Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

[Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez mentos11 » poniedziałek, 31 maja 2021, 07:43

W trybie poziomym informacja o kierunkach jazdy na pasach zasłania trasę i powinna być znajdować sie na dole.
Nazwa ulicy rzeczywiscie jest mała ale czytelna, może być na górze.
Dużo pustego miejsca jest na górnej belce prędkości, może jakaś ikonka samochodu strzałka i dopiero odległość i strzałka?
Na belce na zmianę zamiast odległości można wyświetlać informacje drogowe?
I kolejny zrzut ekranu
Załączniki
Screenshot_20210531-080436.png
Screenshot_20210531-080436.png (151.17 KiB) Przeglądane 476 razy
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 3006
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: Pixel 3a

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez mentos11 » wtorek, 1 cze 2021, 08:49

Moje propozycje wygladu interfejsu:
Jeden z widokiem zgłoszeń
Drugi z widokiem nawigacji
Załączniki
Screenshot_v3.png
widokiem zgłoszeń
Screenshot_v3.png (140.02 KiB) Przeglądane 331 razy
Screenshot_v2.png
widokiem nawigacji
Screenshot_v2.png (145.42 KiB) Przeglądane 331 razy
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 3006
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: Pixel 3a

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez Aga NE » środa, 2 cze 2021, 08:14

Sztaba, to czekam na wrażenia z dłuższej jazdy :)

Mentos, dzięki za liczne posty!

Cieszę się że NE pojawi się na Android auto, obecnie jeżdżę w samochodzie na mapach Google ale wolałbym z NE.

To może dodajmy widok nawigacji w trybie poziomym, tak będzie wyglądać NE na (przyszłym) Android Auto?!
Chyba za bardzo nie poszalejemy z widokiem nawigacji bo google chyba ma konkretne wymagania co do rozmieszczenia elementów w Android Auto?

Do AA jeszcze trochę przed nami - niestety to jest ogromny projekt i wejście tam nie jest prostą sprawą. Co do wyglądu - zgadza się, Google ma swoje wytyczne i komponenty dla wyglądu aplikacji nawigacyjnych na AA, więc te widoki będą się jednak różnić.

Mam pytanko czy jeśli już prowadzicie prace nad aplikacja, to czy NE będzie potrafił nawigować w tunelach? Niedługo otworzą tunel na Ursynowie S2 a potem na S7 i następnie do Świnoujścia, dodam że google maps sobie z tym radzi.

Nie planowaliśmy, ale zobaczymy co da się zrobić :)

Dużo pustego miejsca jest na górnej belce prędkości, może jakaś ikonka samochodu strzałka i dopiero odległość i strzałka?

Tam chcemy pokazywać ulicę w którą skręcamy - więc ta belka jeszcze się zapełni.

Moje propozycje wygladu interfejsu:
Jeden z widokiem zgłoszeń
Drugi z widokiem nawigacji

Rozkład menu po lewej stronie jest super - spróbujemy to przesunąć. Rozkład przycisków też jeszcze będziemy szlifować. Co do APR - to już większa kombinatoryka, zobaczymy co da się zrobić.



Michał, dzięki za głos w dyskusji :)

Pole z nazwą miasta i ulicy jest za małe i z pewnej odległości mało czytelne. Nie mieści się w nim też cała treść.

Tak, mamy świadomość, że trzeba to pole powiększyć.

Odnośnie APR - daj znać jakie wrażenia z jazdy, czy faktycznie ciężko Ci się jeździło z APR u góry?

Dziwne jest "sekretne" włączanie opcji pozwalającej użycie tej nawigacji w nowej wersji. Nie można było od razu udostępnić tej opcji tylko jakieś hasła trzeba wpisywać w wyszukiwarce adresu. Ostatnio też pewien producent gier też zahaslowal nową wersję testową i skończyło się na tym, że od razu w informacjach o nowej funkcji pojawiało się też te hasło. Jaki więc miało to sens?

Mogę się jedynie domyślać intencji producenta gier odnośnie tajnego hasła :) My testujemy tę wersje od jakiegoś czasu - i to od wersji ekstremalnie ubogiej, czyli goła mapa z wytyczoną trasą. Na początkowych etapach prac wersja ta była bardzo niestabilna i nie chcieliśmy jej udostępniać wszystkim użytkownikom. Jesteście naszymi pierwszymi testerami spoza firmy, stopniowo będziemy grono testerów zwiększać, do momentu odkrycia tej opcji dla wszystkich użytkowników aplikacji.
Aga NE
Pracownik NaviExpert Pracownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 22
Dołączył(a): wtorek, 19 cze 2018, 12:32

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez mentos11 » środa, 2 cze 2021, 11:03

Cieszę sie że mogłem pomóc :D

Rozumiem że to tylko nasze propozycje i finalnie wybierzecie jakąś wersję interfejsu ale... dodam mój punkt widzenia.
W widoku poziomym chciałbym aby prawa strona była tylko do nawigacji informacje dodatkowe o APR lub nazwa ulicy moze być pod strzałką bo to nie zasłania trasy i mapy która mnie interesuje.
Część lewa może być w całości przeznaczona na wyświetlenie dodatkowych informacji np. okienka zgłoszeń, informacji drogowych, następnym manewrze lub menu.
Myślę jeszcze że wydajac tą wersję NE należy układ menu projektować pod kątem wymogów Androidauto?

Jeszcze jedna propozycja interfejsu
Załączniki
Screenshot_v4.png
Screenshot_v4.png (140.77 KiB) Przeglądane 286 razy
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 3006
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: Pixel 3a

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez lchmiel » środa, 2 cze 2021, 21:37

Rozkład informacji na górnym panelu pewnie się jeszcze trochę zmieni. Docelowo chcemy tam pokazać jeszcze informację o tym, w jaką ulicę skręcamy. Ta informacja powinna dopełnić ten panel i nadać mu pełen kontekst. Wtedy też będziemy wprowadzać korekty w położeniu pozostałych elementów (strzałek, odległości do manewru).
Odnośnie aktualnej prędkości - postaramy się ją powiększyć :)

Z moich uwag pozostaje aktualna ta, że odległość do manewru mogłaby być bliżej ikon manewrów. Stale się łapię na zauważaniu od nowa, że ta odległość jest bliżej znaku prędkości, niż tych ikon.

Informacja o ulicy - świetnie!

Większe cyferki prędkości aktualnej - super!

Pomniejszenie samej strzałki powodowało, że ginęła ona na mapie, dodatkowo, w momencie gdy byliśmy na zakorkowanym odcinku, zlewała się ona z kolorem spowolnień na trasie.

Rozumiem motywację. Względem poziomu graficznego mapy i innych ikon ta strzałka odstaje niższą jakością (krytyka nieporadnie ukryta w komplemencie). Niestety, nie mam lepszej propozycji.

Aktualnie skala mapy po kolejnym włączeniu aplikacji będzie domyślna, czyli musiałbyś ją ponownie powiększyć. Nie obsługujemy jeszcze autozoomu. Myślimy nad tym, by w widoku nawigacji trochę powiększyć domyślnie mapę z wytyczoną trasą. Daj znać jak trochę więcej pojeździsz, czy wrażenie małej mapy nadal jest aktualne (ponieważ po części może być to też efekt przyzwyczajenia do starej mapy - która była bardzo duża w trybie nawigacji.

Rzeczywiście, jeżdżąc już nie powiększam mapy. Zresztą należę prawdopodobnie do mniejszości, używając widoku pionowego. Niewielkie jej powiększenie poparłbym. Widok z bliska i autozoom pozwalał skupić się na bieżącym manewrze. Autozoom bardzo bym popierał.

[Niech sobie nowy użytkownik od razu klika na mapę...] Zgadzam się - docelowo chcielibyśmy umożliwić właśnie taki wariant - brak historii tras - mapa, a jeżeli historię tras mamy, to ona wychodzi na pierwszy plan.

To będzie wspaniale.

Pomarańczowe pinezki z gwiazdką to punkty ulubione.

Rzeczywiście. To już tyle ich nazbierałem? Z czasem pewnie będzie opcja wyłączenia ulubionych.

W nowej nawigacji zobaczyć można aktualnie i stary traffic i nowe spowolnienia na trasie jednocześnie. To trochę błąd w trakcie prac, a nie docelowe rozwiązanie ;)

Mam w samochodzie mapę, na której jest traffic w formie oznaczeń spowolnienia. Jest to miłe urozmaicenie, ale bez sensu - skąd miałbym wiedzieć, jaki jest typowy ruch w jakimś nieznanym mieście? Wleczemy się Marszałkowską, światła co 50 m, wszystkie czerwone jak nasza Mazda, a na mapie - zielono: tu jest tak zawsze.

Czekamy na dalsze wrażenia z jazdy :)

Podoba mi się układ zaproponowany przez Mentosa - pół ekranu nawigacja, drugie pół informacja i klawisze. O ile mamy widok poziomy. Ale nawigacja powinna być po lewej, bliżej kierowcy (chyba że wersja GB, wtedy po prawej :) ).

Podtrzymuję postulat rozjaśnienia czerwonych skreśleń na APR; również w dziennym widoku mapy lepszy byłby jaśniejszy. Może to starcza ślepota na czerwień, ale może jednak to obiektywne.

Podtrzymuję, że podoba mi się położenie APR u góry. APR jest ważnym elementem wspierającym decyzje, góra mapy to miejsce, gdzie się zerka częściej. Na dole są informacje organizacyjne potrzebne tylko od czasu do czasu, zbędne do samego procesu kierowania.

Zmiany, zmiany... Lubię.
LChmiel
Avatar użytkownika
lchmiel
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1364
Dołączył(a): piątek, 21 sie 2009, 13:13
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy S10+ SM-G975F Orange

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez algi » piątek, 4 cze 2021, 09:02

Nowa mapa jest super. Czysta, estetyczna....taka nowoczesna. Teraz widać że stara "trąci myszką".
O jeździe na razie się nie wypowiadam bo włączenie na siłę NE aby podskoczyć po paczkę do paczkomatu to trochę za mało.

Ale mam mieszane uczucia co do APR na górze. Te pasy są tu przy mas...przy samochodzie...strzałce- dla mnie naturalnie powinny być na dole - może to kwestia przyzyczajenia? Pojeżdżę i zobaczę jak APR na górze się sprawdza.

Dodanie także ulicy w którą mamy skręcić- bardzo dobry pomysł. Obecnie patrzenie przez pół godziny na "Puławska" w Warszawie to w sumie mało przydatna informacja ale w którą z licznych bocznych uliczek mam skręcić już coś by mi dało.

Cieszę się że coś się rusza i forum odżyło

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

NE v3.x - NOKIA 6300+LD-3W
NE v4.x/5.x - LG GT 505
NE v6.x/7.x - SAMSUNG GALAXY S / S+
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S+ / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4
NE v11.x/12.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
/ 10+
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1389
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 10+

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez Michal1983 » piątek, 4 cze 2021, 12:13

Jednak da się odczuć ta dysproporcja widoku mapy w trybie poziomym gdzie więcej mapy widać z lewej niż z prawej strony aktualnej pozycji. To nie jest klasyczny widok jaki widuje się w nawigacjach.
Naviexpert - Navigation comes back to business | Piłeś alkohol? Nie prowadź! Poproś o pomoc trzeźwego kierowcę!
Nie jeżdżę wolno to wszyscy wokół mnie gdzieś się śpieszą. | Chce testować/używać NE 11.4.293 na mojej Nokii.
PS 22:17, PS2 0:38 z Nokią 5230
Michal1983
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1758
Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Nokia 5230

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez mentos11 » piątek, 4 cze 2021, 12:52

Takie czasy, wszystko się zmienia, kiedyś im mniejszy telefon tym lepszy teraz wszystkie mają 6,5cala.
To samo z nawigacja najpierw był widok poziomy potem na telefonach pionowy a obecnie wraz z Android auto i Carplay wracamy do widoku poziomego i to jeszcze panoramicznego.
Przyzwyczaimy się z czasem, tylko znowu trzeba wymyśleć ładny i praktyczny układ ekranu.
A wracając do APR umiejscowienie go na górze ekranu jak dla mnie jest dezorientujace, trzeba przenosić wzrok z mapy na APR i opis manewru i znowu na mapę. Wiem że wszystkiego nie da się zmieścić w jednym miejscu nie zasłaniając trasy, może trzeba naprzemiennie pokazywać najważniejsze informacje, np przed zakrętem APR wcześniej info o manewrze a podczas jazdy na wprost info o ulicy?
Mapa z wyznaczoną trasą powinna zawierać wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu, pozostałe dodatkowe informacje mogą być rozmieszczone gdziekolwiek aby nie zasłaniały trasy.
W widoku panoramicznym naturalne okazuje się umieszczenie po jednej stronie mapy z wyznaczona trasą a po drugiej informacje uzupełniające o odległości ulicy czy dodatkowych funkcji jak powiadomienia .

P.S. Miło protestować nawigacje ze starymi znajomymi :)
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 3006
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: Pixel 3a

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez algi » piątek, 4 cze 2021, 17:11

Ok - 37km zrobione i uwagi:

Za mała czcionka w dymkach typu +2km +5 minut.

Tak samo na dole nad szarą belką jest jakiś napis i ciut za mały tekst.

Telefon/ekran mam w miarę duży- Samsung Galaxy Note 10+.

Strzałki manewrów- jakieś takie wąskie i długie i nijakie.... jakoś wolę porządna grubą strzałę

Trasa/traffic. Słabo widać traffik gdy drogę otula niebieski znacznik trasy. Myślę że można by go "pocienić" / "osłabić" aby informacje traffikowe nie ginęły

Na razie tyle. Dużo teraz nie jeżdżę bo ponad rok pracuję z domu więc mało okazji do przetestiwania NE.
Jutro trasa 2x 35km to może coś wyjdzie..

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

NE v3.x - NOKIA 6300+LD-3W
NE v4.x/5.x - LG GT 505
NE v6.x/7.x - SAMSUNG GALAXY S / S+
NE v8.x - SAMSUNG GALAXY S+ / NOTE 2
NE v9.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 2 / NOTE 4
NE v10.x - SAMSUNG GALAXY NOTE 4
NE v11.x/12.x - SAMSUNG GALAXY NOTE FE
/ 10+
Avatar użytkownika
algi
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1389
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lip 2009, 10:18
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy Note 10+

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

Postprzez mentos11 » sobota, 5 cze 2021, 09:30

Po zrobieniu 200km stwierdzam ze jednak wolę widok pionowy.
Wracając do widoku poziomego, może to przez mniejszy telefon ale przycisku sa za małe i za blisko siebie ciężko trafić w jadącym samochodzie.
Zrobilem screen później umieszczę z APR zasłaniającym przebieg trasy akurat na zakręcie czyli coś co powinno być widoczne! Dodatkowo gdy dojeżdżam do zakresu to często sprawdzam czas trasy alternatywnej a nie widzę przez APR. W widoku pionowym gdzie więcej jest mapy to APR u góry już tak nie przeszkadza ale i tak wolę na dole.
Jeszcze mam screen z widokiem mapy w trybie nocnym i powiem tylko że jest ciemno i szaro i tak sobie pomyślałem czy NE musi korzystać tylko z odcieni szarości a może przetestujemy jakiś kolor na paskach powiadomień?
Avatar użytkownika
mentos11
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 3006
Dołączył(a): piątek, 20 sie 2010, 08:02
Lokalizacja: Wawa
Telefon: Pixel 3a

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wersje NaviExpert

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert