Strona 3 z 9

Re: AM, czyli "król jest nagi"...

PostNapisane: środa, 3 sie 2011, 08:13
przez Marian
Qbek napisał(a):Czas odświeżyć temat.
...
... mam nadzieję iż ten topic będzie dla Was jak sądzę ciekawym źródłem informacji z pierwszej ręki ;)
To bardzo dobra inicjatywa. Mimo, że tytuł: AM, czyli "król jest nagi"... sugeruje albo z góry przyjętą tezę albo brak obiektywizmu. Ale o to qbka nie śmiałbym posądzić. A może to tylko cena, która należy zapłacić za możliwość dokonywania porównań, które NE mogą tylko wyjść na dobre. Oczywiście pod warunkiem, że nadal uważa się za konkurenta AM. Bo albo ukażą jego słabe punkty, które powinien wyeliminować, albo silne, co pozwoli na uzasadnioną dumę.

A w kwestii wyższości ekranu pojemnościowego nad oporowym lub vice versa sugeruję otwarcie odrębnego wątku

Re: AM, czyli "król jest nagi"...

PostNapisane: środa, 3 sie 2011, 08:35
przez Hakari
Zgodnie z sugestią wydzielona dyskusją odnośnie typów ekranów stosowanych w smartfonach: topic650.html

Re: AM, czyli "król jest nagi"...

PostNapisane: środa, 3 sie 2011, 08:49
przez Qbek
Marian napisał(a):[...] tytuł: AM, czyli "król jest nagi"... sugeruje albo z góry przyjętą tezę albo brak obiektywizmu. [...]

Tytuł zmieniłem z własnej inicjatywy, bo pierwotny nie byłby adekwatny do zawartych tu docelowo treści ;)

Re: AM, czyli "król jest nagi"...

PostNapisane: środa, 3 sie 2011, 14:16
przez Marian
Czyli jednak zakładamy, że "król jest nagi" - trzeba to tylko jeszcze udowodnić. Też ciekawe, chociaż nie ukrywam, że jestem trochę zaskoczony.

Re: AM, czyli "król jest nagi"...

PostNapisane: środa, 3 sie 2011, 15:26
przez Qbek
Kto wie, może półnagi ;)
W sumie to mnie przekonałeś do zmiany drugiej części dawnego tytułu :D

Re: KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

PostNapisane: sobota, 6 sie 2011, 21:02
przez Qbek
Czas na pierwsze wrażenia :)
Pozwoliłem sobie na małe porównanie (oparte na tzw. pierwszych wrażeniach) ;)
System punktowania prosty - coś jest w mojej subiektywnej ocenie lepsze, dostaje 1. Jak jest remis - po 1.

Zakup:
NE - 1 (przez internet)
AM - 0 (przez internet+odbiór w sklepie lub przesyłka)

Instalacja:
NE - 1 (z poziomu telefonu)
AM - 0 (z poziomu PC + konieczna rejestracja + rejestracja w MIPLO)

Szybkość uruchomienia:
NE - 1
AM - 1

Pierwsze wrażenie po starcie aplikacji:
NE - 1 (przejrzysty ekran, od razu wiadomo co i jak)
AM - 0 (klasyczny widok jak w typowej nawigacji - rzut mapy, trzeba ekstra wchodzić w menu)

Menu:
NE - 1 (przejrzyste)
AM - 2 (dwa punkty, bo dwa poziomy zaawansowania - łatwe i rozbudowane)

Ustawienia:
NE - 1 (jak po maśle, dział po dziale, nie sposób się zgubić)
AM - 0 (bardzo rozbudowane i mało czytelne)

Personalizacja pracy nawigacji:
NE - 0
AM - 1 (nie sądziłem, że można ustawić pod siebie prawie wszystko!)

POI ustawienia wyświetlania:
NE - 0
AM - 1 (znów zaskoczenie, co można uzyskać)

Wyszukiwanie - POI, adresów etc.:
NE - 1 (wyszukiwarka a'la Google jest super)
AM - 1 (powinno być zero, ale możliwość ustawienia skrzyżowania jako celu podróży zrównoważyło ocenę)

Planowanie trasy:
NE - 1 (szybko i przejrzyście/intuicyjnie)
AM - 0 (droga przez mękę)

Interfejs:
NE - 0
AM - 1 (tzw. PILOT - coś niesamowitego - porządek i ład, mnóstwo dostępnych danych)

Komunikacja dźwiękowa - przyjazność lektorów dla ucha:
NE - 1
AM - 0 (komunikaty wydawane w formie poleceń wojskowego/wojskowej... masakra)

Komunikacja wizualna:
NE - 0
AM - 1 (APR, kolejny manewr, pozostały czas, pikietaż)

Funkcje LIVE:
NE - 0 (trzeba wymuszać przeliczenie trasy)
AM - 1 (planujemy cykliczne przeliczanie, uzupełnianie danych o powstałych utrudnieniach)

Zamykanie aplikacji:
NE - 0 (trzeba po kolei zamykać ekrany)
AM - 1 (3 kliknięcia i aplikacja jest zamknięta.

PODSUMOWANIE:
NE - 9 pkt.
AM - 10 pkt.

Przypominam, że są to subiektywne odczucia.

Dziś był pierwszy test na trasie Katowice - Olkusz - Kraków.
Punkt docelowy - ul.Karmelicka.

NE - objazd przez Modlniczkę
AM - jazda na przebudowywane rondo.
Wybrałem z premedytacją trasę AM - rondo puste i przejezdne, brak zatoru. Dalej bez utrudnień, prosto do celu.

Droga powrotna, tą samą trasą.
NE - jazda na Modlniczkę
AM - jazda przez ww. rondo
Znów wybór na AM celem testu. Znów rondo puste i przejezdne od ręki.

Niebawem kolejne wrażenia z jazd i działania funkcji LD.


Dziękuję za uwagę ;)

Re: KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

PostNapisane: sobota, 6 sie 2011, 21:20
przez mentos11
Napisales ze am zamykasz trzema kliknieciami mi w tyle samo klikniec potrzeba do zamkniecia ne!
Nie wiem dlaczego dales ne zero?
Czekam na dalsze wnioski i napisz cos o autopowiekszaniu mapy i cos o jezdzie przez tunele i utracie sygnalu gps!

Re: KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

PostNapisane: sobota, 6 sie 2011, 21:56
przez Qbek
Zero, bo trzeba kliknąć 4-5 razy. Jakby nie było, to o 1 lub 2 więcej. Dodatkowo nie trzeba czekać na zamknięcie mapy i powroty do kolejnyc poziomów menu. Nie emocjonuj się niepotrzebnie tym wykrzyknikiem ;)

Autopowiększanie to bajka, bo ustawiasz odrębnie dla 2 i 3D. Możesz też ustawić funkcję automatycznej zmiany 3D na 2 przed rozpoczęciem manewru.

Re: KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

PostNapisane: sobota, 6 sie 2011, 22:16
przez Marian
Qbek napisał(a):Pozwoliłem sobie na małe porównanie (oparte na tzw. pierwszych wrażeniach) ;)
Porównanie bardzo interesujące, aczkolwiek trzeba wziąć pod uwagę pewien subiektywizm wynikający z faktu, że - w porównaniu do nieznanego - dobrze już znane jest zazwyczaj bardziej przejrzyste i czytelne. Na tej samej zasadzie użytkownicy AM przechodzący do NE mogliby punktować pewne sprawy odwrotnie. No ale najciekawsze, tzn. wrażenia z planowania tras i jazd dopiero przed nami... ;)

Re: KSN czyli AM oczami kilkuletniego użytkownika NE

PostNapisane: sobota, 6 sie 2011, 22:30
przez roman_tp
ponieważ to są Twoje subiektywne odczucia, pozwolę dorzucić własne, a skoro napisałeś, że są to pierwsze wrażenia wskażę Ci, co umknęło Twoim spostrzeżeniom ;)

Qbek napisał(a):Zakup:
NE - 1 (przez internet)
AM - 0 (przez internet+odbiór w sklepie lub przesyłka)

nie zawsze, nie wszędzie.
gdy ja dokonywałem zakupu AM. na własne życzenie mogłem poprosić o otworzenie koperty, zdrapanie przez sprzedawcę "zdrapki" i przesłanie mi e-mail'em kodu. dzięki temu mogłem pobrać aktualną mapę z netu i godzinę po dokonaniu przelewu miałem AM wgraną. reszta oczywiście po kilku dniach dotarła do mnie pocztą.

Qbek napisał(a):Komunikacja dźwiękowa - przyjazność lektorów dla ucha:
NE - 1
AM - 0 (komunikaty wydawane w formie poleceń wojskowego/wojskowej... masakra)

nigdy takiego odczucia nie miałem. plusem jednak jest to, że możesz sobie dodać takie głosy, jakich zapragniesz - np. "kotku, skręć teraz w prawo" :lol:
głosów jest tyle, ze każdy znajdzie coś dla siebie... i za darmo!

Qbek napisał(a):Zamykanie aplikacji:
NE - 0 (trzeba po kolei zamykać ekrany)
AM - 1 (3 kliknięcia i aplikacja jest zamknięta.

zainteresuj się tzw. "własnym menu", które wywoływane jest ikoną znajdującą się na ekranie. jak ulokujesz tam przycisk zamknięcia aplikacji, to zamkniesz AM dwoma kliknięciami. ;)

Qbek napisał(a):Ustawienia:
NE - 1 (jak po maśle, dział po dziale, nie sposób się zgubić)
AM - 0 (bardzo rozbudowane i mało czytelne)

tu prosiłbym o informację jaką wersję testowałeś, bo obecna beta ma "zrewolucjonizowane" MENU, gdzie zdania są podzielone czy jest lepsze, czy gorsze.

Qbek napisał(a):Planowanie trasy:
NE - 1 (szybko i przejrzyście/intuicyjnie)
AM - 0 (droga przez mękę)

moje odczucia są inne - rewelacyjna klawiatura, gdzie w trakcie wpisywania adresu [miasto, ulica] "znikają litery" [nie wiem jak to nazwać]. bardzo to ułatwia wpisywanie adresu zwłaszcza w trakcie jazdy. w NE mała klawiatura ekranowa i ciągłe pomyłki.

MIPLO rzeczywiście ułatwia dostęp do utrudnień i POI, lecz trzeba uważać z użytkowaniem tego.
w Gnieźnie obok Mc'Donalda jest Lotos - pobierz wszystkie utrudnienia, synchronizacje i spróbuj wyznaczyć z Lotosa trasę gdziekolwiek.
AM zaczyna głupieć w związku z nałożonymi przez użytkowników blokadami - wg niej nie ma możliwości wyjechania, bo są wszędzie remonty.
to samo jeśli chodzi o wlot do poznania DK nr 92 - zwężenie jest na odcinku między Sadami i Swadzimem, a na AM zamknięty odcinek i trasa nie potrzebnie wyznacza objazdy.


mentos11 napisał(a):Czekam na dalsze wnioski i napisz cos o autopowiekszaniu mapy i cos o jezdzie przez tunele i utracie sygnalu gps!

autopowiększanie.
ustawiasz sobie od jakiej skali ma przechodzić w tryb 2D/3D, regulujesz sobie wysokość budynków w terenie zabudowanym w trybie 3D, regulujesz sobie pod jakim kątem masz mieć widok w trybie 3D, na ekranie znajduje się ikona, gdzie każde kliknięcie to inna skala - duża/średnia/mała, a prócz tego masz do dyspozycji suwak regulujący skalę - w dwóch słowach: pełen wypas.

tunele.
nie ma ich wiele w moim rejonie, lecz opiszę wrażenia z jazdy pod drogą łączącą dzielnicę Poznania - Dębiec z Luboniem [wzdłuż autostrady]. gdy wjeżdżasz w ten przejazd pod drogą znika sygnał GPS, to fakt, lecz "symbol" przesuwa się przez pewien czas z prędkością z jaką wjechałeś w ..."tunel". odcinek nie jest zbyt długi i szybko łapię sygnał po wyjechaniu z niego.