Strona 8 z 15

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

PostNapisane: sobota, 24 lip 2021, 07:43
przez Michal1983
vesoly napisał(a):1) Elementy interfejsu zasłaniają często informacje np. o czasie dojazdu dla trasy alternatywnej (tu na obrazku w prawym dolnym rogu +2,5min)
2) Przez przypadek w tym momencie została wykorzystana całą szerokość ekranu w widoku poziomym!
Może wearto nad tym pomyśleć aby właśnie przed takimi manewrami przesuwac mapę trochę w lewo lub w prawo pozwalając zobaczyć trase za manewrem.
Z drugiej strony skręcając na tym skrzyżowaniu w prawo nie wiem nawet co będzie za 100 metrów bo to już koniec ekranu :(
Naprawę słabo to przesunięcie osi trasy w prawo wygląda. Przynajmniej na XIAOMi MI NOTE 2. Wydaje mi się jakbym się cofnął do ekranu 3,5cala :(

Też ubolewam nad takim widokiem lepsza była wyśrodkowane pozycja wskaźnika pozycji. Po to jest właśnie ten tryb, żeby lepiej widzieć otoczenie trasy, a nie dane liczbowe.

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

PostNapisane: poniedziałek, 26 lip 2021, 06:15
przez Aga NE
Jak wspominałam - wrócimy jeszcze do optymalizacji widoku ekranu w widoku poziomym, aby zwiększyć zasięg mapy widocznej na ekranie :)

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

PostNapisane: piątek, 6 sie 2021, 08:34
przez sztaba
Brakuje mi informacji o zbliżaniu się do ograniczenia prędkości. Mam nadzieję, że to tylko w wersji eksperymentalnej :) Reszta - sprawa przyzwyczajenia. Mnie bardziej interesuje sprawny przejazd niż wygląd mapy. Ale co do tego akurat nie mam większych zastrzeżeń :)

Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

PostNapisane: niedziela, 8 sie 2021, 07:49
przez Michal1983
Mi łatwiej będzie się przyzwyczaić do nowego programu pokazującego mapę na całym ekranie niż do nowego wyglądu z mało czytelną mapką. Być może będzie on miał demonstrację nawigacji. Nie będzie też przegrzewała telefonu podczas nawigowania.

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

PostNapisane: niedziela, 8 sie 2021, 10:21
przez sorier
Jak dla mnie to podzielenie ekranu w pozycji poziomej to bardzo dobry pomysł, ale powinien być konsekwentny i wszystkie przyciski powinny być po lewej (żółte na obrazku poniżej).
Niestety dominuje "cienizna", cienkie strzałki manewrów i asystenta pasa ruchu, cienki krój czcionki, cienkie drogi na mapie i trasa. Jak dla mnie to bardzo nieczytelne, zwłaszcza cały asystent pasa.
Poza tym zbyt mały krój czcionki dymków tras alternatywnych i nazwy ulicy/miejscowości/numery dróg (czerwone). Nie wiem też dlaczego ten drugi ma białe tło i czarne czcionki, odwrotnie niż belki po lewej stronie ekranu.

Nie wiem czy to jakiś błąd, ale po automatycznej zmianie mapy z dziennej na nocna wskaźnik pozycji przesunął się na środek (zielone).
Screenshot_20210807-231122.png
Screenshot_20210807-231122.png (97.61 KiB) Przeglądane 632 razy

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

PostNapisane: niedziela, 8 sie 2021, 18:38
przez lchmiel
W czasie upałów musiałem chować telefon na dole kokpitu i trzeba było używać trybu poziomego. Chciałem się nie mieszać, ale organizacja ekranu NE w tym trybie wymaga komentarza.

1. Strony ekranu przeznaczone na mapę oraz informacje i klawisze

Motywacja
Nawigacja jest ważniejsza od informacji dodatkowych i klawiszy. Zwykle mamy kierownicę z lewej strony, więc ekran jest po naszej prawej. Na ekran patrzymy od lewej. Zatem, mapa powinna być z lewej. Klawisze naciskamy prawą ręką (nawet leworęczni nie dadzą rady naciskać prawą siedząc na miejscu kierowcy...). Jeśli klawisze byłyby z lewej, to byśmy naciskając je zasłaniali sobie ręką część ekranu. Zatem, klawisze po prawej. Informacja jest ważna, ale drugorzędna względem mapy. Zatem, informacja po prawej.

Wniosek
Mapa po lewej, informacja i klawisze po prawej.


2. Informacje

Motywacja
Dla prowadzenia samochodu ważny jest następny manewr (dwa manewry) i odległość do niego. Prędkość jest też bardzo ważna, ale o prędkości dowiadujemy się też z prędkościomierza. (Jeśli większość uważa, że odwrotnie, to nie mam nic przeciwko.)
Czasy i droga do celu są mniej ważne, to tylko informacja pomocnicza, na prowadzenie samochodu nie ma wpływu. Zatem niech będą na dole, w kolejności takiej, jak były dotąd.

Wniosek
Na górze po lewej następny manewr i odległość do niego, a po prawej prędkość. (Jeśli (...) odwrotnie, to odwrotnie.)
Na dole odległość i czas do celu, oraz czas przyjazdu.


3. Klawisze

Motywacja
Jeśli już się zdecydowaliśmy na klawisze po prawej, to ich położenie względem ekranu i względem siebie wzajemnie jest do ustalenia, według ważności i częstości naciskania - najczęstsze bliżej krawędzi ekranu (jak sądzę).

Wniosek
Wzajemne położenie klawiszy do ustalenia ze względu na relacje ich częstości używania.


4. Kompas i kierunek do celu

Mamy sporo miejsca, więc na górze może być kompas, a na dole, blisko odległości do celu, może być strzałka kierunku do celu.


5. Mapa

Uzyskaliśmy sporo dodatkowego miejsca na mapę. Obszar mapy ma teraz kształt zbliżony do kwadratu i nic go nie zaburza. Można korzystać zarówno z wysokości jak i z szerokości mapy.


6. Asystent pasa ruchu

Moim zdaniem, APR powinien być na górze mapy, bo to ważna i użyteczna informacja. Można zastosować szersze kreski. Wracam do sugestii, aby kolor czerwony był nieco rozjaśniony, teraz słabo go widać w połączeniu z białymi strzałkami. Obecnie stosujecie kolor #FF0000, a może zastosować np. #FF3232 ? (Zwróćcie uwagę, że w znaku ograniczenia prędkości używacie coś koło #D93830 i nikt ne ma wątpliwości, że to jest czerwony.)


7. Szkic

Szkic jest zrobiony nieporządnie, z pozostałościami po edycji, bez zaokrągleń narożników itd. Ale widać o co chodzi. Klawisze są wstawione również szkicowo, ważne jest tylko to, że jest ich sześć. W polach białych i jasnoszarych oczywiście powinno być widać mapę.

Zyskaliśmy pola zaznaczone jasnym szarym kolorem na powiększenie pola widzenia mapy.

Widok poziomy - wersja 1.jpg
Widok poziomy - wersja 1.jpg (86.91 KiB) Przeglądane 601 razy


8. Inna wersja dla manewru ze szkicem

Jeśli uważamy, że następny manewr i odległość do niego jest aż tak ważna, że musi być w lewym górnym rogu (a moim zdaniem nie musi), to niech tam się znajdzie, ale w małym polu w rogu, zasłaniającym małą część powierzchni części ekranu przeznaczonej na mapę. Wtedy prędkość może być z lewej strony prawej części ekranu i można ją powiększyć. Na prawo od prędkości można dać np. kierunek do celu i kompas.

Jednak wydaje mi się, że ruch sakadowy od środka mapy do miejsca, gdzie proponuję umieścić następny manewr, jest łatwy do zrobienia i nie zmęczy oka.

Widok poziomy - wersja 2.jpg
Widok poziomy - wersja 2.jpg (86.41 KiB) Przeglądane 601 razy


Mnie się bardziej podoba wersja poprzednia.

9. Porównanie z GM

GM ma w poziomie układ podobny do obecnego układu NE. Nic z tego nie wynika - każdy projektuje jak umie. Inne nawigacje mają jeszcze inaczej. Nie sądzę, aby Android Auto koniecznie wymuszało układ taki sam, jaki ma GM.

Co Wy na to?

Do drużyny NE: Oczywiście, zrobicie co zechcecie, ale jakoś nie pomijajcie tej propozycji i ją rozważcie.

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

PostNapisane: poniedziałek, 9 sie 2021, 07:06
przez Michal1983
Jednak nie po to jest tryb poziomy aby mapa była podłużna lub kwadratowa. W tym trybie mapa powinna być panoramiczna. Jeżeli ktoś chce inną niech zmieni ułożenie telefonu.

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

PostNapisane: poniedziałek, 9 sie 2021, 12:29
przez mentos11
Ja czekam po prostu na kolejna betę ze zmianami, już zapomniałem że są testy ;)

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

PostNapisane: wtorek, 10 sie 2021, 08:38
przez sorier
Michal1983 napisał(a):Jednak nie po to jest tryb poziomy aby mapa była podłużna lub kwadratowa. W tym trybie mapa powinna być panoramiczna.
Mapa (nawigacja) przede wszystkim powinna być czytelna. Powinien być widoczny najbliższy manewr/zakręt lub dwa najbliższe jeżeli są blisko siebie. Napisy i liczby powinny być czytelne na pierwszy rzut oka. Skala mapy powinna być zależna od prędkości i odległości do manewru. Póki co wszystko to kuleje.

Re: [Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3 - w kierunku 13.0

PostNapisane: środa, 11 sie 2021, 05:08
przez Michal1983
Automatyczna zmiana skali mapy tez jest raczej utrudnieniem niz ulatwieniem. Trudno znaležć punkty odniesienia gdy wizualnie są one raz bliżej a raz dalej.