czyli jakby narzędzie do czegoś innego, niż idealne nawigowanie. I tak to już chyba będzie. Ci, którym będzie zależeć na większym parametrze drogowym wybiorą AM lub NE, Ci którzy będą oczekiwać wodotrysków wybiorę Google.
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez Janeo » czwartek, 29 paź 2009, 09:41

Raczej nie przypuszczam, że to miałaby być ułomna nawigacja nastawieona na POI. Nie w Google, dla nich to byłaby katastrofa (czyt. obniżenie wizerunku firmy), szczególnie w sytuacji, gdy onegdaj tak od wielu miesięcy oczekiwana jedyna strawna i na poziomie darmowa nawigacja amAze 5.0 ujrzała światło dzienne jako płatna i stała sie niewypałem.
ps: zmartwiła mnie informacja, że to tylko dla Androida.... Jak dotrze do Polski, to może i będzie dla Javy?
Janeo
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 186
Dołączył(a): środa, 19 sie 2009, 09:15
Lokalizacja: WARSZAWA
Telefon: SE C702

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez Qbek » czwartek, 29 paź 2009, 09:47

Janeo napisał(a):Raczej nie przypuszczam, że to miałaby być ułomna nawigacja nastawieona na POI. Nie w Google, dla nich to byłaby katastrofa (czyt. obniżenie wizerunku firmy), szczególnie w sytuacji, gdy onegdaj jedyna strawna i na poziomie darmowa nawigacja amAze 5.0 ujrzała światło dzienne jako płatna i stała sie niewypałem.
ps: zmartwiła mnie informacja, że to tylko dla Androida.... Jak dotrze do Polski, to może i będzie dla Javy?

Nie do końca przejrzyście napisałem. Miałem na myśli, że raczej nie będą się rozwijać w głównym kierunku poprawy czasu i jakości wyznaczania tras, a raczej tworzenia multimedialnego przewodnika po świecie czy regionie. Możliwe, że źle oceniam swoje obserwacje ;)
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez Janeo » czwartek, 29 paź 2009, 10:09

Tak, rzeczywiście tak chyba będzie.
Ale poza typową nawigacją Google już zapowiada:
- widok zagęszczenia ruchu i szybka zmiana na alternatywna trasę (na razie ręczne, a nie automatycznie wyznaczanie jak w NE)
- wyszukiwanie POI na trasie podczas nawigacji (tego jeszcze brak w NE)
To i tak powala wszystko, co było dotychczas darmowe :).
Janeo
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 186
Dołączył(a): środa, 19 sie 2009, 09:15
Lokalizacja: WARSZAWA
Telefon: SE C702

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez Marian » środa, 18 lis 2009, 23:15

AM v.6.0 beta2 wprowadza

* uwzględnianie profilu prędkości pojazdu (ustawianego przez użytkownika) w wyznaczaniu tras

czyli sposobu korzystania przez niego z drogi, gdy nie jedzie w kolumnie. W mieście w takiej sytuacji jedni jeżdżą 50km/h, inni 60km/h a jeszcze inni 70km/h. Z kolei na trasie ostrożni jadą 70km/h a nieco ostrzejsi 110km/h. Podobnie nie wszyscy wykorzystują prędkości dostępne na autostradzie. Sądzę, że AM może na tej podstawie lepiej oceniać ETA oraz wybierać trasę lepiej dopasowaną do preferencji indywidualnego kierowcy. Już na ten temat pisałem.
W stosunku do NE jest to duży postęp.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez Tommy » czwartek, 19 lis 2009, 00:10

Marian napisał(a):AM v.6.0 beta2 wprowadza

* uwzględnianie profilu prędkości pojazdu (ustawianego przez użytkownika) w wyznaczaniu tras

czyli sposobu korzystania przez niego z drogi, gdy nie jedzie w kolumnie. W mieście w takiej sytuacji jedni jeżdżą 50km/h, inni 60km/h a jeszcze inni 70km/h. Z kolei na trasie ostrożni jadą 70km/h a nieco ostrzejsi 110km/h. Podobnie nie wszyscy wykorzystują prędkości dostępne na autostradzie. Sądzę, że AM może na tej podstawie lepiej oceniać ETA oraz wybierać trasę lepiej dopasowaną do preferencji indywidualnego kierowcy. Już na ten temat pisałem.
W stosunku do NE jest to duży postęp.


