Strona 8 z 11

Re: START - może wreszcie zmiana algorytmu?

PostNapisane: wtorek, 6 maja 2014, 04:33
przez Michal1983
Chyba musiał być duży korek na tym skręcie w lewo skoro wyszło, że ten manewr będzie szybszy.

Re: START - może wreszcie zmiana algorytmu?

PostNapisane: wtorek, 6 maja 2014, 05:50
przez Qbek
Było zupełnie pusto, a do skrętu miałem ok 20 m.

Re: START - może wreszcie zmiana algorytmu?

PostNapisane: czwartek, 8 maja 2014, 14:49
przez Lukasz NE
Przeanalizowaliśmy ten wątek od początku i płynie z tego wniosek, że konieczne są poprawki w algorytmie ustalania kierunku na początku trasy.

Wnioski jakie płyną z dyskusji i z naszych testów:

1. Kierunek podawany przez GPSa w wielu przypadkach jest zupełnie niewiarygodny. Następuje to zwłaszcza kiedy fix GPSa został dopiero co ustalony.
2. Przy układaniu nowej trasy (nowy punkt docelowy) z punktu widzenia użytkownika lepsza jest często trasa wymagająca zawrócenia na początku niż taka, która uwzględnia kierunek i przedłuża trasę, co często nie ma sensu.
3. Przy przeliczeniach po zjechaniu z trasy kierunek musi być brany pod uwagę, inaczej trasa zostanie wyznaczona w przeciwnym kierunku niż jedziemy. Trasa musi też zostać przedłużona w kierunku jazdy, aby zapobiegać poleceniom skręć 5m przed skrzyżowaniem.
4. W aplikacji jest błąd, który powoduje, że gdy trasa została ułożona z pozycji zgrubnej (wifi/cellid), a po chwili telefon złapie fixa GPS - trasa nie zawsze jest od razu przeliczana. To powoduje zjawisko „teleportu”.
5. Potrzebujemy od Was feedbacku jak ma działać uwzględnianie kierunku w przypadku wybrania opcji „Przelicz trasę” z menu nawigacji. Nasza propozycja to uwzględnianie kierunku, ale bez przedłużania trasy w kierunku jazdy (np. na skrzyżowaniu trasa zawsze będzie biegła w tym samym kierunku co poprzednia, ale manewr skrętu będzie dopuszczalny już na pierwszych metrach trasy.

Proponujemy:

1. Buga z pkt 4 poprawimy przy wydaniu aplikacji.
2. Interpretację kierunku zmienimy tak, aby dla nowej trasy kierunek nie był brany pod uwagę, jeśli prędkość jest bardzo mała. To rozwiąże 90% przypadków podawanych w tym wątku.
3. Problematyczny szczególnie jest przypadek, który także pojawił się w tym wątku: gdy układamy trasę z menu głównego po przerwie (np. na stacji paliw). Wtedy kierunek wciąż będzie brany pod uwagę, bo trasa nie jest nowa (ten sam punkt docelowy) zatem proponowana poprawka nie zmieni tego konkretnego przypadku.

Re: START - może wreszcie zmiana algorytmu?

PostNapisane: czwartek, 8 maja 2014, 15:28
przez mentos11
Jeśli dobrze zrozumiałem to podczas startu aplikacji trasa bylaby wyznaczana bez uwzględniania kierunku i prędkości, przy już wlącznej nawigacji jeśli gdzieś stoimy i wiadomo jaki jest kierunek i prędkość trasa wyznaczana będzie tak jak obecnie?
Bug z brakiem nawigowania po starcie jest męczący i dezorientujacy bo nie wiadomo o co chodzi czy serwer nie odpowiada czy brak internetu.

Re: START - może wreszcie zmiana algorytmu?

PostNapisane: czwartek, 8 maja 2014, 17:47
przez Qbek
Zamieszczam ostatni przypadek, bo wielomiesięczna walka odniosła skutek. Dziękuję :)

Obrazek

Do propozycji zmian odniosę się wieczorem.

Re: START - może wreszcie zmiana algorytmu?

PostNapisane: czwartek, 8 maja 2014, 21:01
przez Qbek
Lukasz NE napisał(a):Proponujemy:

1. Buga z pkt 4 (4. W aplikacji jest błąd, który powoduje, że gdy trasa została ułożona z pozycji zgrubnej (wifi/cellid), a po chwili telefon złapie fixa GPS - trasa nie zawsze jest od razu przeliczana. To powoduje zjawisko „teleportu”.)poprawimy przy wydaniu aplikacji.
2. Interpretację kierunku zmienimy tak, aby dla nowej trasy kierunek nie był brany pod uwagę, jeśli prędkość jest bardzo mała. To rozwiąże 90% przypadków podawanych w tym wątku.
3. Problematyczny szczególnie jest przypadek, który także pojawił się w tym wątku: gdy układamy trasę z menu głównego po przerwie (np. na stacji paliw). Wtedy kierunek wciąż będzie brany pod uwagę, bo trasa nie jest nowa (ten sam punkt docelowy) zatem proponowana poprawka nie zmieni tego konkretnego przypadku.

Dot.1
Ważna poprawka, na którą od dawna wiele osób czeka :)
Dot.2
Niska prędkość na poziomie 20km/h? W jakiej minimalnej odległości od skrzyżowania? Może graniczna odległość będzie uzależniona od ilości pasów, w oparciu o dane z APR? Im mniej pasów, tym łatwiej zmienić kierunek jazdy i odległość będzie mniejsza?

Re: START - może wreszcie zmiana algorytmu?

PostNapisane: czwartek, 8 maja 2014, 21:10
przez Edek
Nie wiem czy to dobry pomysł, tak teraz wpadł mi do głowy... być może zamiast kierować użytkownika naokoło tylko dlatego, że zdaniem NE jest za blisko i za mało czasu na manewr, NE rysowałby na mapie 2 trasy - standardowa niebieska, prowadząca do celu jeśli kierowca ma szansę nią pojechać oraz np. szara - "objazdowa" proponowana przez NE w razie gdyby kierowca nie miał możliwości jazdy pierwszą trasą.

Re: START - może wreszcie zmiana algorytmu?

PostNapisane: czwartek, 8 maja 2014, 21:18
przez mentos11
Edek już pisalem dokładnie o takim rozwiązaniu kilkanaście postów wcześniej, najważniejsze aby coś zrobić bo przykłady podawane przez Qbek są kuriozalne i tak dalej być nie może.

Re: START - może wreszcie zmiana algorytmu?

PostNapisane: czwartek, 8 maja 2014, 21:26
przez Edek
Racja, pisałeś, ale nie wiem jak to wg Ciebie powinno wyglądać, bo pisałeś o przedstawieniu tras alternatywnych, które mi kojarzą się z tym, że użytkownik stoi i porównuje przebieg kilku tras i potem wybiera którą zamierza jechać. Mi natomiast chodzi o to, aby jak najmniej absorbować uwagę kierowcy dając mu coś w stylu "ewentualny objazd" - tak jak pisałem wyżej - standardowo trasa wyznaczona byłaby tak, jak powinien pojechać, a dodatkowo na np, szaro ten ewentualny objazd w razie niemożliwości wykonania manewru.

Re: START - może wreszcie zmiana algorytmu?

PostNapisane: czwartek, 8 maja 2014, 21:30
przez Qbek
Obliczanie na szybko dwóch tras może za bardzo obciążyć serwery oraz wydłużyć proces wyznaczenia trasy, z czym i tak już są problemy.