Forum Użytkowników nawigacji NaviExpert

Dyskusje na temat nawigacji NaviExpert w telefonach komórkowych i nie tylko. Zapraszamy do aktywnego udziału. Wyraź Swoją opinię lub podziel się własnymi doświadczeniami Użytkownika mobilnej nawigacji NaviExpert.

Przejdź do zawartości

FAQ |Zarejestruj | Zaloguj

Propozycje zmian

Re: Propozycje zmian

Postprzez lchmiel » piątek, 2 sty 2015, 18:03

To właśnie teraz jest dobry moment, żeby bez nadmiernego wysiłku zaimplementować ulubione trasy. Wprawdzie wymagałoby to zmian na serwerze, ale przy okazji takich zmian może dałoby się zrobić również katalogi ulubionych?
LChmiel
Avatar użytkownika
lchmiel
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 1364
Dołączył(a): piątek, 21 sie 2009, 13:13
Lokalizacja: Warszawa
Telefon: Galaxy S10+ SM-G975F Orange

Re: Propozycje zmian

Postprzez Marian » piątek, 2 sty 2015, 21:47

lchmiel napisał(a):... przy okazji takich zmian może dałoby się zrobić również katalogi ulubionych?
Zwłaszcza, że pomysł też funkcjonuje już od dawna, np. topic498-420.html?#p29572
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Odp: Propozycje zmian

Postprzez Piotrek » piątek, 2 sty 2015, 23:03

Qbek napisał(a):
Piotrek napisał(a):
Qbek napisał(a):To czego oczekujesz, skoro takie możliwości Ci nie pasują?

Odpowiednika ulubionych punktów.

Trzeba było tak od razu :-)


Toć przecie pisałem na poprzedniej stronie:

Piotrek napisał(a):Oprócz tego powinny być "ulubione" trasy, tak jak jest teraz dla punktów


:)
Piotrek
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 150
Dołączył(a): środa, 3 gru 2014, 01:01
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Propozycje zmian

Postprzez Piotrek » wtorek, 6 sty 2015, 10:40

Do tego nie da się łatwo "przygotować" sobie trasy - nie da się zapisać pod jakąś nazwą ostatnio wyznaczonej trasy...
Piotrek
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 150
Dołączył(a): środa, 3 gru 2014, 01:01
Telefon: Samsung Galaxy S3

Re: Propozycje zmian

Postprzez Marian » czwartek, 15 sty 2015, 17:04

Edytowanie trasy w NE 9.1 wykazuje poważne niedoróbki:

  1. Przy wpisywaniu nazwy miejscowości lub ulicy pojawiają się podpowiedzi. Skorzystanie z podpowiedzi skutkuje natychmiastowym przejściem do wyznaczania trasy i nie ma już możliwości uzupełnienia adresu o np. nazwę ulicy lub numer domu. W efekcie podpowiedzi stają się bezwartościowe.
  2. Edytowanie (np. przy modyfikacji trasy) już wprowadzonych adresów nie jest możliwe. Nowy adres należy wprowadzać od początku, nawet gdy potrzebna jest jedynie zmiana numeru domu.
Takie problemy w traffic.naviexpert.pl nie występują. Byłoby dobrze doprowadzić NE do tego samego poziomu.
Marian
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 1122
Dołączył(a): czwartek, 9 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Gliwice
Telefon: Samsung Galaxy A3

Re: Propozycje zmian

Postprzez hardtmuth » piątek, 16 sty 2015, 10:13

Popieram, też mnie to denerwuje, że muszę całą nazwę ulicy wpisać (lub jej cześć) i nie mogę skorzystać z podpowiedzi, bo ona zaczyna od razu wyznaczać trasę.
hardtmuth
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 143
Dołączył(a): niedziela, 6 kwi 2014, 08:19
Lokalizacja: Gdańsk
Telefon: Motorola Moto G

Re: Propozycje zmian

Postprzez langolier » piątek, 20 lut 2015, 14:12

Moje propozycje dla poprawienia użyteczności (i bezpieczeństwa):
- możliwość edycji skrótów na ekranie głównym lub przycisk do zestawu skrótów pod jednym przyciskiem
- możliwość zablokowania połączeń przychodzących bez grzebania w menu samego telefonu (połączenia przychodzące przerywają działanie NE).

Wg mnie przyciski na głównym ekranie , np. powiększania i zmniejszania mapy oraz pokazywania całej trasy są mało funkcjonalne (nie używam ich), dobrze byłoby móc je zmienić.
Wolałbym np. przyciski:
- zadzwoń pod ostatnio wybrany numer
- wyślij SMS o godzinie przybycia do wpisanej z góry (przed jazdą) osoby - tak na marginesie to aktualnie treść takiego SMS po wysłaniu zostaje zdublowana, np. "Jade z NaviExpert. Bede o 12:00Jade z NaviExpert. Bede o 12:00"
- zgłoszenia z zakresu "CB zgłoś" - bezpośrednio z ekranu głównego (np,. wybór 2-3 przycisków jako bezpośrednich skrótów)

Funkcjonalność:
- zadzwoń pod ostatnio wybierany numer.
Obecnie muszę puknąć "Menu", przesunąć ekran i dwa razy puknąć zieloną słuchawkę. To za dużo czynności podczas jazdy (odrywam wzrok od jezdni)
- wysyłanie SMS o przewidywanej godzinie dotarcia do celu do wpisanego z góry użytkownika.
Aktualnie trzeba odnaleźć przycisk do wysyłania a potem wpisać adresata z klawiatury. Zwłaszcza przy poziomym układzie mapy klawiatura jest mała (rozciągnięte klawisze) a wpisywanie dłuższego tekstu podczas jazdy - niebezpieczne (dłuższe oderwanie wzroku od jezdni)
langolier
Użytkownik forum Użytkownik forum
 
Posty: 34
Dołączył(a): niedziela, 19 maja 2013, 17:40

Re: Propozycje zmian

Postprzez przewoz » piątek, 20 lut 2015, 21:28

Korzystam od dawna, ale dopiero teraz się zarejestrowałem, aby zaproponować pewną zmianę.
Od zawsze są problemy z nieistniejącymi korkami na trafficu, przy parkingach, stacjach benzynowych etc.
O ile stacje czy parkingi da się łatwo dodać, o tyle czasem korki powstają, bo ktoś zostawił na boku samochód z włączonym NE.
Taki przykład mam choćby tu:
http://traffic.naviexpert.pl/?ts=s&qs=Ko%C5%82bielska%2039A.%20Stojad%C5%82a&cp=52.18030032395804.21.531829833984375.16&aml=tp&ai=737119990

Z jednej strony jakaś firma, pracownicy zostawiają samochody na poboczu, z drugiej jaaś stacja kontroli, stacja benzynowa, serwis samochodowy i ta sama sytuacja.
W związku z tym w tym punkcie praktycznie cały czas jest "czarno". Nawet czasem tam przejeżdżam, po chwili jest zielono, a po 30 minutach znowu czarno.

Mam propozycję, aby po pewnym czasie bezczynności (brak ruchu) NE pytało użytkownika, co się stało:
Postój/Wypadek.

W pierwszym przypadku nie powinno się liczyć do traffica tego postoju, w drugim powinno się liczyć.
W przypadku braku odpowiedzi przez np 15 minut - automatyczna pauza i nieuwzględnianie traffica od tego użytkownika, dopóki nie ruszy etc.
Przynajmniej byśmy wyeliminowali takie przypadki, gdzie ktoś sobie zostawia NE włączone i sobie idzie.
Podobnie nie powinno się liczyć do traffica ostatnich np 20 metrów przed punktem docelowym, gdyż często jest to jakiś przydrożny parking, brama wjazdowa, gdzie trzeba się zatrzymać, otworzyć etc, a licznik bije i choć droga jest pusta, po chwili widać czerwień, a czasem czerń...
przewoz
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek, 20 lut 2015, 21:09
Telefon: Sony Xperia M2

Re: Propozycje zmian

Postprzez Qbek » piątek, 20 lut 2015, 22:26

Pomysł stary jak to forum ;-) Ekipa nie chce o tym słyszeć. Twierdzą, że algorytmy i filtry są ok...

from TT
Avatar użytkownika
Qbek
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 2297
Dołączył(a): niedziela, 12 lip 2009, 15:58
Telefon: LG Leon oraz Xperia Z3 dual

Re: Propozycje zmian

Postprzez lps » sobota, 21 lut 2015, 11:09

W ogóle idealny traffic powinien być rozdzielony na poszczególne pasy jezdni.

Oczywiście nie przez lokalizację GPS/Glonass bo nawet wspólnie nie dają dostatecznie precyzyjnego położenia ale dzięki informacji gdzie dawca danych trafficowych był chwilę później.

Mamy, dajmy na to, na skrzyżowaniu 4 pasy: jeden do skrętu w lewo, dwa na wprost, jeden do skrętu w prawo.
System przecież bez trudu mógłby przypisywać - z kilkudziesięcio sekundowym opóźnieniem - do każdego z ww. pasów inną prędkość przejazdu bo będzie wiedział dokąd pojechali poszczególni dawcy z konkretnych pasów - zakładam przepisowe poruszanie się. I znając prędkości na poszczególnych pasach system mógłby to wykorzystać przy obliczaniu tras, miałby - w jakimś sensie - w tym miejscu 3 ulice a nie jedną.

Teraz wygląda to tak, że traffic na opisanym skrzyżowaniu jest trochę przypadkowy. Bo pochodzi głównie od większości statystycznej, która jedzie na wprost - w ogóle bez czekania lub z krótkim oczekiwaniem - a nie uwzględnia ( lub w bardzo małym stopniu ), że na lewoskręt trzeba poczekać np. 3 zmiany świateł.

Oczywiście powoduje to, że jakaś w założeniu algorytmu "cwana" trasa wyznaczona przez NE - ale zawierająca lewoskręty - w rzeczywistości przestaje być opłacalna czasowo.

Taki mam pomysł ale nie wiem czy system zbierający dane trafficowe nie jest zbyt anonimowy, czyli zupełnie oderwany o poszczególnych dawców. Realizacja powyższego wymagałaby każdemu dawcy przypisywania czasowego ID ( wystarczy na ileś tam minut, nie na całą trasę).
Nie wiem czy byłoby to w ogóle możliwe w przypadku danych od dostawców zewnętrznych.
lps
Użytkownik forum Użytkownik forum
Użytkownik NaviExpert Użytkownik NaviExpert
 
Posty: 200
Dołączył(a): wtorek, 1 paź 2013, 11:10
Telefon: Moto XT1068; Lumia520; SG Tab2

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron
Obserwuj nas na Facebooku Strona gwna NaviExpert NaviExpert Newsletter Blog NaviExpert