Rozumiem, że w związku z tym jesteś za wprowadzeniem takiej opcji również w NE? Jeśli tak to w pełni się z Tobą zgodzę. Chociaż obowiązują nas te same ograniczenia każdy i tak jeździ "wedle uznania". Uważam to za naturalną kolej rzeczy, w końcu jazda w mieście 60-70 km/h, oczywiście przy odpowiednich warunkach to moim zdaniem nie przestępstwo, więc powinno się to wziąć pod uwagę. Tak jak napisałeś, każdy w trochę inny sposób wykorzystuje "możliwości" danej drogi. Czekajmy, więc na postępy NE. Wydaje mi się, że nie powinno być technologicznych problemów z wprowadzeniem takiej opcji.
Avatar użytkownika
Tommy
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 37
Dołączył(a): piątek, 10 lip 2009, 10:07
Lokalizacja: Turek
Telefon: Sony Ericsson XPERIA X8

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez Marian » czwartek, 19 lis 2009, 08:41

Tommy napisał(a):
Marian napisał(a):AM v.6.0 beta2 wprowadza

* uwzględnianie profilu prędkości pojazdu (ustawianego przez użytkownika) w wyznaczaniu tras

Rozumiem, że w związku z tym jesteś za wprowadzeniem takiej opcji również w NE?
Owszem, ale to nie znaczy, że dokładnie tak. AM ma to zrobione prymitywnie. Generalnie chodzi o dostosowanie planowania tras do profilu użytkownika, który może nawet być określany przez sam program. Coś takiego ma np. Navigon. Nazywa się to MyRoutes. Zrobienie tego nie jest proste, ale jest możliwe. Póki co NE ma do pokonania bardziej podstawowe problemy.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez mindzik » czwartek, 19 lis 2009, 10:32

Marian napisał(a):AM v.6.0 beta2 wprowadza

* uwzględnianie profilu prędkości pojazdu (ustawianego przez użytkownika) w wyznaczaniu tras

czyli sposobu korzystania przez niego z drogi, gdy nie jedzie w kolumnie. W mieście w takiej sytuacji jedni jeżdżą 50km/h, inni 60km/h a jeszcze inni 70km/h. Z kolei na trasie ostrożni jadą 70km/h a nieco ostrzejsi 110km/h. Podobnie nie wszyscy wykorzystują prędkości dostępne na autostradzie. Sądzę, że AM może na tej podstawie lepiej oceniać ETA oraz wybierać trasę lepiej dopasowaną do preferencji indywidualnego kierowcy. Już na ten temat pisałem.
W stosunku do NE jest to duży postęp.

Jak dla mnie to trasy Najszybsza Premium i Optymalna Premium spokojnie wystarczą jeśli chodzi o profil kierowcy. Za dużo więcej tu się nie wymyśli, a jeśli wymyśli to efektów to nie da. Ale mogę się mylić, na razie to co opisujesz to tylko opisy, nikt nie pokazał, że np trasa jest inaczej wyznaczana na jakiś przykładach.
mindzik
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 632
Dołączył(a): piątek, 10 lip 2009, 09:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia N8

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez Marian » piątek, 20 lis 2009, 17:10

Marian napisał(a):AM v.6.0 beta2 wprowadza

* uwzględnianie profilu prędkości pojazdu (ustawianego przez użytkownika) w wyznaczaniu tras

Wg. AM działa to tak:
"Podczas wyznaczania trasy (przede wszystkim mowimy tu o trasie szybkiej) program dla kazdego odcinka drogi sprawdza z jaka predkoscia moze pojechac uzytkownik. Podstawowa predkosc wynika z klasy drogi i jest skorygowana przez dane systemu AM Traffic. Jesli jednak uzytkownik ustawil w profilu predkosci nizsza predkosc maksymalna dla danej klasy drogi lub dla wszystkich klas drog, wowczas ta nizsza wartosc brana jest jako realna predkosc na danym odcinku drogi. Przykladowym zastosowaniem moze byc ustawienie mniejszej niz standardowo predkosci na autostradzie przez kierowce samochodu ciezarowego, ktory ma takie ograniczenie.
Funkcja ta bedzie miala najwiekszy wpyw na wyznaczanie trasy wtedy jesli przy silnym ograniczeniu predkosci dla drog lepszych (np. autostrady) bedzie istniala krotsza droga drogami gorszymi. Wowczas bowiem pojazd potencjalnie nie bedzie w stanie nadrobic roznicy odleglosci na autostradzie gdyz z powodu ograniczenia predkosci obydwoma drogami pojedzie z podobna predkoscia."


To wygląda inaczej niż w NE, ale ma ręce i nogi. AM prawdopodobnie zakłada, że jedziemy z prędkością zgodną z klasą drogi lub przepisami, chyba że mamy zbyt wolny samochód lub prędkość na danym odcinku określona przez AM Traffic jest mniejsza.

Natomiast nie wiadomo co dzieje się po wprowadzeniu do profilu prędkości większej niż wynikająca z klasy drogi.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Konkurencja nie śpi

Postprzez Qbek » piątek, 20 lis 2009, 21:07

Marian napisał(a):[...]
AM prawdopodobnie zakłada, że jedziemy z prędkością zgodną z klasą drogi lub przepisami, chyba że mamy zbyt wolny samochód lub prędkość na danym odcinku określona przez AM Traffic jest mniejsza. [...]

I to by się zgadzało z moimi obserwacjami. Gdy jadę autostradą do Wrocławia, to czas dojazdu mi się wydłuża w stosunku do pierwotnie zakładanego. Dlaczego? Ano dlatego, że jadę 110-130km/h. Zapewne większość "normalnych" jadących jeździ dużo szybciej, stąd przeliczanie trasy wg wskazań ich średnich prędkości np 160km/h.
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert